2022-10-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hahaha, apropå att tala sanning då förstås!

Men de behöver väl pengarna förstås.

Nej inga pengar inblandade där, det är inte svenska luder det är frågan om utan bara riktigt snygga tjejer. Det finns många anledningar till att jag aldrig återvänder till Sverige med de feta, dryga kossorna som finns där.
Citera
2022-10-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Kvinnor får betydligt lägre straff än män
Kvinnor och invandrare har rätt till nystartsbidrag, det har inte vita män
Kvinnor kvoteras in på arbetsmarknaden, det är dock diskriminering att kvotera in vita män.
Skolan har utformats till tjejers fördel, ändringen skedde på 90talet och har lett till sjunkande betyg hos pojkar
Unga kvinnor har förtur på högskolor och till och med kvoteras in

Det här är väldigt stora fördelar som kvinnor i Sverige har gentemot vita män.
Feminism är ett gift mot folket och framför allt emot kvinnorna.

Menar du att kvinnor får lägre straff än män för samma brott?
Tex. om en man torterar och mördar en person till döds, så får han högre straff än en kvinna som torterar och mördar en person till döds? Vad har du för källa till detta påstående?

Enligt vilken källa har kvinnor och invandrare har rätt till nystartsbidrag, medans inte vita män har det? Och varför just vita? Man kan ju vara invandrad och vit. Och infödd och brun (jag är infödd och brun). Källa tack.

Du påstår att kvinnor kvoteras in på arbetsmarknaden och att det är diskriminering att kvotera in vita män. Stämmer inte. Kvinnor kvoteras inte in. Och det är helt ok att skriva att man önskar "mångfald" på en arbetsplats, "mångfald" vad gäller kön, ålder, ursprung. Detta står inte sällan i annonser som är inom kvinnodominerade branscher, där man vill ha in fler män. Vilket inte ses som diskriminering av kvinnor att vilja.

Du påstår att: Skolan har utformats till tjejers fördel, ändringen skedde på 90talet och har lett till sjunkande betyg hos pojkar. Jag menar att du har fel. Jag har barn som går i skolan och den är varken anpassad för pojkar eller flickor. Den är anpassad för att barnen ska lära sig matte, svenska, engelska, NO, SO, idrott etc.

Du påstår att: Unga kvinnor har förtur på högskolor och till och med kvoteras in. Jag frågar di då: har du källa på det? Det brukar vara de med bäst betyg som får platsen. Eller bäst resultat på högskoleprovet.

DU har fel i några av dian påståenden. Och inte en enda källa på något. Källor tack.
Citera
2022-10-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Haha om du bara visste. Tjejen från igår hann inte mer än åka hem innan en annan tjej skrev att hon är sugen på mig igen. Jag behöver inte direkt springa ut och leta efter fina tjejer, det svåra är tajmingen då det blir dubbel eller trippelbokningar ibland.

Men dåså. Häng med dem istället för att sitta här och vara bitter.

Själv ska jag laga lunch till mina barn nu!

Ha en fin stund med kvinnorna!
Citera
2022-10-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men dåså. Häng med dem istället för att sitta här och vara bitter.

Själv ska jag laga lunch till mina barn nu!

Ha en fin stund med kvinnorna!

Haha det är du som är bitter när vi säger att vi inte försvarar er. Ni kan inte tåla det utan gapar om hur illa det är att vi inte offrar våra liv för er!
Citera
2022-10-09, 13:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Den avvägningen gör man inte genom logik, den sker per automatik. Är det fara för eget liv och hälsa, så märker man det. Och flyr eller illa fäktar. Då är det ens eget liv (och ens närmaste liv) det enda man kämpar för. Men om man på avstånd ser fiendens soldater som är igång att våldföra sig och tortera random främmande svenska män och svenska kvinnor och svenska barn och man hinner göra en kalkylerad riskanalys av situationen och bedömer att man inte riskerar sitt eget/ens närmaste liv och hälsa om man skjuter ihjäl fiendens soldater och därmed stoppar deras barbariska beteende och handlingar. Tja, då kommer man nog faktiskt trycka av. där kickar medmänskligheten in rätt snabbt och man vill bara få stopp på eländet man bevittnar.

Mmm hoppet är ju det sista som överger människan säger dom. Man kommer inte se något som händer mil och mil bort så att försöka leva på hoppet att någon kanske ser dig känns som en rätt usel överlevnadsplan.
Citera
2022-10-09, 13:50
Medlem
Citat:
Menar du att kvinnor får lägre straff än män för samma brott?
Tex. om en man torterar och mördar en person till döds, så får han högre straff än en kvinna som torterar och mördar en person till döds? Vad har du för källa till detta påstående?

Enligt vilken källa har kvinnor och invandrare har rätt till nystartsbidrag, medans inte vita män har det? Och varför just vita? Man kan ju vara invandrad och vit. Och infödd och brun (jag är infödd och brun). Källa tack.

