2022-10-01, 14:22
Avslutad
Ölen kostar runt 110-120kr på många ställen. Vårt kvartershak tar dock 80kr. Men t ex biskop arms och Katalin här i Uppsala tar klart över 100dringen. Så jättelätt du gör av med en 500dring. Dock tycker Jag att Max 80spänn är en stor stark värd. För över 100dringen vill du gärna ha underhållning.
Citera
2022-10-01, 14:23
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Jag och sambon har varit nere på stan nu i förmiddags och fixat lite grejer. På vägen. Hem stannade vi för att mellanslag (ta en öl halvvägs hem) på vårt stammis hak. Vi brukar drika på nota där och jag brukar mest bara dra kortet utan att tänka på vad vi druckit och ätit. (Ja jag erkänner jag har inte en susning om vad en l mjölk eller ett paket Lurpack kostar)

Idag har vi dock planer och jag betalade på en gång och 2 öl kostade 200 sek!!! Öl brukade väll kosta typ 50-60kr eller? Vad har hänt och när skedde det?

"En stor stark", dvs 40-50 cl starköl av någon billigare/standard lageröl, kostar inte 100 kr i genomsnitt. Att du går på ett ställe som antingen är ovanligt dyrt eller som serverar en bättre/dyrare öl när man beställer en stor stark, har inget med priserna överlag att göra.
Citera
2022-10-01, 14:26
Medlem
Därför man slutat gå på krogen. Undantag är mässen på jobbet som säljer till strax över inköpspris.
Citera
2022-10-01, 14:33
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Troligen är du en sån som är så rik att du gör vad som faller dig in! Missförstå mig inte nu..
Du har vant dig vid din ekonomiska situation och lever därefter!
Utan att hetsa upp dig nämnvärt om tex en kexchoklad har stigit med 40 öre
Eller en black&white med bearnaise har plussats på med en tjuga.

Stämmer säkert, bortsett från att jag då inte äter varken kexchoklad eller b&w.

Men när hände det? När blev ölen dyr?
Citera
2022-10-01, 14:36
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Ölen kostar runt 110-120kr på många ställen. Vårt kvartershak tar dock 80kr. Men t ex biskop arms och Katalin här i Uppsala tar klart över 100dringen. Så jättelätt du gör av med en 500dring. Dock tycker Jag att Max 80spänn är en stor stark värd. För över 100dringen vill du gärna ha underhållning.

Bishop har ju alltid varit dyrt... men 120kr är ju verkligen snordyrt...
Citera
2022-10-01, 14:39
Medlem
DrVonAnkas avatar
70-80 har de kostat länge på vissa ställen, flera år. Nu senaste halvåret har det gått över till 100 på lite finare platser. Sunkhaken har väl 50 istället för 39 nu också ungefär.
Citera
2022-10-01, 14:42
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
100kr för en stor stark och du har blivit lurad. Du är en idiot med andra ord. Inte nog med det framstår du som en cuck som accepterade det priset.

Jag jan ju inte gå massa omvägar nät hag ska hem från stan bara för att hitta någon 29 kr öl då kommer jag ju aldrig hem ju!
Citera
2022-10-01, 14:44
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
"En stor stark", dvs 40-50 cl starköl av någon billigare/standard lageröl, kostar inte 100 kr i genomsnitt. Att du går på ett ställe som antingen är ovanligt dyrt eller som serverar en bättre/dyrare öl när man beställer en stor stark, har inget med priserna överlag att göra.

Det var en weiß och en hantverkslager
Citera
2022-10-01, 14:46
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Därför man slutat gå på krogen. Undantag är mässen på jobbet som säljer till strax över inköpspris.

Men blir inte livet väldigt fattigt utan krogen?
Citera
2022-10-01, 14:51
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Det var en weiß och en hantverkslager

Sen när kallas weiß och hantverkslager för "stor, stark"?
Citera
2022-10-01, 14:53
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Sen när kallas weiß och hantverkslager för "stor, stark"?
Det är starköl, det är stora... =stor stark.
Hur som 2 Norrlands gick loss på typ 180
Citera
2022-10-01, 14:54
Medlem
enhetlighets avatar
Hallå?

Har du missat pandemin & energikrisen?

Dyrare lär det bli. Det här är bara början. Varför tror svensken att vi är immuna mot omvärldens effekter när vi gjort oss beroende av andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in