Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Kan vi slå fast at å unngå videokameraer ikke er en faktor i valget av fluktrute?
Vel, hvis du tenker på lysene på gangstien, er jo disse kameraopptakene så svake
at politiet ikke engang kan stadfeste med sikkerhet at det faktisk er biler de ser.
Derfra er det ganske langt til å kunne si eventuelt hva slags bil det er. Så disse
kameraene på Hjelpemiddellageret er kanskje ikke de som har vakt mest bekymring
uansett om man brukte gangveien eller Fjellsvingen/plenen foran blokka.
Jeg tenker at hvis mitt foreslåtte scenario stemmer noenlunde, så har hensikten vært
å ikke vekke oppsikt eller alarmere offeret ved ankomst til huset, derav turen til fots
gjennom skogholtet. Men bil måtte man jo ha til å frakte henne vekk, så da ble den
parkert nede ved Elveveien. Så, når ting ikke gikk helt som smurt i første rundt, ble
tiden knapp når man skulle hente bilen og kjøre den opp igjen for avhenting.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ronsangel
Ikke dum den teorien der

Men denne enslige leiemorderen må være ganske "allround", må være flerfaglig, i å med at han har styrt på med alt dette kryptogreiene, falske id og utført mordet.
Samtidig sliter jeg med å "flette inn" badekar historien og 09.16 samtalen.
Jeg leste denne brukeren sitt innlegg om sin mistenkte. Interessant, alt nytt er interessant for meg, og ingen ting er dumt. Men mener å huske hen skreiv at vedkommende plutselig hadde fått mye penger. Dersom jeg selv var drapsmannen i denne saken hadde jeg ikke tort og vise stort pengeforbruk på minst 10 år😝
Her har man jo hatt tiden til hjelp. Lang planlegging, og gode muligheter til å sette seg inn
i det "faglige" rundt krypto, som egentlig ikke er så veldig avansert, skal vi tro first.spring og
andre som har mer utfyllende kunnskaper om emnet.
Det jeg tenker er at fordelen ved å kun bruke én person til oppdraget, oppveier ulempen
ved å ikke være flere personer. Flere involverte ville kunne utgjøre en trussel mot TH.
Én person derimot, ville ikke ha noen å støtte seg på, han er alene om den "praktiske skylden".
Han er også alene om pengene, så det fins ikke grunnlag for noen økonomisk konflikt gjerningspersoner
imellom. Teoretisk sett kunne denne personen avbryte oppdraget når som helst frem til han
gikk inn i huset. Da var det helt og holdent hans eget ansvar å gjennomføre alt, valget ville
stå mellom å feile, eller å få betalt.
Når det gjelder pengene, så tenker jeg at de har blitt flyttet fra monerokontoen og omsatt
i kontanter, kanskje i GM sitt hjemland, der man kanskje ikke har et like transparent økonomisk
system som i Norge. Pengene er sannsynligvis blitt "vasket". Politiet kan selvsagt finne på å
mistenke ham jfr. pengebruk, men tenker det skal litt til for at de klarer å bevise at han ikke
har tjent dem på redelig vis. Her kan sikkert andre i tråden komme med korrigering og innspill, jeg
er ikke spesielt stiv på hvordan slike ting foregår i praksis.
Alt i alt synes jeg Theforeigners obsevasjoner er noe av det mest interessante som har vært
skrevet om i denne tråden, og hvis det stemmer det han har sett, så ville jeg anse det som en
stor tabbe av politiet hvis de ikke har fulgt dette opp. Men som sagt, en ting er å ha sterke
mistanker, noe annet er å fremskaffe beviser.