2022-10-09, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Skicka vad?
Detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast en gravid folkbokförd man som kommer in och vill ha abort så torde han inte nekas bara för att det står kvinna i lagen. Det är själva graviditeten som räknas.

Citat:
Då skulle jag inflika även här att en folkbokförd nyförlöst man även torde kunna dömas för barnadråp. Nyckelordet är på grund av nedkomsten.
Citera
2022-10-09, 14:07
Medlem
MaggansHinkFittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Istället för att vara hysterisk och skrika efter källor, så är det här jätte enkelt för dig att titta upp, gumsan.

En rättelse ifrån mig, jag menade "starta eget bidrag" och inte "nystartsbidrag".

’’Har inte en tidning eller en officiell myndighet skrivit om det så har det inte hänt!’’

- The average flashbacker år 2022
Citera
2022-10-09, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Hahaha, det är totalt egalt vad de gör och vill för mig, de har alltid varit totalt ointressanta.

Inte enligt mina preferenser, jag har alltid gått efter snygga tjejer som inte kommer från Sverige även när jag bodde i Sverige. Du är också rätt ouppdaterad, den svenska kvinnan finns inte på topplistor idag, feta kossor går inte hem. Deras vedervärdiga attityder gör dock att de inte ens skulle funka om de varit snygga vilket de som sagt var inte är.

Nej vakna upp från 70-talet och kom in i nutid!
Jag visste väl att du skulle bli ledsen över att Sverige anses ha bland de vackraste kvinnorna. Fortfarande.
Citera
2022-10-09, 14:17
Medlem
Citat:
Jag visste väl att du skulle bli ledsen över att Sverige anses ha bland de vackraste kvinnorna. Fortfarande.

För det första är det inte sant och för det andra är svenska kvinnor helt ointressanta för mig oavsett vad du tycker om dem. Feta kossor med vedervärdiga attityder, det är min bedömning av er hur mycket du än försöker.
Citera
2022-10-09, 14:23
Medlem
Citat:
Detta:
Fast en gravid folkbokförd man som kommer in och vill ha abort så torde han inte nekas bara för att det står kvinna i lagen. Det är själva graviditeten som räknas.

Källa, och var specifik?

eller är det bara något du tycker.

Citat:
Då skulle jag inflika även här att en folkbokförd nyförlöst man även torde kunna dömas för barnadråp. Nyckelordet är på grund av nedkomsten.

Samma här. källa.

att du tror det är ju fine, men det är ju inte bättre (eller sämre) än någon annan åsikt
Citera
2022-10-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Sluta trolla mig nu, ditt mongo

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Barnadråp

Abortlagen gäller endast kvinnor. Det står inte, begär en ”person” i den….

Jag skiter i dina känslor. Du ljuger och trollar även i denna post, sjuka mytomaner har ju utmaningar med självinsikt.

Nejdå. Jag kan glädja dig med att både den lagen och den andra du nämnde även gäller de män som blir gravida Du kan andas ut!

Edit: woops, var visst 7:a på den uppenbara bollen.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-09 kl. 15:03.
Citera
2022-10-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Haha det är du som är bitter när vi säger att vi inte försvarar er. Ni kan inte tåla det utan gapar om hur illa det är att vi inte offrar våra liv för er!

Vilka "vi" och vilka "ni"? Du bor inte i Sverige, så du kommer inte försvara en enda av oss som bor här, så du räknas faktiskt inte. I övrigt är det Sveriges gränser och Sveriges land, som försvaras i händelse av att Putin anfaller oss. Indirekt därmed också människorna som bor här.

Nu tror jag iof. inte att Putin kommer genomföra ett regelrätt krig mot Sverige. Mer i så fall ett slags "krig" där han ordnar olika sorters sabotage som försvårar livet för oss här (allas liv här). Eller om han är riktigt tokgalen, mer än vad han redan har visat upp: använda kärnvapen som släcker ner allt liv innan vi ens hinner säga pip. Mot detta har vi alla mycket svårt att försvara oss mot. Men om Putin känner sig riktigt trängd och känner att han kommer förlora och vill "ta alla med sig i fallet", så finns risken för kärnvapen. Som även kommer drabba Sverige. Det jobbiga med detta är att skyddsrummen i Sverige inte kommer räcka till och vi kan inte heller leva i skyddsrum i alla evighet. Om man ens hinner fram till ett sådant i tid, dvs.

Har du inte gått iväg till brudarna ännu? Jag har hunnit både laga mat till mina barn och vi har dessutom hunnit äta och nu är de ute och leker igen. Och du är fortfarande "grön". Seså. Ring nu till brudarna!
Citera
2022-10-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nejdå. Jag kan glädja dig med att både den lagen och den andra du nämnde även gäller de män som blir gravida Du kan andas ut!

Edit: woops, var visst 7:a på den uppenbara bollen.

då ska vi se om du är det 7 (7?) känslomongot med allvarliga psykiska/neurotiska problem men mycket starka men likväl värdelösa åsikter.

Så källa tack?

prejudicerande fall, lagrådsförtydligande, ja, en 5årings åsikt är ju till och med ett "fall i rätt riktning".
Senast redigerad av slö 2022-10-09 kl. 15:29.
Citera
2022-10-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Mmm hoppet är ju det sista som överger människan säger dom. Man kommer inte se något som händer mil och mil bort så att försöka leva på hoppet att någon kanske ser dig känns som en rätt usel överlevnadsplan.

