2022-10-15, 18:19
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hade någon vänsterut skrivit om detta uppenbara i t.ex. Aftonbladet hade det inte varit ngt problem. Det är avsändaren som är problemet, inte budskapet.

Så du tror att om tex Anders Lindberg skrivit en krönika om att Anne Frank var en syndig kåtbock så skulle han komma undan med det?
Citera
2022-10-15, 18:19
Medlem
Skadans avatar
Ända sedan jag av misstag råkade se henne på ett youtubeklipp under några sekunder så förstod jag att det inte fanns mycket maskineri i den skallen... Skönt att hon kastas ut.
Citera
2022-10-15, 18:21
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Har inte läst boken, men om hon uppfattar Anne Frank sedeslös så har hon rätt till att göra det.

Anne Frank skrev tydligen mycket om sina lesbiska fantasier.
Visst, men problemet handlar ju inte om vad Fallenkvist har rätt att göra, problemet handlar ju om hennes roll i SD kopplat till hennes uttalanden.
Citera
2022-10-15, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin

Fallenkvist på första sidan i Experssen. Hon avgår..

https://www.expressen.se/nyheter/fallenkvist-sd-tas-ur-tjanst-efter-orden-om-anne-frank/

Det är så absurt att Fallenkvists mest provocenade uttalanden kommer precis i tiden då SD har som bäst guldläge.

Det behövs verkligen inget Expo eller någon PK-vänster för att få SD att falla på eget grepp.

Tror någon på allvar att detta kan vara ett insider-jobb?

Hon avgår ju inte, endast tagen ur tjänst, och skyller på att det är misstolkat (underförstått folk som inte förstår bättre, eller är illvilliga eftersom de ”valt”), samma idiotiska förklaring som hon gav helg seger-uttalandet. Rebecka är ett praktexempel på Dunning-Kruger-effekten.

Citat:
”Min story syftade till att belysa det goda och mänskliga hos Anne - inte att förminska ondskan hon utsattes för. Några valde att misstolka min story varför jag tog ner den, jag vill inte att någon tar illa upp i onödan.”
https://www.expressen.se/nyheter/fallenkvist-sd-tas-ur-tjanst-efter-orden-om-anne-frank/
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dunning–Kruger-effekten
Citera
2022-10-15, 18:23
Medlem
blamages avatar
Citat:
Så du tror att om tex Anders Lindberg skrivit en krönika om att Anne Frank var en syndig kåtbock så skulle han komma undan med det?
Det fega kräket saknar ryggrad. Han skulle inte drömma om att kritisera bok med en förintelseikon. Becka har geist och tillför mer än vad SD förtjänar.
Citera
2022-10-15, 18:24
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hon kom troligen in i SD för att hon är sedeslös och kåt, inte svårare än så.

Jag har bojkottat RIKS bl.a pga denna pinsamma mobbare till narcissist. Håller inte med om att SD är ett skitparti, men vill de fortsätta växa är det hejdå för sådana företrädare. Hur tror ni denna lågbegåvade människa kommer att arbeta politiskt i Stockholms region där hon blev invald?

SD behöver vassa företrädare (var ju en SDare som röstade moderat i Årjäng för att inte få in SD-rötägg i arbetsgruppen). Det blir så när ett parti växer snabbt och det saknas kompetenta personer.
https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/sds-gruppledare-i-arjang-jag-rostade-pa-m/

För övrigt önskar jag att Dick Erixon byts ut till en mer skärpt person. Han har trots allt promotat Fallenkvist och hejat på hennes djupt obehagliga jargong. Det tyder knappast på gott omdöme.

Erixon deltog i P1s Lördagsintervju idag och kunde inte ge ett enda exempel på vad bristande vandel kan betyda, det kunde däremot Linda Jerneck (Expressen), och hon gjorde det på ett ytterst förtjänstfullt och tydligt sätt.
https://sverigesradio.se/avsnitt/allt-om-tidoavtalet

Tror inte Erixon själv förstår att det är dags att kliva av, han är för trög och oskärpt. Nää, lekstugan RIKS behöver ett lyft till mer fakta och mindre flum/ryggdunkande.

Håller med här. Jag gillar Dick Erixon på ett sätt, men han är för mesig samt saknar kontroll.
Citera
2022-10-15, 18:25
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Varför ska SD och lallare ännu längre ut till höger alltid komma med de absolut mest korkade och kontraproduktiva utspelen vid precis fel tillfällen? Jag kan linda in mig själv i plastfolie för mindre. Det är så jävla absurt hur lite konsekvenstänk vissa tycks ha. Det kan inte bara vara en lycklig slump för både judelobbyn och kulturvänstern att sådana här idiotier ständigt kommer och bara spär på deras egna offernarrativ. Jag är inte född igår. Jag ser ett tydligt mönster här.

