2022-09-26, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
BerraSWE är kanske inne på rätt spår?

Han kanske såg vad som hände.
ELLER

Såg/vet Pia, Anneli och Berit när/att GN mördade Eva?

ELLER

Såg/vet Per-Arne och Berit när/att GN mördade Eva?

Aftonbladet
Måndag 21 december 1987.

https://dacostarkivet.files.wordpress.com/2016/05/scan-296-page-50.jpg
Vittnen döljer bevis i mordet på Eva
Polischefen: Uppgifterna kan fälla mördaren
- Vissa vittnen berättar inte hela sanningen. Någon eller några sitter inne med uppgifter som kan lösa mordgåtan.
Om vittnena väljer att tala avslöjas mördaren.
GN hade PAB i en rävsax, vittnade de till Polisen skulle han döda dem också; förgjorde de honom skulle han förgöra dem med.

Förgör du mig , Förgör jag dig

2016-11-18, 00:31 länk
kramiklon

- "Du har inte sett nåt, du har inte hört nåt, du säger ingenting"

Så var det nog.
PAB var på platsen: https://dacostarkivet.files.wordpress.com/2016/05/scan-296-page-50.jpg
GN blev vittne från sitt fönster på Limstagatan.
PAB vill mina kusiner minnas: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152548128609081&set=pb.547504080. -2207520000..&type=3
Jag tror cyklisten är GN men inte mördaren.
Som Handfatstrallaren har sagt flera gånger.
Kanske var det A som mördade Eva.
A står i mitten av monogrammet.
P, A, B
Damcykeln, kammen, anteckningsblocket.
Ett bråk som slutade i en hemsk olycka och som mörkades som ett sexmord.
Känns som det är facit på vad som hände.
GNs tatuering.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-26 kl. 13:41.
Citera
2022-09-27, 14:52
Medlem
Handfatstrallarens avatar
DÄRFÖR FICK ALDRIG Marpet1 OCH boanchga KLAPPA HUNDEN LABAN?

2016-12-08, 16:17 länk
Marpet1
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Jag blev förhörd i samband med mordet men fick en känsla av att dom inte tog det på speciellt stort allvar . Har undrat i alla år vad som hände och inte förrän jag såg programmet om FBI så insåg jag att P-A fört mig och många andra bakom ljuset . Trodde aldrig på teorin att Sture skulle vara skyldig och det dom störde mig mest var hur någon kunde döda Laban eftersom han var så folkskygg . Minns inte att jag någonsin fick klappa honom fast jag umgicks med Eva och Anneli i typ 5 års tid
Laban
Minns inte att jag någonsin fick klappa honom fast jag umgicks med Eva och Anneli i typ 5 års tid
Marpet1 fick inte klappa hunden Laban på typ 5 år.

2021-03-20, 20:55 länk
boanchga
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Ja så är det, ingen tvekan och har aldrig varit. Finns ingen annan, och, ingen hade kunnat fånga in Laban som inte kände honom mycket väl, han var överhuvudtaget inte intresserad av att komma i närheten av människor han inte kände. Jag kände honom drygt ett år, han ville inte bli klappad av mig och jag har god hand med hundar, hade även då. Och, jag har har sett P:s vansinnes hat och vet saker han gjort, så, nej ingen tvekan.
Laban
Jag kände honom drygt ett år, han ville inte bli klappad av mig och jag har god hand med hundar, hade även då.
boanchga fick inte klappa hunden Laban på drygt 1 år.