Hur som helst är allt detta bara hypoteser.

Men om vi ska hålla oss till mer troliga scenarion, så är det nog att Putin kommer hålla på med sabotage mot Sverige och andra länder. Sabotage som vi alla som bor här kommer känna på och påverkas av (inte bara kvinnorna). Och blir han ännu mer skogstokig än vad han redan är, så kommer han kanske ta till kärnvapen. Och då kommer vi alla dö på stört utan möjlighet att varken försvara oss själva eller andra. Den risken finns om Putin känner sig alltför trängd och börjar tänka "om jag ska falla, så ska jag ta med mig alla i det fallet". Så som Hitler resonerade på slutet om tyska folket. Han ansåg att tyska folket hade svikit honom och att man därmed skulle "trycka på knappen" och utrota tyskarna.

Så riskerna för Sverige är, vad jag tror: sabotage från Putin (som kommer drabba oss alla, inte bara kvinnorna) eller kärnvapenkrig (som kommer drabba oss alla, inte bara kvinnorna). Vi kommer ha mycket svårt att försvara både oss själva och andra i händelse av kärnvapenkrig.

Men ändå sitter vissa i denna tråd och är självgoda och tycks njuta av hur dåligt det kommer gå just för svenska kvinnor i ett eventuellt krig. Och nu syftar jag inte på dig JordenIsPlatt. Utan jag syftar på andra i tråden. De lever i en fantasivärld. Det de önskar att svenska kvinnor ska råka ut för, är det som ukrainska kvinnor/män och barn i denna stund råkar ut för... Väldigt osmakligt, sjukt och rentav sadistiskt. Att dessa individer har sådana önskningar och fantasier mot sina medmänniskor i Sverige, när det just nu sker mot människor i vårt närområde. Tja, vad säger man... De är helt enkelt inte friska, de som önskar och fantiserar om sådant. Men som sagt: det är ett troligare scenario att allt liv släcks ut med kärnvapen om Putin ger sig på Sverige. Eller sabotage.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-09 kl. 15:22.
Citera
2022-10-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Då ska män ensamma ta hand om barn, gamla och sjuka i 100 år samt skura skitiga toaletter, Varsågoda.
Vad snackar du för skit? Det finns ingen lag som säger att kvinnor har behövt göra detta, därimot har det funnits lagar om att män måste försvara Sverige i krig och det är bara väldigt nyligen som kvinnor lagts till i denna lag.
Du kan inte äns hitta på ett vettigt argument varför dagens män ska försvara äckel smuts hor kvinnor.

Förut hade män å kvinnor typ 3 barn vid ålder 23 och man ville därför naturligt försvara sin familj mot fiender. Men eftersom män inte länge vill ha barn med kvinnor så finns det ingen anledning att försvara dom längre.
Bättre å va fria än å höra kärringarnas konstanta gnäll å kacklande.
Senast redigerad av Herbanii 2022-10-09 kl. 16:16.
Citera
2022-10-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vilka "vi" och vilka "ni"? Du bor inte i Sverige, så du kommer inte försvara en enda av oss som bor här, så du räknas faktiskt inte. I övrigt är det Sveriges gränser och Sveriges land, som försvaras i händelse av att Putin anfaller oss. Indirekt därmed också människorna som bor här.

Nu tror jag iof. inte att Putin kommer genomföra ett regelrätt krig mot Sverige. Mer i så fall ett slags "krig" där han ordnar olika sorters sabotage som försvårar livet för oss här (allas liv här). Eller om han är riktigt tokgalen, mer än vad han redan har visat upp: använda kärnvapen som släcker ner allt liv innan vi ens hinner säga pip. Mot detta har vi alla mycket svårt att försvara oss mot. Men om Putin känner sig riktigt trängd och känner att han kommer förlora och vill "ta alla med sig i fallet", så finns risken för kärnvapen. Som även kommer drabba Sverige. Det jobbiga med detta är att skyddsrummen i Sverige inte kommer räcka till och vi kan inte heller leva i skyddsrum i alla evighet. Om man ens hinner fram till ett sådant i tid, dvs.

Har du inte gått iväg till brudarna ännu? Jag har hunnit både laga mat till mina barn och vi har dessutom hunnit äta och nu är de ute och leker igen. Och du är fortfarande "grön". Seså. Ring nu till brudarna!

Fel igen, enligt lagen har jag plikt att försvara landet så jag räknas, men i praktiken kommer ingen kunna tvinga mig. Jag avgör alltså själv om jag vill försvara Sverige och det vill jag förstås inte.

Du verkar verkligen leva på 70-talet, jag ringer förstås inga brudarm jag ringer inte alls. Jag chattar med dem och stämmer träff men det får räcka för idag eftersom jag måste upp tidigt imorgon och har redan kört tillräckligt det senaste dygnet. Blir alltså bara chatt idag.
Citera
2022-10-09, 15:29
Medlem
Självklart svenska kvinnor är det bästa vi har I vårt land . Svenska kvinnan dyrkar jag ända in i döden för wde bär på vår framtid ( barnen) Därför är de värda al respekt och guld som finns ♡♡♡♡♡. Den du !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in