Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-10, 17:52
  #96133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hun kan muligvis ha beskyttet ham mot noe hun trodde han ikke hadde gjort. Med andre ord naiv, trodde det beste, på bekostning av sin egen integritet. Han kan ha et skinn av å være en riktig søtnos. Har skjedd før det, i historien.
Liker ikke denne heksejakten på henne.

Forsåvidt interessant å observere hvem som er pådrivere og ivrigst i denne heksejakten. Må si jeg er overrasket over enkeltes bidrag.
Citera
2022-10-10, 17:59
  #96134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Liker ikke denne heksejakten på henne.

Da blir det jo litt rart at du drar frem eldre innlegg om henne og poster det på nytt.
For min del har jeg ikke deltatt i denne diskusjonen i dag så dette blir litt skivebom.
Citera
2022-10-10, 18:06
  #96135
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Nei, men her er det dyneløfting og privatliv som diskuteres, nesten på nivå med Se og Hør🥴

Ser ikke så mye "dyneløfting" i å omtale en persons straffbare handling, jfr. alibiforfalskningen.
Det andre vi vet om MV, er tilgjengelig informasjon.

Til sammenligning har vel de fleste i kretsen rundt RU og TH vært behørig omtalt i tråden.
Bl.a. vaskefirmaet til MPU og kona har vel blitt mistenkt både for det ene og det andre, både
oppløsning av lik og hvitvasking av penger.
Citera
2022-10-10, 18:13
  #96136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
På samme måte er jo ikke VE, GHH, TEH, MB, Hoteldirektøren, BB osv osv siktet heller.

VE har i følge hotelldirektøren forsøkt å få han til å bevitne et møte som ikke fant sted den dagen Fru Hagen forsvant. Eller om det var at han opplyste at han var i et møte som ikke fant sted.

GHH avlagt DNA i boligen.

TEH DNA i boligen og en noe spesiell baderomshistorie.

MB siste i samtale med Fru Hagen og noe reservert i avhør.

Hotelldirektøren trodde politiet tok kontakt fordi bilen hans var observert i området og brukte evig tid før han stilte seg til disposisjon for politiet.

BB advokaten som i følge seg selv aldri kunne gått god for denne ekteskapskontrakten som ikke akkurat begunstiget Fru Hagen. Han har signert den.

Dette i følge denne tråden.

Ingen av disse har vært utsatt for noe i nærheten av det som har pågått her de siste dagene.

Enkelte virker noe i overkant desperate i sin dyneløfting og med det forsøke få disse to til å se ut som aktuelle kandidater til å stå bak drapet på ei 68-årig dame. Man kan spørre seg hvorfor behovet for det er der hos de mest desperate. Fru Hagen skal disse da ha tatt seg inn til på høylys dag, utsatt for grov vold, tvunget til å kle av seg, mulig kvalt henne bakfra, ribbet henne for ringer og klokke som ble lagt igjen i boligen og slept henne naken ut i sin egen avføring.

Noen som mener det er sannsynlig at Herr (ny siktet) og da eventuelt Fru faktisk står bak drapet på Fru Hagen? Ingen av de har avsatt DNA i boligen. En av de er siktet i saken uten at vi vet hva vedkommende eventuelt da har bidratt med for å bli siktet.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-10-10 kl. 18:21. Anledning: Tillegg
Citera
2022-10-10, 18:23
  #96137
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Noen som mener det er sannsynlig at Herr (ny siktet) og da eventuelt Fru faktisk står bak drapet på Fru Hagen?

Jeg tror det er mulig at PSS er direkte involvert på en eller annen måte.
At han ikke har deltatt i noe han trodde var en bortføring, men vært bevisst
på at han var delaktig i et drap. Han har vist en ganske gruoppvekkende vilje
til vold og trusler. Han har fortsatt sin kriminelle løpebane. Senest i år deltatt
i en skyteepisode.

