2022-10-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
I socialtjänstlagen och brottbalken Finns lagar som ger kvinnor rättigheter/möjligheter som inte ges män.

Abortlagen och barndråp 3 kap. 3 § är två exempel.

Sen kan man i ”femenisisk analys” titta på utfall och härleda förtrycket.

-Det går sämre för pojkar och män i skolan
(Måste vara kvinnornas fel)
-män lever kortare liv (måste vara kvinnornas fel )
Etc osv

Konkreta exempel skrev jag. Exakt vilka lagar i brottsbalken och Socialtjänstlagen ger mer rättigheter/möjligheter till kvinnor än till män, menar du? Konkreta exempel nu.

Hade män kunnat bli gravida, skulle givetvis även de kunna göra abort. Eller välja att behålla graviditeten. Biologiska orättvisor går som sagt var inte att rätta till.
Citera
2022-10-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Aww..

Behöver vi ens anstränga oss för att försöka hitta i din posthistorik när du sist yttrat nåt ens i närheten av din ovan belysning av mäns goda hjärta?

..pinsamt.

Varför denna nyfunna kärleksförklaring?? Vad är det i omvärlden som händer som förespråkar denna 'frälsning' för dig? Inte är det hotbilden va? ..näää.

Som sagt, NOLL anständighet och moral. Fejk och fulspel.

Ja det är riktigt pinsamt hur feministhororna beter sig. Falska och lismande när de behöver det och hatiska i sitt normala tillstånd. Låt hororna klara sig själva och lyft inte ett finger för att försvara eller rädda dem.
Citera
2022-10-09, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Konkreta exempel skrev jag. Exakt vilka lagar i brottsbalken och Socialtjänstlagen ger mer rättigheter/möjligheter till kvinnor än till män, menar du? Konkreta exempel nu.

Hade män kunnat bli gravida, skulle givetvis även de kunna göra abort. Eller välja att behålla graviditeten. Biologiska orättvisor går som sagt var inte att rätta till.

...hur kan man ens ta någon på allvar som yttrar "Biologiska orättvisor.."???
Citera
2022-10-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
...hur kan man ens ta någon på allvar som yttrar "Biologiska orättvisor.."???

Ser du mig som ett så pass stort hot, att du hela tiden måste försöka få andra att se ner på det jag skriver? Lägg av stor-men-snabb. DU är genomskådad.
Citera
2022-10-09, 11:53
Medlem
Citat:
Biologiska orättvisor går som sagt var inte att rätta till.

Så brukar det inte låta från feministhororna när de kräver kompensation för sina biologiska nackdelar men nu passar det tydligen.
Citera
2022-10-09, 11:54
Avstängd
Citat:

Abortlagen och barndråp 3 kap. 3 § är två Konkretaexempel.

Citat:

Hade kvinnor haft 60% mer muskelmassa hade de inte blivit våldtagna lika ofta, jag tycker inte att det är en ursäkt till att ändra straffen utifrån biologi.

Det får stå för dig.

Poängen här var ju att du har fel. Som vanligt, att du inte tycker det förändrar inte objektiv verklighet. Sluta ljug och bete sig illa.
Citera
2022-10-09, 11:55
Avstängd
Citat:
Ser du mig som ett så pass stort hot, att du hela tiden måste försöka få andra att se ner på det jag skriver? Lägg av stor-men-snabb. DU är genomskådad.

Problemet är att du ljuger och tramsar, du gör ju mer skada en nytta med dina sagor, dina inlägg är ju långt mer destruktiva en enstaka trolls.
Citera
2022-10-09, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Ja det är riktigt pinsamt hur feministhororna beter sig. Falska och lismande när de behöver det och hatiska i sitt normala tillstånd. Låt hororna klara sig själva och lyft inte ett finger för att försvara eller rädda dem.
Ja, då kanske ni med gemensamma ansträngningar lyckas inför ert plattjordskalifat.
Citera
2022-10-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, då kanske ni med gemensamma ansträngningar lyckas inför ert plattjordskalifat.

Ansträngningar? Jag gör inga ansträngningar för svenska feta kärringar, ni får klara er själva.
#inteerman
Citera
2022-10-09, 12:02
Avslutad
Citat:

Det har jag mycket svårt att tro. Jag har alldeles för många lager av anpassningsbara analyser beroende på vad som äskas och vilket djup eller abstraktionsnivå som krävs. Inte en chans att du 'har koll' på någon av dem.

Du å andra sidan är lika djuplodande och insiktsfull att läsa som en elräkning.
Citera
2022-10-09, 12:03
Avslutad
Citat:
Ansträngningar? Jag gör inga ansträngningar för svenska feta kärringar, ni får klara er själva.
#inteerman
Nej för er själva naturligtvis. Ni kanske får 72 jungfrur i paradiset också.
Citera
2022-10-09, 12:04
Medlem
Citat:
Så brukar det inte låta från feministhororna när de kräver kompensation för sina biologiska nackdelar men nu passar det tydligen.

Vet du ens vad jag syftar på när jag skriver "biologiska orättvisor"?
Jag menar:

- Män är oftast längre och starkare än kvinnor.
Att vara lång och stark är ofta fördelar (anser iaf. jag som både är lång och stark). Korta män vill vara långa. Svaga män vill vara starka. Korta och svaga kvinnor har det givetvis tuffare när det kommer till saker som kräver längd och styrka, än vad långa och starka män har. En slags biologisk orättvisa. Kräver kvinnor kompensation för denna menar du? I form av stegar och mer lättöppnade syltburkar möjligtvis...

- Män slipper mens, slipper mensvärk, slipper PMS (nåja, slipper ha PMS själva iaf., men påverkas givetvis av kvinnor de står nära som har PMS), slipper vara gravida/slipper föda barn med alla risker för egen kropp, liv och hälsa det innebär. Kvinnor slipper inte undan detta, vilket är en slags biologisk orättvisa som drabbar kvinnor. Kräver kvinnor kompensation för detta, menar du? I form av god förlossningsvård, mödravård, bra mensskydd etc. möjligtvis...

Vad är det då för biologiska orättvisor som drabbar män?
Tja. Det är just det: det är kvinnor som blir gravida och därmed kan välja abort/inte abort. Där är en solklar biologisk orättvisa som drabbar män. Och att inte säkert kunna veta att ens barn är ens biologiska barn (men för det finns det faderskapstest).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in