Citat:
Ursprungligen postat av
krokodemius
Det jag menade är att output är som för ett extrajobb vid sidan av, även om hon skriver att det är heltid. Heltidslön tar de nog båda två.
Man skulle ju vilja veta mer om detta. Hur mycket plockar de ut? Niklas verkar ju tyvärr vara helt sänkt av sin sjukdom för tillfället. Om han inte kan jobba alls, borde de inte då lägga de pengarna på att ta in någon annan? (Det kanske de gör, men det är ju svårt att veta med tanke på att detta upplägg är helt höljt i dunkel.) Hur satte de sina egna löner?
Hade missat att Vanja lagt av med andra samarbeten helt. Och med hennes spammande av WoA lär hon tappa läsare som fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
krokodemius
Idag tillkännages den fysiska gåvan till enlightened och whales.
Det blev ett WoA-halsband från Märta Larsson! Inte fult men också... väldigt specifikt. Svår gåva känner jag. Hur många vill ha en logga runt halsen?
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Men ingenting av detta skapar ju något kassaflöde eller intäkter för "ägarna".
Om målet är att ha en medlemsklubb, varför NFT:er?
Jag skriver alltså främst för att jag hoppas att någon av medlemmarna från discorden hittar hit och får sig en funderare.
Andrahandsförsäljningar får de procent på, om du med ägarna menar V&N. Det är väl en intäkt? Däremot behöver det ju finnas en efterfrågan FÖRST och det är där det brister.
I övrigt håller jag helt med dig. Tänkte samma sak även när de sålde in NFT:erna helt baserade på co-workingstället. Det råder ingen brist på coworkingställen i centrala Stockholm. Tvärtom har de flesta svårt att ens fylla sina platser efter covid.
Vad gäller folk i discorden tror jag de flesta på något plan är medvetna om vartåt detta barkar. Förutom de riktigt insnärjda, men vi lär inte nå dem ändå.