Forøvrig er disse anklagene om "dyneløfting" og "heksejakt" ganske spesielle.
Det er ene og alene på grunn av alibiforfalskningen at hun er interessant i
denne sammenhengen. Det var ikke en uaktsom handling, begått av en
godtroende person. Det var gjort med forsett, og dømt deretter. Da fremstår
det ganske patetisk å forsøke å framstille denne personen som dum eller uvitende.
Citera
2022-10-10, 18:24
  #96138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
VE har i følge hotelldirektøren forsøkt å få han til å bevitne et møte som ikke fant sted den dagen Fru Hagen forsvant. Eller om det var at han opplyste at han var i et møte som ikke fant sted.

Kritiserer andre for heksejakt før du kjapt starter din egen? ok.
Citera
2022-10-10, 18:25
  #96139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvordan mener du alibiet oppfylles med disse tre siktede personene. Du skrev tidligere at saken var klar for påtale innen dette året. Du henviste da til de to siktede, men nå er saken foreløpig utvidet til tre stk. Forstår du grunnen til spekulasjonene eller er vi fremdeles dumme se og hør spekulanter. Noen bør stikke fingern i jorda og vurdere egen troverdighet før det feies for andre dører. Det tar kun et øyeblikk å rive ned troverdighet, men lang tid å bygge den opp igjen. Har th fornøden tillit til denne voldtektsmannen med dommer på rullebladet og legefrue uten lisens. Jeg har null tro på tiltale på denne siden av året. Det er høyst sannsynlig med nye siktelser og evt endringer.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Med bakgrunn i sakens treghet, har jeg moderert meg med hensyn til når tiltalen mot TH vil komme, men hvorfor henger du, og noen få andre dere opp i dette tidspunktet🤔 Det som er viktig er at politiet kommer i mål med sin etterforskning, at tiltalen blir et faktum, og at saken blir løst. Jeg har sagt og ment at tiltalen ville komme i løpet av 2022, men det kan må se ut som om dette vil trekke ut. Men hva så😳 Hva om jeg sier at tiltale og dom vil komme før 2030, vi det endre noe, og vil det i såfall oppfattes som mer troverdig🤔 Når det gjelder oppfyllelsen av TH sitt alibi har jeg for øyeblikket ikke noen nye svar på dette, jeg må først få ut mer informasjon om den nye siktelsens innhold. Jeg tror den vil bekrefte at dette dreier sig om hjelp til kryptorigget, overføring av penger og muligens hjelp til å skjule drapet og selve liket. Jeg har forøvrig ingen endring i min oppfattelse og overbevisning om skyldspørsmålet, og hvem som er hovedansvarlig for drapet på AEH. 🧐
Citera
2022-10-10, 18:28
  #96140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror det er mulig at PSS er direkte involvert på en eller annen måte.
At han ikke har deltatt i noe han trodde var en bortføring, men vært bevisst
på at han var delaktig i et drap. Han har vist en ganske gruoppvekkende vilje
til vold og trusler. Han har fortsatt sin kriminelle løpebane. Senest i år deltatt
i en skyteepisode.

Forøvrig er disse anklagene om "dyneløfting" og "heksejakt" ganske spesielle.
Det er ene og alene på grunn av alibiforfalskningen at hun er interessant i
denne sammenhengen. Det var ikke en uaktsom handling, begått av en
godtroende person. Det var gjort med forsett, og dømt deretter. Da fremstår
det ganske patetisk å forsøke å framstille denne personen som dum eller uvitende.


Her kan man tro det man vil. Selv tror jeg GHH kan være involvert, av ulike grunner.

Jeg er av de som synes det som har pågått her inne de siste dagene er rimelig spesielt. Og jeg synes både dyneløfting og heksejakt er passende beskrivelser på noe av det som har foregått.
Citera
2022-10-10, 18:34
  #96141
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Her kan man tro det man vil. Selv tror jeg GHH kan være involvert, av ulike grunner.

