2022-09-28, 11:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius
Vad tänker du att medlemmarna ska börja fundera på? Tror du inte att de är rätt medvetna om läget?
Nej, annars hade de väl sålt allt och lämnat så fort som möjligt.
Citera
2022-09-28, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nej, annars hade de väl sålt allt och lämnat så fort som möjligt.

Sålt till vem då? Det finns inga köpare.
Citera
2022-09-28, 11:23
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Det jag menade är att output är som för ett extrajobb vid sidan av, även om hon skriver att det är heltid. Heltidslön tar de nog båda två.

Man skulle ju vilja veta mer om detta. Hur mycket plockar de ut? Niklas verkar ju tyvärr vara helt sänkt av sin sjukdom för tillfället. Om han inte kan jobba alls, borde de inte då lägga de pengarna på att ta in någon annan? (Det kanske de gör, men det är ju svårt att veta med tanke på att detta upplägg är helt höljt i dunkel.) Hur satte de sina egna löner?

Hade missat att Vanja lagt av med andra samarbeten helt. Och med hennes spammande av WoA lär hon tappa läsare som fan.

Citat:
Idag tillkännages den fysiska gåvan till enlightened och whales.

Det blev ett WoA-halsband från Märta Larsson! Inte fult men också... väldigt specifikt. Svår gåva känner jag. Hur många vill ha en logga runt halsen?

Citat:
Men ingenting av detta skapar ju något kassaflöde eller intäkter för "ägarna".

Om målet är att ha en medlemsklubb, varför NFT:er?

Jag skriver alltså främst för att jag hoppas att någon av medlemmarna från discorden hittar hit och får sig en funderare.

Andrahandsförsäljningar får de procent på, om du med ägarna menar V&N. Det är väl en intäkt? Däremot behöver det ju finnas en efterfrågan FÖRST och det är där det brister.

I övrigt håller jag helt med dig. Tänkte samma sak även när de sålde in NFT:erna helt baserade på co-workingstället. Det råder ingen brist på coworkingställen i centrala Stockholm. Tvärtom har de flesta svårt att ens fylla sina platser efter covid.

Vad gäller folk i discorden tror jag de flesta på något plan är medvetna om vartåt detta barkar. Förutom de riktigt insnärjda, men vi lär inte nå dem ändå.
Citera
2022-09-28, 11:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Andrahandsförsäljningar får de procent på, om du med ägarna menar V&N. Det är väl en intäkt? Däremot behöver det ju finnas en efterfrågan FÖRST och det är där det brister.

I övrigt håller jag helt med dig. Tänkte samma sak även när de sålde in NFT:erna helt baserade på co-workingstället. Det råder ingen brist på coworkingställen i centrala Stockholm. Tvärtom har de flesta svårt att ens fylla sina platser efter covid.

Vad gäller folk i discorden tror jag de flesta på något plan är medvetna om vartåt detta barkar. Förutom de riktigt insnärjda, men vi lär inte nå dem ändå.
Jag menade ägare till NFT:erna. Jag förstår mycket väl hur Niklas och frugan drar in pengar här
Citera
2022-09-28, 11:41
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag är dock extremt inaktiv på discorden, tycker den är sjukt ointressant och som nån skrev här som en familjelivs-chatt. Jag trodde det skulle vara mer seriösa diskussioner om NFT osv.

Ja alltså. Komiskt nog så verkar det faktiskt finnas både mer web3/krypto-kompetens, engagemang och förbättringsförslag här i woas hattråd på flashback än i deras discord.

Jag är säker på att Niklas fortfarande är här och läser
Citera
2022-09-28, 12:00
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Jag menade ägare till NFT:erna. Jag förstår mycket väl hur Niklas och frugan drar in pengar här

Nft-ägarna kommer ha tillgång till allt inom WoA (konserter, föreläsningar, metaverse) + sitta på högt värderade NFT:er som de kan sälja och tjäna pengar på. Alltså det är väl inte svårt att förstå köparnas drivkraft i drömscenariot?

