Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Mmm hoppet är ju det sista som överger människan säger dom.

Man kommer inte se något som händer mil och mil bort så att försöka leva på hoppet att någon kanske ser dig känns som en rätt usel överlevnadsplan.

Hur som helst är allt detta bara hypoteser.
Men om vi ska hålla oss till mer troliga scenarion, så är det nog att Putin kommer hålla på med sabotage mot Sverige och andra länder. Sabotage som vi alla som bor här kommer känna på och påverkas av (inte bara kvinnorna). Och blir han ännu mer skogstokig än vad han redan är, så kommer han kanske ta till kärnvapen. Och då kommer vi alla dö på stört utan möjlighet att varken försvara oss själva eller andra. Den risken finns om Putin känner sig alltför trängd och börjar tänka "om jag ska falla, så ska jag ta med mig alla i det fallet". Så som Hitler resonerade på slutet om tyska folket. Han ansåg att tyska folket hade svikit honom och att man därmed skulle "trycka på knappen" och utrota tyskarna.
Så riskerna för Sverige är, vad jag tror: sabotage från Putin (som kommer drabba oss alla, inte bara kvinnorna) eller kärnvapenkrig (som kommer drabba oss alla, inte bara kvinnorna). Vi kommer ha mycket svårt att försvara både oss själva och andra i händelse av kärnvapenkrig.
Men ändå sitter vissa i denna tråd och är självgoda och tycks njuta av hur dåligt det kommer gå just för svenska kvinnor i ett eventuellt krig. Och nu syftar jag inte på dig JordenIsPlatt. Utan jag syftar på andra i tråden. De lever i en fantasivärld. Det de önskar att svenska kvinnor ska råka ut för, är det som ukrainska kvinnor/män och barn i denna stund råkar ut för... Väldigt osmakligt, sjukt och rentav sadistiskt. Att dessa individer har sådana önskningar och fantasier mot sina medmänniskor i Sverige, när det just nu sker mot människor i vårt närområde. Tja, vad säger man... De är helt enkelt inte friska, de som önskar och fantiserar om sådant. Men som sagt: det är ett troligare scenario att allt liv släcks ut med kärnvapen om Putin ger sig på Sverige. Eller sabotage.