Jeg er av de som synes det som har pågått her inne de siste dagene er rimelig spesielt. Og jeg synes både dyneløfting og heksejakt er passende beskrivelser på noe av det som har foregått.
Morsom du,alle "dynene" liger ute på nettet. Og hvem bedriver mest heksejakt mot TH? jo, det er Troverdig det "bare vent folkens politiet har han på kroken nå
Citera
2022-10-10, 18:40
  #96142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
VE har i følge hotelldirektøren forsøkt å få han til å bevitne et møte som ikke fant sted den dagen Fru Hagen forsvant. Eller om det var at han opplyste at han var i et møte som ikke fant sted.

GHH avlagt DNA i boligen.

TEH DNA i boligen og en noe spesiell baderomshistorie.

MB siste i samtale med Fru Hagen og noe reservert i avhør.

Hotelldirektøren trodde politiet tok kontakt fordi bilen hans var observert i området og brukte evig tid før han stilte seg til disposisjon for politiet.

BB advokaten som i følge seg selv aldri kunne gått god for denne ekteskapskontrakten som ikke akkurat begunstiget Fru Hagen. Han har signert den.

Dette i følge denne tråden.

Ingen av disse har vært utsatt for noe i nærheten av det som har pågått her de siste dagene.

Enkelte virker noe i overkant desperate i sin dyneløfting og med det forsøke få disse to til å se ut som aktuelle kandidater til å stå bak drapet på ei 68-årig dame. Man kan spørre seg hvorfor behovet for det er der hos de mest desperate. Fru Hagen skal disse da ha tatt seg inn til på høylys dag, utsatt for grov vold, tvunget til å kle av seg, mulig kvalt henne bakfra, ribbet henne for ringer og klokke som ble lagt igjen i boligen og slept henne naken ut i sin egen avføring.

Noen som mener det er sannsynlig at Herr (ny siktet) og da eventuelt Fru faktisk står bak drapet på Fru Hagen? Ingen av de har avsatt DNA i boligen. En av de er siktet i saken uten at vi vet hva vedkommende eventuelt da har bidratt med for å bli siktet.
Det er ingen, uansett troverdighet, som vet hva som har foregått i denne saken. Alt, absolutt alt forblir spekulasjoner. Når det foreligger en ny siktelse er det litt mer interssant å diskutere dette enn å drøvtygge på om TH er hettemannen eller ikke.
For alt vi vet, kan det foreligge flere hemmelige siktelser. At vi diskuterer det som er offentlig informasjon i forbindelse med ny siktelse er etter min mening ingen dyneløfting, men en diskusjon.
Citera
2022-10-10, 18:40
  #96143
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Her kan man tro det man vil. Selv tror jeg GHH kan være involvert, av ulike grunner.

Jeg er av de som synes det som har pågått her inne de siste dagene er rimelig spesielt. Og jeg synes både dyneløfting og heksejakt er passende beskrivelser på noe av det som har foregått.

For det første - PSS er siktet for medvirkning til drap. Det er ikke GHH. Han har vært
tilgjengelig for politiets etterforskning omtrent fra første dag.

Jeg skjønner ellers ikke hvorfor det er verre å omtale en person hvis forbrytelse er kjent, og
dommen avsagt. Vedkommende har ellers blitt omtalt i egenskap av å være styreleder for sin
kriminelle ektemanns aksjeselskap. Man har kommentert at hun selger dyre vesker på nettet.
Jeg dristet meg til å kalle bryllupsvideoen for kitsch, noe jeg står inne for, siden det er en
ren smakssak. Hennes utdannelse og stilling har vært kommentert, begge deler er opplysninger
som hun deler med offentligheten.

Du kan gjerne peke på én konkret ting som gjør dette til "dyneløfting" og "heksejakt".
Citera
2022-10-10, 18:44
  #96144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Morsom du,alle "dynene" liger ute på nettet. Og hvem bedriver mest heksejakt mot TH? jo, det er Troverdig det "bare vent folkens politiet har han på kroken nå


Å diskutere den nye siktede og hva denne eventuelt kan ha bidratt med for å bli siktet er vel, slik jeg ser det, helt greit.

Men det som har pågått og er rettet mot hans kone (ekskone eventuelt) har sklidd helt ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback