2022-10-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
Kritiserer andre for heksejakt før du kjapt starter din egen? ok.

Tror du er i behov av å lese innlegget mitt på nytt.
Citera
2022-10-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det er ingen, uansett troverdighet, som vet hva som har foregått i denne saken. Alt, absolutt alt forblir spekulasjoner. Når det foreligger en ny siktelse er det litt mer interssant å diskutere dette enn å drøvtygge på om TH er hettemannen eller ikke.
For alt vi vet, kan det foreligge flere hemmelige siktelser. At vi diskuterer det som er offentlig informasjon i forbindelse med ny siktelse er etter min mening ingen dyneløfting, men en diskusjon.

Jeg reagerer ikke på at den nye siktede diskuteres.
Citera
2022-10-10, 18:52
Medlem
Har den nye siktede forbindelser til en eller flere som er nevnt i diskusjonen tidligere, og i så fall hvem?
Citera
2022-10-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
For det første - PSS er siktet for medvirkning til drap. Det er ikke GHH. Han har vært
tilgjengelig for politiets etterforskning omtrent fra første dag.

Jeg skjønner ellers ikke hvorfor det er verre å omtale en person hvis forbrytelse er kjent, og
dommen avsagt. Vedkommende har ellers blitt omtalt i egenskap av å være styreleder for sin
kriminelle ektemanns aksjeselskap. Man har kommentert at hun selger dyre vesker på nettet.
Jeg dristet meg til å kalle bryllupsvideoen for kitsch, noe jeg står inne for, siden det er en
ren smakssak. Hennes utdannelse og stilling har vært kommentert, begge deler er opplysninger
som hun deler med offentligheten.

Du kan gjerne peke på én konkret ting som gjør dette til "dyneløfting" og "heksejakt".

Du har selv vært svært aktiv i å omtale henne og tydelig brukt mye tid de siste dagene på å oppsøke det meste av tilgjengelig informasjon om henne for så å dele med deg her på forumet.

Du mener det ikke et dyneløfting og heksejakt, jeg mener det er nettopp det. Hun er i likhet med GHH ikke siktet i denne saken. Og hun er vel heller ikke blitt bedt om å stille seg tilgjengelig for politiet i denne saken.
Senast redigerad av Kokadu 2022-10-10 kl. 18:55. Anledning: Rette
Citera
2022-10-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har den nye siktede forbindelser til en eller flere som er nevnt i diskusjonen tidligere, og i så fall hvem?

Sikkert noe politiet har forsøkt å finne ut av. Hva de har funnet ut av er foreløpig ikke delt med oss.
Citera
2022-10-10, 19:01
Medlem
04.10.2022."– I hvilken grad vil du si at dette ID-tyveriet peker mot en nordmann?
– Det har vi flere ulike hypoteser rundt og det er mange ting man kan peke på der. Det er et norsk pass som er stjålet fra en nordmann, og det går igjen i flere norske straffesaker. Så det er én av mange ting som peker mot Norge, svarte den daværende påtalelederen."

"Ifølge siktelsen skal medvirkningen til drapet ha skjedd i perioden juni 2018 til forsvinningsdatoen 31. oktober 2018, altså i tidsrommet politiet mener hoveddelen av planleggingen av bortføringen pågikk."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y64OpR/siktet-i-loerenskog-saken-oekokrim-fant-sentralt-pass-paa-pc

Menes det til og med den 31.10.2018?
Citera
2022-10-10, 19:06
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Å diskutere den nye siktede og hva denne eventuelt kan ha bidratt med for å bli siktet er vel, slik jeg ser det, helt greit.

Men det som har pågått og er rettet mot hans kone (ekskone eventuelt) har sklidd helt ut.
OG poenget med det er/var jo for å fortelle at hun ikke driver blomsterbutikk, eller samler på glansbilder. MEN er en svindler og forfalsker som i mine øyne har gjort sitt beste for å få typen frikjent. MEN den holdt ikke i retten.....
Citera
2022-10-10, 19:08
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
04.10.2022."– I hvilken grad vil du si at dette ID-tyveriet peker mot en nordmann?
– Det har vi flere ulike hypoteser rundt og det er mange ting man kan peke på der. Det er et norsk pass som er stjålet fra en nordmann, og det går igjen i flere norske straffesaker. Så det er én av mange ting som peker mot Norge, svarte den daværende påtalelederen."