OBS! Jag tror inte själv på att detta drömscenario går att genomföra så ingen behöver förklara det för mig.
Citera
2022-10-01, 10:56
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Tänkte bara påminna om att Unplugged Saturdays gäller även i den här tråden. Vi tar alltså paus från diskussioner om fiiiiiiiina NFTer :smiling_face_with_3_hearts-emoji, web3, virtuella hubbar, creativity och ägnar oss istället åt women empowerment IRL, tidig joggingtur, frukost med egentillverkad yoghurt (bakteriekultur från ni-vet-var) och våra fantastiska familjer på lördagar. Väl mött imorgon!
Senast redigerad av MittNyaSaliv 2022-10-01 kl. 11:01.
Citera
2022-10-02, 11:46
Medlem
Katciu88s avatar
Woas anställda chatfluffare (communications manager) Amanda Walsh köpte en jpeg för 0.3 eth häromdagen. Hon skriver om det i discorden och möts av hurrarop från övriga anställda inom woa (AMAZING!!!!!!!). Ytterligare ett insiderköp alltså.

Det trillade in ett fåtal köp från nån som ville bli whale för att få techpionjärhalsbandet skickat till sig. Att betrakta som några sista dödsryckningar, fp nu 0.04.

Kanske att det köps lite från floor inför woa weekend eventet. Är nån härifrån tråden sugen eller?
Citera
2022-10-04, 09:30
Medlem
Hur fan har jag missat det här??? Otroligt kul.

Jag är ju sen på det, så sorry om nån redan postat, men gick in på deras hemsida och dom har en "roadmap".

Q3: "Start Building our WOA Metaverse"
Q4: "First peek at the WOA Metaverse"

Så ETT KVARTAL för att bygga 0.1 av deras eget Second Life. Jävla tur att dom som håller i detta konstprojekt verkar vara elitprogrammerare, annars hade det aldrig gått...
Citera
2022-10-04, 09:36
Medlem
kaktusplastiks avatar
Angående rabattkoderna. De fortsätter verkligen kännas som rena bottennapp. Senast rabattkod på en bokklubb, där man måste skriva upp sig på en prenumeration i 6-12 månader och ska då få ett par böcker gratis. Den typen av "erbjudanden" går det tretton på dussinet. Det WoA gjort här egentligen är att upplåta plats för en annons i sin discord.

Det här är dessutom en rabattkod som bara är relevant för svenskar. Varför ens skriva informationen på engelska? Kan man inte läsa på svenska har man ingen nytta av böcker på svenska. Tror det är svårt att ha internationella ambitioner och samtidigt ge fördelar som endast är relevanta för personer i ett litet land.
Citera
2022-10-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Angående rabattkoderna. De fortsätter verkligen kännas som rena bottennapp. Senast rabattkod på en bokklubb, där man måste skriva upp sig på en prenumeration i 6-12 månader och ska då få ett par böcker gratis. Den typen av "erbjudanden" går det tretton på dussinet. Det WoA gjort här egentligen är att upplåta plats för en annons i sin discord.

Det här är dessutom en rabattkod som bara är relevant för svenskar. Varför ens skriva informationen på engelska? Kan man inte läsa på svenska har man ingen nytta av böcker på svenska. Tror det är svårt att ha internationella ambitioner och samtidigt ge fördelar som endast är relevanta för personer i ett litet land.

För mig så får alla dessa rabattkoder WoA bara att framstå som vilket annat influencerkonto som helst, bara att man behöver betala en slant för att få ta del av rabattkoderna. I stort sett så har väl bara influencerverksamheten i form av betalda samarbeten flyttat från Vanjas instagramkonto till WoA.
Citera
2022-10-04, 18:08
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KontaktBanan
För mig så får alla dessa rabattkoder WoA bara att framstå som vilket annat influencerkonto som helst, bara att man behöver betala en slant för att få ta del av rabattkoderna. I stort sett så har väl bara influencerverksamheten i form av betalda samarbeten flyttat från Vanjas instagramkonto till WoA.

Japp och vanja lär ha fått betalt ned i sin egen ficka för dessa samarbeten. Förmodligen även kommission per såld grej också. Återigen saknas transparensen i detta projekt och rabattkoderna säljs in som fantastiska förmåner, när det i själva verket bara mjölkar holders på mer pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in