2022-10-09, 19:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Allstå! Hur jävla små marginaler har folk egentligen? Jag kommer fortsätta handla mat precis som vanligt någon tusenlapp hit eller dit på matkontot varje månad märker man knappt!

Folk ylar och gnäller som om maten blivit fem gånger dyrare!

Skaffa er en ordnad privatekonomi så har ni råd att handla den mat handlat tidigare!
Citera
2022-10-09, 19:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnsamStaty
Är det någon som på allvar trodde att priser någonsin går ner?

Företag märker hur mycket de tjänar när kriserna är över och behåller de nya priserna.

Det är så med inflation att priserna mycket riktigt inte kommer gå ner utan folks inkomster som kommer öka, resultatet blir förhoppningsvis detsamma.
Citera
2022-10-09, 19:57
Medlem
svampdamps avatar
Det har blivit dyrare. En Findus fryslåda går ofta på 30-32 SEK jämfört med 24-25 för 2-3 år sedan. Dessutom är det mindre kött, kyckling etc. i dem.
Citera
2022-10-09, 23:50
Moderator
HelgeBuks avatar
Sammanfogat ett antal trådar om saker som blivit dyrare.

Rubrik ändrad, tidigare: "Hur märks inflationen i er vardag"

/Mod
Citera
2022-10-09, 23:52
Moderator
HelgeBuks avatar
Nationalekonomi --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2022-10-10, 07:21
Medlem
Biggedys avatar
Men laga eran egna jävla mat då.
Fy fan det är bara jättebebisar som käkar dafgårds och Findus i 40-årsåldern.. Liksom, spendera en och en halv timme varje söndag och gör matlådor. Börja tina kyckling eller liknande i kylen på torsdag kväll.

Och kan ni inte laga mer än mamma Scans, ring er mamma och be henne om ett recept..

😂
Citera
2022-10-10, 16:59
Medlem
GoranPongs avatar
Matbutikerna tävlar numera om vem som har Sveriges dyraste matkasse
Citera
2022-10-10, 17:34
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Men laga eran egna jävla mat då.
Fy fan det är bara jättebebisar som käkar dafgårds och Findus i 40-årsåldern.. Liksom, spendera en och en halv timme varje söndag och gör matlådor. Börja tina kyckling eller liknande i kylen på torsdag kväll.

Och kan ni inte laga mer än mamma Scans, ring er mamma och be henne om ett recept..

😂
Mmm, men köp färsk kyckling/filé, gärna eko.
Citera
2022-10-10, 17:40
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMeltdown
Mmm, men köp färsk kyckling/filé, gärna eko.

Varför då? Jag tycker att fryst fulkyckling smakar likadant. Åtminstone när jag har lagat till den..
Citera
2022-10-10, 17:44
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Varför då? Jag tycker att fryst fulkyckling smakar likadant. Åtminstone när jag har lagat till den..
Okej, du är en bättre kock än jag/vi.

Brukar köra en hel i ugn utan några kryddor eller salt, det kanske är orsaken...
Citera
2022-10-10, 18:17
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMeltdown
Okej, du är en bättre kock än jag/vi.

Brukar köra en hel i ugn utan några kryddor eller salt, det kanske är orsaken...

Nä, jag menade snarare att jag är en så usel kock att jag kan förstöra de flesta råvaror! Därför är dyrt kött m.m. rätt bortkastat på mig!
Citera
2022-10-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Allstå! Hur jävla små marginaler har folk egentligen? Jag kommer fortsätta handla mat precis som vanligt någon tusenlapp hit eller dit på matkontot varje månad märker man knappt!

Folk ylar och gnäller som om maten blivit fem gånger dyrare!

Skaffa er en ordnad privatekonomi så har ni råd att handla den mat handlat tidigare!

Håller med. Paniken hos svensken är patetisk att se faktiskt, jag skäms. Precis som du säger, hur fan lever folk egentligen? Har man inte marginalen att lägga 1000 kr extra på mat i månaden så skulle man ha börjat tänkt på sin livssituation redan innan kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in