2022-10-06, 08:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Nu har jag läst på, du har rätt, han borde ha skrivit ett äktenskapsförord.
Men man förstår att det är en jobbig sak att ta upp när man är nykär.
Jag skulle aldrig ha mage att kräva att bli utköpt från någon annan människas bostad efter bara 2 års äktenskap. Okej om man har bott ihop i 20 år och bidragit till lån och räkningar, men inte efter ynka 2 år.

Hoppas han besinnar sig lite eller har vettiga personer i sin närhet. Verkar faktiskt som att det finns möjlighet att reducera giftorätten då de varit gifta kortare tid än 5 år. Efter 5 år är giftorätten 100%.
Vid kortare tid räknas bara 1/5 per år som äktenskapet varat. Även skulder ska ju räknas in.
Men det måste ha stormat på bra för att kasta in handduken så tidigt vid hans ålder, 2 år….😳
Googlade lite fritt på ´ giftorätt vid kort äktenskap ´ och hamnade på www.lawline.se
Citera
2022-10-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Offra ALLT för att komma mellan ett par bröst? Att vissa aldrig lär sig. Hoppas det var värt det…

Vänsterfjanten Rickard tänkte med fel huvud...
Citera
2022-10-06, 16:54
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Så där är det då kuken får bestämma
hon kanske är en "kack madame" och det var värt 2 mille som sheisse slaven
Citera
2022-10-06, 18:48
Medlem
Stones avatar
Jösses. Han gav bort halva huset till en frisör. Hon dillade i honom att hon var feminist och står på egna ben. Han svalde hela draget och nu får han be snällt eller punga ut med 4.2 millar. Vilken jävla nöt. Don’t go full retard.
Citera
2022-10-06, 18:50
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Nu har jag läst på, du har rätt, han borde ha skrivit ett äktenskapsförord.
Men man förstår att det är en jobbig sak att ta upp när man är nykär.
Jag skulle aldrig ha mage att kräva att bli utköpt från någon annan människas bostad efter bara 2 års äktenskap. Okej om man har bott ihop i 20 år och bidragit till lån och räkningar, men inte efter ynka 2 år.

Han gav bort halva huset i ett gåvobrev. Han var så långt bort från äktenskapsförord man kan komma. Vilken tomte. Det är hon som ville skilja sig. Hon visste vad som komma skulle. Bra spelat.
Citera
2022-10-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han gav bort halva huset i ett gåvobrev. Han var så långt bort från äktenskapsförord man kan komma. Vilken tomte. Det är hon som ville skilja sig. Hon visste vad som komma skulle. Bra spelat.

Gåvobrev En äkta sucker, dummare idiot får man leta efter. Den man som inte förstår kvinnors natur idag får skylla sig själv.
Citera
2022-10-06, 19:56
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Såg precis på Anders knackar på, var tvungen att kolla här
Han nämner att han skrivit gåvobrev, även att Giselle varit på honom för att han inte postade det samma dag. Gifter de sig så är det väl ändå skitsamma ifall de inte skrivit äktenskapsförord, vilket jag vågar påstå att de inte har.
Luktar arvstvist lång väg, som dottern kommer att ”förlora”, få hälften dvs. Bingo för damen.

Citerar mig själv från 2020.

Såå himla oväntat! Hur dum får man vara.
Citera
2022-10-06, 20:32
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Citerar mig själv från 2020.

Såå himla oväntat! Hur dum får man vara.
Man kan vara hur dum som helst utan att tillföra mänskligheten någonting så länge man tjänar någonting på det, som RO har visat övertydligt.
Citera
2022-10-06, 20:34
Medlem
Jävlar vilken ragata.
Citera
2022-10-06, 20:44
Medlem
Ni fattar ju inte ett jävla dugg - han sa nog äktenskapsförord - hon sa då flyttar jag inte till dig
Han tänkte - men då får jag ju aldrig doppa.

Han sa om du får ett gåvobrev på halva husets taxvärde flyttar du till mig dåå?

Ja sa hon då kan jag göra det (o för dom pengarna är det OK att bli köpefixad tänkte hon o slog till)

Men hur är det nu - är huset fullbetalt - om inte hur blir det med lånen som är kvar
som svajballeköperfixrickard så klart ensam skall betala om han bor kvar.
Citera
2022-10-06, 20:45
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jävlar vilken ragata.

Tja, Skaldjurs-Gigi var ett riktigt bottennapp.

Frisörskan tog halva huset för lättlurade Rickard.

Men Rickard behöver inte oroa sig, han är fortfarande känd och inte helt utblottad.

Kan "kändisar" som Ullared-Morgan få hundratals beundrarbrev med skamliga förslag, så
borde inte Rickard förbli helt ensam heller.

Känd man behöver aldrig vara ensam, spelar ingen roll om man är knarkarvrak, alkoholist eller autist.
Citera
2022-10-06, 20:45
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jävlar vilken ragata.

Tja, Skaldjurs-Gigi var ett riktigt bottennapp.

Frisörskan tog halva huset för lättlurade Rickard.

Men Rickard behöver inte oroa sig, han är fortfarande känd och inte helt utblottad.

Kan "kändisar" som Ullared-Morgan få hundratals beundrarbrev med skamliga förslag, så
borde inte Rickard förbli helt ensam heller.

Känd man behöver aldrig vara ensam, spelar ingen roll om man är knarkarvrak, alkoholist eller autist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in