LÄNK
Publicerad av: 2017-08-31
Hundar känner av elakhet
https://www.agria.se/hund/artiklar/forskning/hundar-kanner-av-elakhet/
Var uppmärksam när din hund verkar misstänksam mot någon.
Slutsatsen som forskarna kom fram till är att hundar har förmåga att känna av människors inte särskilt positiva beteenden och ogillar eller misstror dem som uppenbart är otrevliga eller elaka mot deras ägare.
LÄNK
PUBLICERAD: 15 FEBRUARI 2017
Forskare: Hundar känner av elakhet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5a0pE/forskare-hundar-kanner-av-elakhet
Att hundar är intelligenta är det nog ingen husse eller matte som tvivlar på. Hur pass insiktsfulla de fyrbenta vännerna verkligen är visar sig dock först nu. En ny studie visar nämligen att hundar kan se när människor är elaka mot varandra, skriver brittiska Metro.
Det kan betyda att hundar är kapabla att bedöma när människor är otrevliga eller elaka mot varandra – och undviker personer som är det.
LÄNK
2 mar 2017
Hundar känner av elakhet
https://www.skk.se/sv/SKK-klinikwebb/Nyheter/2017/3/hundar-kanner-av-elakhet/
'Don't be an arse' uppmanar brittiska tidningen Metro och hänvisar till nyligen publicerad japansk forskning som visar att hundar kan känna igen elaka eller otrevliga människor.
Slutsatsen som forskarna kom fram till är att hundar har förmåga att känna av människors inte särskilt positiva beteenden och ogillar eller misstror dem som uppenbart är otrevliga eller elaka mot deras ägare.
LÄNK
11 juli, 2017, 13:29
Ny studie: din hund känner av när någon är elak mot dig (och förlåter aldrig)
https://veckorevyn.com/nyheter/livsstil/ny-studie-din-hund-kanner-av-nar-nagon-ar-elak-mot-dig-och-forlater-aldrig/
Håll dina vänner nära men dina fiender ännu närmare är något man kanske borde tänka på – och detta är faktiskt något din hund kan hjälpa dig med. En ny studie visar att din hund kan känna av vem som är elak mot dig – och glömmer det inte i första taget.
Ta med en vän du är osäker på hem till din hund för att se hur hunden agerar runt din vän. Vem vet, din hund kanske kan tala om för dig om den här personen går att lita på eller inte!
LÄNK
Publicerad 2017-02-16 08:50. Uppdaterad 2017-02-16 11:04
Studie: Hundar känner av när människor är elaka
https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjournal/artiklar/hund/20170216/studie-hundar-kanner-av-nar-manniskor-ar-elaka/
Hunden är människans bästa vän. Men inte om du är en otrevlig person.
Då väljer hunden bort dig, visar en ny studie.
Studien visar att hundarna vet när människor är elaka mot varandra, och också undviker dessa människor.
LÄNK
4 januari, 2018
Lita på hundens instinkt
https://www.harligahund.se/lita-pa-hundens-instinkt/
Så nästa gång du märker att din hund verkar ogilla någon – tänk till!
EVA OCH ANNELI SKULLE HA TÄNKT TILL OCH LITAT PÅ HUNDEN LABANS INSTINKT RÖRANDE SINA OTREVLIGA OCH ELAKA ”BÄSTA” VÄNNER Marpet1 OCH boanchga!

– Eva Söderström tänkte inte till, det blev hennes död.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-09-27 kl. 15:35.
Citera
2022-09-27, 16:53
Medlem
2017-12-06, 18:34 länk
Marpet1
Citat:
det var 4 hästar på bruket den sommaren . Mitt sto med föl och Evas 2 . Minns inte om paj hade nån häst då. Han köpte en häst av mig tidigare men den sålde han till Härnösands ridskola
Mitt sto med föl och Evas 2 .
2017-12-07, 10:12 länk
Marpet1
Citat:
det var 4 hästar . Mitt sto hade också föl 😜 Nej det är inte min häst , hon var brun o vit skäck
Mitt sto hade också föl 😜
2017-12-12, 15:21 länk
Marpet1
Citat:
mitt sto var fux, men det är inte hon på bilden. Evas föl var spräcklig , typ appalosafärgad
Evas föl var spräcklig , typ appalosafärgad
2017-12-13, 05:29 länk
Marpet1
Citat:
han fortsatte med hästar efter mordet, men ridklubben vi hade dog ut efter ett tag och vi hade väl kontakt ett tag efteråt , 2 år senare började vi umgås igen pga. jag blev tillsammans med en av hans vänner. Jag tog hem Evas hästar till mig och efter exakt 1vecka dog fölet. Anneli tog hand om stoet som hon sedan sålde
Jag tog hem Evas hästar till mig och efter exakt 1vecka dog fölet.
Vem ägde hingsten som betäckte Evas sto till att föla?

Vem ägde hingsten som betäckte Marpet1:s sto till att föla?

Vad var meningen med aveln av båda stona (förutom att de skulle föla)?

Hade Marpet1 ett egenintresse i Evas föl?

Var Eva och Marpet1 oense om ägarskapet av fölet?

Kanske oenigheten om ägarskapet av fölet var själva ingressen till mordet på Eva (gäller även systern Anneli)?

(Den otrevliga och elaka boanchga var inte sen att hänga på!)
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-09-27 kl. 17:01.
Citera
2022-09-27, 18:24
Avslutad
1. Laban var en One Mans Dog, vilket gör att endast AS kunde locka till sig honom, inte Marpet, Mr P, eller PG.

Tror polisen har fokuserat för mycket på att mördaren måste ha varit fysiskt stark, om man använder rätt redskap kan det se ut som mördaren var fysiskt stark.

Eva var inte särskilt stark heller, inte fysiskt iaf, men hon var nog starkare mentalt än PAB.

Mördaren hade troligen minst 1 medhjälpare.
Citera
2022-09-27, 19:51
Medlem
Citat:
Marpet1 fick inte klappa hunden Laban på typ 5 år.

Citat:
boanchga fick inte klappa hunden Laban på drygt 1 år.

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
1. Laban var en One Mans Dog, vilket gör att endast AS kunde locka till sig honom, inte Marpet, Mr P, eller PG.
Laban var en One Mans Dog
Vem eller vilka sa att hunden Laban var en One Mans Dog?

