Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
Så brukar det inte låta från feministhororna när de kräver kompensation för sina biologiska nackdelar men nu passar det tydligen.
Vet du ens vad jag syftar på när jag skriver "biologiska orättvisor"?
Jag menar:
- Män är oftast längre och starkare än kvinnor.
Att vara lång och stark är ofta fördelar (anser iaf. jag som både är lång och stark). Korta män vill vara långa. Svaga män vill vara starka. Korta och svaga kvinnor har det givetvis tuffare när det kommer till saker som kräver längd och styrka, än vad långa och starka män har. En slags biologisk orättvisa. Kräver kvinnor kompensation för denna menar du? I form av stegar och mer lättöppnade syltburkar möjligtvis...
- Män slipper mens, slipper mensvärk, slipper PMS (nåja, slipper ha PMS
själva iaf., men påverkas givetvis av kvinnor de står nära som har PMS), slipper vara gravida/slipper föda barn med alla risker för egen kropp, liv och hälsa det innebär. Kvinnor slipper inte undan detta, vilket är en slags biologisk orättvisa som drabbar kvinnor. Kräver kvinnor kompensation för detta, menar du? I form av god förlossningsvård, mödravård, bra mensskydd etc. möjligtvis...
Vad är det då för biologiska orättvisor som drabbar män?
Tja. Det är just det: det är kvinnor som blir gravida och därmed kan välja abort/inte abort. Där är en solklar biologisk orättvisa som drabbar män. Och att inte säkert kunna veta att ens barn är ens biologiska barn (men för det finns det faderskapstest).