2022-10-01, 23:01
Medlem
a-mortals avatar
Jag är död.
Citera
2022-10-04, 10:42
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Ett och ett halvt år av dumma val.

Jag har länge velat studera på universitet, hela mitt liv har jag utgått ifrån att jag är för dum för det, det visade sig dock att jag egentligen har ganska goda förutsättningar för det.
Däremot så har jag det svårare med att välja vilka människor jag omger mig med. För ett och ett halvt år sedan klippte jag navelsträngen helt genom att sluta på jobbet och flytta annorstädes, dock utan en egentlig plan, jag bytte till ett nattjobb som slutade med att jag smällde bilen i ett vägräcke, efter det flyttade jag in i en campervan utan en plan för försörjning.

Jag är så trött på alla impulser jag faller för. I början på året tog mina sista sparpengar slut och sedan dess har jag levt med konstant ekonomisk ångest. Levde på work-aways under sommaren och startade företag nyligen, jag studerar även på sidan om företagandet, eller snarare företagar på sidan om studerandet. Dock så har jag inga pengar så jag vet inte hur jag ska nå ut med företaget, jag har dragit på mig återkommande utgifter som jag inte vet hur jag ska klara, dock lyckas jag på något vis gå runt ändå. Men jag lever på klippkanten hela tiden, vissa dagar blir det att prioritera bort mat för att ha råd att leva. Jag har ingen fast boplats och har inte råd att hålla värmen i vanen längre.
Ibland är man så otroligt korkad.

Jag söker dock jobb för fullt också nu, men jag verkar tydligen inte vara värd skit trots relativt goda arbetsmeriter. Misstänker att jag suger på marknadsföra mig själv.

Håller hoppet uppe att få jobb snart så jag klarar oktober också. Det börjar bli kallt.

Normalt är jag en jävligt positiv människa, med mycket energi och idéer, det är dock som bortblåst.
Jag måste face-up att jag har misslyckats för stunden, dock svälter jag hellre ihjäl än att fortsätta leva som ett misslyckande. Snart klar med prep-studierna, då är det bara högskoleprov och uni. kvar.
Även om din situation inte är optimal så är det ändå dem som skulle föredra din situation över sin egen.
Lycka till med jobbsökandet!
Citera
2022-10-06, 00:19
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Jag stör mig på att min moster börjar bli gammal. För någon konstig anledning stör jag mig inte lika mycket på att min egen mamma börjar också bli det. Kanske för att inte såg min mamma springa till ett döende barn när jag var liten men såg min moster göra det.
Var du det döende barnet eller?
Citera
2022-10-06, 15:06
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Var du det döende barnet eller?

Nej, det var min mosters son. Han hade blivit påkörd av en lastbil. Alla i princip sprang till olycksplatsen men jag kommer inte ihåg varför jag inte gjorde det. Kommer inte ihåg om det har för att jag inte fick eller om det var för att jag inte brydde mig. Hon var barfota. Min moster alltså. Osminkad och okammat hår. Och grät hela vägen. Kanske till och med skrek också. Jag kommer inte ihåg.
Citera
2022-10-12, 17:26
Medlem
Tung och grå dag idag. Diffusa känslor men klump i magen. Känner mig ensam, vet inte om jag faktiskt är ensam eller inte.
Någon som vill bolla tankar i pm?
Citera
2022-10-13, 01:21
Medlem
Tardoliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polis-elin
Tung och grå dag idag. Diffusa känslor men klump i magen. Känner mig ensam, vet inte om jag faktiskt är ensam eller inte.
Någon som vill bolla tankar i pm?

Precis som min onsdag. Har förgäves försökt förströ mig med något för att skingra oron. Men förgäves. Jag tror också att jag är ensam.
Citera
2022-10-14, 08:39
Medlem
Jag hatar verkligen livet..
Citera
2022-10-14, 20:41
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Jag hatar verkligen livet..
Ja, det är tufft. Mår bra, men sen så händer nåt o man mår dåligt igen. Upp och ner hela tiden.

Vrf hatar du livet?
Citera
2022-10-15, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Ja, det är tufft. Mår bra, men sen så händer nåt o man mår dåligt igen. Upp och ner hela tiden.

Vrf hatar du livet?
För att jag inte har något att vara speciellt glad för.
Och för att jag är ensam.
Och för att jag måste jobba trots att jag hatar det.
Citera
2022-10-15, 21:03
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Första gången på flera år tror jag som jag är frivilligt nykter en hel helg. Satan vad tråkigt det är, har velat gå och lägga mig sedan kl 19.
Citera
2022-10-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Första gången på flera år tror jag som jag är frivilligt nykter en hel helg. Satan vad tråkigt det är, har velat gå och lägga mig sedan kl 19.

Vad fick dig att vara nykter?
Tycker det låter härligt, passa på att sova gott och länge! Du kanske behöver det.
Citera
2022-10-15, 21:41
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polis-elin
Vad fick dig att vara nykter?
Tycker det låter härligt, passa på att sova gott och länge! Du kanske behöver det.

Var helt enkelt inte så sugen denna helg så jag tänkte att jag kanske äntligen började växa ifrån behovet av alkohol men nu vet jag inte riktigt Men blir skönt att lägga sig och titta på lite serier snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in