Du påstår att kvinnor kvoteras in på arbetsmarknaden och att det är diskriminering att kvotera in vita män. Stämmer inte. Kvinnor kvoteras inte in. Och det är helt ok att skriva att man önskar "mångfald" på en arbetsplats, "mångfald" vad gäller kön, ålder, ursprung. Detta står inte sällan i annonser som är inom kvinnodominerade branscher, där man vill ha in fler män. Vilket inte ses som diskriminering av kvinnor att vilja.

Du påstår att: Skolan har utformats till tjejers fördel, ändringen skedde på 90talet och har lett till sjunkande betyg hos pojkar. Jag menar att du har fel. Jag har barn som går i skolan och den är varken anpassad för pojkar eller flickor. Den är anpassad för att barnen ska lära sig matte, svenska, engelska, NO, SO, idrott etc.

Du påstår att: Unga kvinnor har förtur på högskolor och till och med kvoteras in. Jag frågar di då: har du källa på det? Det brukar vara de med bäst betyg som får platsen. Eller bäst resultat på högskoleprovet.

DU har fel i några av dian påståenden. Och inte en enda källa på något. Källor tack.
Istället för att vara hysterisk och skrika efter källor, så är det här jätte enkelt för dig att titta upp, gumsan.

En rättelse ifrån mig, jag menade "starta eget bidrag" och inte "nystartsbidrag".
Citera
2022-10-09, 13:54
Avstängd
Citat:
Bra! Du kom med ett konkret exempel (resten av ditt svammel tog jag bort).

Gör det du behöver för att skydda ditt sjuka ego.

Citat:
Och vad står det om pappor i liknande situation?
vet du vad svea rikes lag är och vad brotsbalken är?

Det är inte kontroversiellt att lagstiftningen är o jämställd.
Det är paragraf 1 och 2 som gäller "pappor"...

1 § Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller på livstid. Som skäl för livstids fängelse ska det särskilt beaktas om gärningen föregåtts av noggrann planering, präglats av särskild förslagenhet, syftat till att främja eller dölja annan brottslighet, inneburit svårt lidande för offret eller annars varit särskilt hänsynslös. Lag (2019:805).

2 § Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till de omständigheter som föranlett gärningen eller eljest att anse som mindre grovt, dömes för dråp till fängelse, lägst sex och högst tio år.

Citat:
Eftersom du nu menar att kvinnor har större rättigheter och möjligheter enligt brottsbalken/Socialtjänstlagen.

Det har de, och det är vare sig kontroversiellt eller problematiskt, annat än när efterblivna mytomaner får sina fantasier och mytamaniska betende påpekat.

Citat:
Jag vill att du fortsätter punkta upp dessa konkret och i lagar. Både Brottsbalken och Socialtjänstlagen.

Varför då, påängen var att påpeka att du ljög och/eller är synnerligen okunnig. och det har du ju med all önskvärd tydlighet demonstrerat... igen.

så överens om att kvinnor har rättigheter/förmåner som inte män har?
åtminstone rent juridiskt och i praktiken, tex när de mördar barn.

resten är blir ju bara diskusioner kring dina trollinlägg och om ditt sjukdomstillsånd.
Citera
2022-10-09, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej inga pengar inblandade där, det är inte svenska luder det är frågan om utan bara riktigt snygga tjejer. Det finns många anledningar till att jag aldrig återvänder till Sverige med de feta, dryga kossorna som finns där.
Nä det var nog ingen som trodde att de feta, dryga svenska kossorna direkt slogs om att få boka in sig på dina lediga knulltider.

(Du ska få veta nåt som förmodligen gör dig ledsen i ögat, men Sverige brukar faktiskt också finnas med på topplistorna över länder som har vackraste kvinnorna).
Citera
2022-10-09, 13:58
Avstängd
Citat:
Absolut!

Dubbelkonto?
Citera
2022-10-09, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Dubbelkonto?
Va? TomatKungen bad mig skicka till dig också och jag svarade Absolut.
Citera
2022-10-09, 14:03
Medlem
Citat:
Nä det var nog ingen som trodde att de feta, dryga svenska kossorna direkt slogs om att få boka in sig på dina lediga knulltider.

Hahaha, det är totalt egalt vad de gör och vill för mig, de har alltid varit totalt ointressanta.

Citat:
(Du ska få veta nåt som förmodligen gör dig ledsen i ögat, men Sverige brukar faktiskt också finnas med på topplistorna över länder som har vackraste kvinnorna).

Inte enligt mina preferenser, jag har alltid gått efter snygga tjejer som inte kommer från Sverige även när jag bodde i Sverige. Du är också rätt ouppdaterad, den svenska kvinnan finns inte på topplistor idag, feta kossor går inte hem. Deras vedervärdiga attityder gör dock att de inte ens skulle funka om de varit snygga vilket de som sagt var inte är.

Nej vakna upp från 70-talet och kom in i nutid!
Citera
2022-10-09, 14:03
Avstängd
Citat:
Va? TomatKungen bad mig skicka till dig också och jag svarade Absolut.

Skicka vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in