2022-10-05, 16:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Jag läste precis att hans Tinderfru får 4 miljoner kronor vid en skilsmässa. Han bodde i huset innan han träffade henne, det är hans hus. Hon var gift med honom i två ynka år.

Gud så korkad han har varit.

Vilken idiot. Eller han trodde kanske det skulle vara för evigt. Bra affär för henne minst sagt.

Blir nog inte så många fler uppdrag för honom efter fyllekörningen så det är ju hans pensionspengar som ryker nu.
Citera
2022-10-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vilken idiot. Eller han trodde kanske det skulle vara för evigt. Bra affär för henne minst sagt.

Blir nog inte så många fler uppdrag för honom efter fyllekörningen så det är ju hans pensionspengar som ryker nu.

Ja, alkoholism, sexberoende.. han gör sig mer och mer icke-anställningsbar.

Såg någon intervju för något tag sedan där han praktiskt taget bönade och bad SVT att ta tillbaka "Vem vet mest". Det var ju så "public service" osv...
Citera
2022-10-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Såg någon intervju för något tag sedan där han praktiskt taget bönade och bad SVT att ta tillbaka "Vem vet mest". Det var ju så "public service" osv...

Din aversion lyser förvisso igenom, men kom igen, han hade ju fullständigt rätt. Vilken programchef lägger ner ett program med en halv miljon tittare 5 dagar i veckan utan vikande trend? Bara en idiot på SVT skulle få för sig att kasta bort 500.000 trogna tittare.

Hade aldrig hänt på något annat bolag, men SVT är SVT... Och då tittade jag inte ens på programmet, men upprörs ändå av inkompetensen.
Senast redigerad av IVKSRNA 2022-10-05 kl. 18:13.
Citera
2022-10-05, 17:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, alkoholism, sexberoende.. han gör sig mer och mer icke-anställningsbar.

Det var ganska sorgligt att läsa. Det var precis det. Han bad på sina knän för att han skulle få en programledaruppgift igen. Det var hela hans liv det att synas i TV regelbundet varje vecka i ett eget program. Möjligen är det kanske avsaknaden av det som påverkat till att äktenskapet krackelerade också.

Men det är ju jäkla svårt om man har fått sparken av SVT eller TV4 att komma tillbaka in i deras finrum. Harald Treutiger är en annan som bara sådär helt plötsligt var persona non grata. Är man borta satt på läktaren kommer man inte in igen oavsett hur stort namn man var en gång i tiden.
Citera
2022-10-05, 18:01
Medlem
lossnuss avatar
Ingen är perfekt eller hur ?
Rickard Olsson är hur som helst en av dom absolut bästa inom radio och tv någonsin
Citera
2022-10-05, 19:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Men om han inte hade skrivit ett gåvobrev hade hon väl inte fått någonting alls? Han ägde ju redan huset när dom träffades.
Är det inte så att man delar på allt man köpt tillsammans, eller saker som köpts under tiden man varit gifta?

Det är väl bara i LA man kan gifta sig med nån rik och automatiskt få hälften av dens tillgångar vid en skilsmässa? ( som Sylvester Stallone + Brigitte Nielsen )
Spelar ingen roll vad RO ägde innan. Läs på om giftorättsgods innan du gifter dig
Citera
2022-10-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur många barn har han - de tappar ju denna del av arvet?
Han har en dotter.
Citera
2022-10-05, 22:07
Medlem
Offra ALLT för att komma mellan ett par bröst? Att vissa aldrig lär sig. Hoppas det var värt det…
Citera
2022-10-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Det var Rickard Palm som var ihop med en som hette Fanta.

Det var just den Rickard DayNite och jag syftade på. Jag stavade bara fel till Rickard.... Men skämtet flög nog över huvudet på dig och kanske andra....
Citera
2022-10-06, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Det var just den Rickard DayNite och jag syftade på. Jag stavade bara fel till Rickard.... Men skämtet flög nog över huvudet på dig och kanske andra....

Tack för förklaringen från en kanske andra!
Minns ju det nu 🤩
Citera
2022-10-06, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Ingen är perfekt eller hur ?
Rickard Olsson är hur som helst en av dom absolut bästa inom radio och tv någonsin

Knappast en av de bästa i radio eller tv någonsin... Skönt att slippa honom.
Citera
2022-10-06, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Spelar ingen roll vad RO ägde innan. Läs på om giftorättsgods innan du gifter dig

Nu har jag läst på, du har rätt, han borde ha skrivit ett äktenskapsförord.
Men man förstår att det är en jobbig sak att ta upp när man är nykär.
Jag skulle aldrig ha mage att kräva att bli utköpt från någon annan människas bostad efter bara 2 års äktenskap. Okej om man har bott ihop i 20 år och bidragit till lån och räkningar, men inte efter ynka 2 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in