Ge bara fan i judarna. Sluta dra upp sånt här. Sluta provocera dem. Sluta antagonisera dem. Sluta instigera emot dem. Det är egentligen det bla. ADL i USA och Judiska Centralrådet här i Sverige vill. För då kan de själva putsa till sin statistik över ökande antisemitism och nynazism och bla bla bla. Sådan här meningslös, taktlös, smaklös skit ger dem bara öppet mål.

För att besegra juden måste du sluta konfrontera juden. Sluta viktimisera juden. Sluta göra martyr av juden. Sluta hata juden. Faktiskt. Så är det. Därför jag hatar nassar mer än något annat. Sionismens nyttiga idiot och fågelskrämma.

Vad juden själv sedan skulle ta sig till när resten av världen bestämt sig för att inte ens orka hata dem längre och sluta ge sig på dem får ju juden i så fall stå för själv, inte sant? Det är just det som skulle vara så pass jävla intressant enligt mig att få uppleva. Vad de skulle ta sig till utan allt detta hat emot de själva som de i längden alltid själva bara gynnats utav. Utan att få ha den psykologiska fördelen att få se ut som den angripne längre. Att själv tvingas bli instigeraren. Det hade varit något. Inga nazister kvar att peka på. Inga islamister. Inga lallare som Kanye West eller Fallenkvist.

Jag skiter i ifall viktigpettrar på båda sidor kallar mig schizo eller foliehatt nu som vanligt. Juden måste sluta vara hatad och påhoppad av korkade nazister, islamister eller lallare som Kanye West. Det är vulgär, lågpannad, kontraproduktiv antisemitism och alla förföljelser genom historien som håller ihop judarna. Det är det som håller igång dem. Progromerna gav dem New York och Hollywood. Förintelsen gav dem en egen etnostat i Levanten. Kom även ihåg att juden aktivt kollaborerade med tsaren mot Napoleon (som kommit för att emancipera och integrera dem). Samma tsardömme som segregerat dem och senare bedrev progromer mot dem.

Ville bara ha det sagt. Om ni tycker jag är galen får väl stå för er. Jag är van. Ingen tar mig ju ändå på allvar här längre. Det känns mer och mer bara som att jag ska ha fel och må skit känns det som. Som att alla sidor i samhällsdebatten vill att jag ska misskrediteras, misstros och förlöjligas. Har jag fel? Eller är jag bara dum i huvudet, galen och paranoid?

Ursäkta att jag någonsin ens yttrade mig då.

Du är inte galen - du talar bara sanningen. Jag håller med dig till 100%.
Citera
2022-10-15, 18:25
Medlem
Sossesvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
sätter man det i samklang med hennes "helg seger" på valnatten är det en no brainer vad hon anstiftar på, fakta åsido

Så anne skrev aldrig om hur hon gnuggade mest hela tiden menar du?
Citera
2022-10-15, 18:27
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Har inte läst boken, men om hon uppfattar Anne Frank sedeslös så har hon rätt till att göra det.

Anne Frank skrev tydligen mycket om sina lesbiska fantasier.
Det handlar väl om kontext. Hade Fallenkvist skrivit en universitetsuppsats om Anne Franks dagbok ur ett sexuellt tonårsperspektiv, så kanske det hade kunnat passera.

Men nu är det en helt rumphuggen story på insta, ivrigt vädjande om likes och kommentarer, från en radikal ung kvinna som för ett par veckor sedan ”skojade till det” med att göra en parafras på Hell Seger i direktsändning från SD:s valvaka.

Bara att inse, hon är ett blysänke för partiet och det är nog bäst för alla om hon fortsätter sin resa mot nazismen via AfS eller liknande.
Citera
2022-10-15, 18:30
Medlem
Alonens avatar
Men…

Kårringen måste ha blivit galen!

Uppenbart att ”hissen går inte ända upp”

Lite som att svära i kyrkan.
Citera
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Visst, men problemet handlar ju inte om vad Fallenkvist har rätt att göra, problemet handlar ju om hennes roll i SD kopplat till hennes uttalanden.
Men det är en guilt by association att hon skulle vara nazist, bara för att Expo hittat på det.
Bara för det så ska inte SD springa Expos ärenden.
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Korkad ja. Utsparkad från SD, troligtvis inte, då de består av korkskallar.
Anne Frank beskrev i början av sin dagbok att hon var förtjust i en pojke. Knappast ovanligt i den åldern. Hon var en söt flicka och populär. Sedeslösa, nej långt långt ifrån.
I mina öron låter det så gammalmodigt och religiöst att kalla en ung dam för omoralisk, order "sedeslös" är inte något positivt. SD vill bekämpa islamister, sedan beter de sig själva som sådana.
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-10-15 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in