"Ifølge siktelsen skal medvirkningen til drapet ha skjedd i perioden juni 2018 til forsvinningsdatoen 31. oktober 2018, altså i tidsrommet politiet mener hoveddelen av planleggingen av bortføringen pågikk."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y64OpR/siktet-i-loerenskog-saken-oekokrim-fant-sentralt-pass-paa-pc

Menes det til og med den 31.10.2018?
JA, du kan vel selv lese hva du legger ut?
Citera
2022-10-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg tror den vil bekrefte at dette dreier sig om hjelp til kryptorigget, overføring av penger og muligens hjelp til å skjule drapet og selve liket. Jeg har forøvrig ingen endring i min oppfattelse og overbevisning om skyldspørsmålet, og hvem som er hovedansvarlig for drapet på AEH. 🧐

Solgt Idpakke med kontantkortnummeret. Kanskje også laget deler av kryptorigget, men tror ikke noen ville stolt på denne fyren i forhold til det. At denne fyren skal ha bidratt i å skjule liket, neppe hvis TH står bak dette. Den delen er nok da eventuelt tildelt noen som har utvist stor lojalitet ovenfor TH det meste av livet. En person han virkelig vet han kan stole på.
Citera
2022-10-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg reagerer ikke på at den nye siktede diskuteres.
Ok, men du påstår fremdeles hardnakket at TH er hettemannen, selv om både politiet og diverse vitner har gått god for at hettemannen var en tilfeldig forbipasserende. Høyden ser heller ikke ut til å stemme, noe du krampaktig avfeier som sprøyt.
Noen får « hang-ups» , eller tunnelsyn og det mener jeg er grunnleggende feil i en diskusjon. Jeg har fulgt denne saken i fire år og forsøker seriøst å sette meg inn i all ny informasjon som kommer via denne tråden. Det er heldigvis også mange gode innlegg her, som fremdeles gjør det interessant å lese/ bidra.
Jeg tror det finnes grunner for at den nye siktede med nær krets er mer involvert, men det er kun min oppfatning.
Citera
2022-10-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Ja, og ut fra opplysningene om maskemennene ved futurum, som man altså antar må være kidnapperne eller uansett de samme som kjører bilen på gangstien og eventuelt tar seg inn i huset og tar med seg AEH levende eller død, må man kunne gjette at de faktisk ikke bor i Norge da risikoen for å bli gjenkjent ut fra videoen fra futurum er særdeles høy spesielt siden den høye mannen har en karakteristisk gange og man ser de er utlendinger, og de 2 damene har beskrevet de som kjører bil med samme utseende som futurum-mennene. Jeg gjetter derfor at de ikke bor i Norge uansett, så da kan den som vil sjekke biler i eventuelle utenlandske registre. Jeg synes dette ser ut som en typisk litt styla bil, en bmw, og de er ofte populære blant litt tøffe eller kriminelle gutter etter hva jeg vet. Jeg synes det er veldig amatørmessig å bruke egen bil i en slik sak og spesielt hvis den er rød og gjenkjennelig med den grillen og x drive-skilt. Jeg tviler på at bilen må være registrert i det hele tatt? De kan for så vidt ha brukt flere biler. Problemet blir da trusselbrevet, som jeg ikke tror er forfattet av utlendinger, spesielt siden navnet Anne Elisabeth er skrevet på minst 3 ulike måter i brevet og det ser mest ut som noen har skrevet et brev i fylla og ikke bryr seg om leseren egentlig forstår alle formuleringene. Det kan stemme bra at damen som så 3 menn ved gangstien i skogområdet nær boligen har vært der for å legge en plan for hvordan de skal komme seg usett til huset, men hvordan visste de at bommen ble fjernet nettopp denne dagen? Var det ikke slik at bommen er stengt store deler av året? Jeg hørte også at de gikk ned til dammen for å fiske og jeg synes det er litt rart. Kan de som oppholdt seg i skogen være tilfeldige arbeidsfolk eller sigøynere tro? Jeg forstår ikke at de ville vise seg så nær huset eller sove ute i skogen på en madrass? Det er jo sykt. Jeg kjenner faktisk til at enkelte utenlandske arbeidere er så fattige at de bor i Norge og fisker i stedet for å kjøpe mat.
Er det publisert noe signalement av de tre mennene?
Hvilken/hvilke dag(er) ble de observert?
Hvis de har med saken å gjøre, kan det kanskje hende at de hadde et spaningsoppdrag for å skaffe oversikt over AEs og THs rutiner som bl.a. når på morgenene AE gikk ut med valpen og når TH reiste hjemmefra. Og de trenger ikke å ha visst hva slags forbrytelse som skulle utføres.
Citera
2022-10-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
JA, du kan vel selv lese hva du legger ut?
Takk. Men til og til og med er da egentlig to forskjellige ting.

Feks: Fra 2020 til 2021 = f.o.m 01.01.2020 t.o.m. 31.12.2020 (eller 01.01.2021?)?
Fra 2020 til og med 2021= f.o.m 01.01.2020 t.o.m. 31.12.2021?

Er dette rett?
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-10 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in