LÄNK
9 NOVEMBER 2016
”När döden kom till Kramfors”
https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/11/09/nar-doden-kom-till-kramfors/
Laban Evas syster Anneli ägde en 9-årig finnspets, en art som inte ska vara så sällskaplig och beskrivs som skällig och svårtillgänglig, polisen menade att hunden kunnat läsa av situationen, men hade en främling ändå kunnat komma tillräckligt nära hunden för att kunna avliva den?
Enligt väninnor till Eva var Laban ointresserad av människor, en ”one man’s dog”, och skulle inte gå nära främlingar.
Enligt väninnor till Eva var Laban ointresserad av människor, en ”one man’s dog”, och skulle inte gå nära främlingar.
Var gärningsmannen bekant med Eva och kunde locka till sig hunden och döda den med ett stick i halsen?
Väninnorna som hävdade att Laban var en ”one man’s dog” är troligtvis HELT garanterat Marpet1 och boanchga.

Att HÄVDA att Laban var en ”one man’s dog” ger väninnorna Marpet1 och boanchga deras bevis om oskuld till mordet på Eva i och med att de INTE fick klappa hunden!
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-09-27 kl. 20:01.
Citera
2022-09-27, 20:35
Medlem
2022-09-25, 15:55 länk
BerraSWE
Citat:
Idag tycker jag vi hyllar Eva, 35 år sedan mordet.
Det hemska mordet som aldrig löstes.
2017-01-07, 09:21 länk
solento
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Det var inte bara Eva som mördades den kvällen i Kramfors. Det var även de barn som hon aldrig fick föda som dog den dagen.
Det var inte bara Eva som mördades den kvällen i Kramfors.
Det var även de barn som hon aldrig fick föda som dog den dagen.

Det gör så ont i mig att läsa ut detta meningslösa faktum.

LÄNK
20 augusti 2022 08:01
"Att hitta svaren är vår drivkraft" – 35 år har gått sedan mordet på Eva
https://www.tidningenangermanland.se/2022-08-20/att-hitta-svaren-ar-var-drivkraft--35-ar-har-gatt-sedan-mordet-pa-eva
– Att hitta svaren är vår drivkraft, säger Ola Ehrenberg, utredare på kalla fall.
Jag sätter min tilltro till att Ola Ehrenberg på kalla fall nu hittar svaren på detta tragiska mord på Eva Söderström.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-09-27 kl. 20:44.
Citera
2022-09-27, 21:06
Medlem
Citat:
Mördaren hade troligen minst 1 medhjälpare.
Ja.

Undrar vem medhjälparen kan tänkas vara?

GN?

Mr P?

Anneli?

Berit Å?

Marpet1?

Joe Blow?

boanchga?
Citera
2022-09-27, 21:37
Avslutad
Citat:
2022-09-25, 15:55 länk
BerraSWE
2017-01-07, 09:21 länk
solento
Det var inte bara Eva som mördades den kvällen i Kramfors.

Det gör så ont i mig att läsa ut detta meningslösa faktum.

LÄNK
20 augusti 2022 08:01
"Att hitta svaren är vår drivkraft" – 35 år har gått sedan mordet på Eva
https://www.tidningenangermanland.se/2022-08-20/att-hitta-svaren-ar-var-drivkraft--35-ar-har-gatt-sedan-mordet-pa-eva
– Att hitta svaren är vår drivkraft, säger Ola Ehrenberg, utredare på kalla fall.
Jag sätter min tilltro till att Ola Ehrenberg på kalla fall nu hittar svaren på detta tragiska mord på Eva Söderström.

Ja det gynnade iaf inte AS att säga att Laban var en one mans dog, då hon var den enda som kunde locka till sig honom. Kan finnas en anledning att Laban måste dödas då det var Eva som hade ansvaret för honom. Mördaren kunde inte ta med sig Laban, det hade ju sett konstigt ut. Därför måste ju även Laban dödas.
Citera
2022-09-28, 22:07
Medlem
[quote=BerraSWE|81806270]Ja det gynnade iaf inte AS att säga att Laban var en one mans dog, då hon var den enda som kunde locka till sig honom. Kan finnas en anledning att Laban måste dödas då det var Eva som hade ansvaret för honom. Mördaren kunde inte ta med sig Laban, det hade ju sett konstigt ut. Därför måste ju även Laban

AS har uttalat sig om hunden och sagt att hon trodde att hunden skulle ha försvarat ES om hon blev attackerad. Och det tror jag också. Läser man på lite om hundrasen så kommer det fram att den är en MODIG hund. Den är INTE rädd för främlingar men den är avvaktande.
Den intressanta frågan är varför somliga vill framföra tanken att hunden var feg och rädd, finns det någon särskild agenda med det?
Citera
2022-09-29, 09:11
Avslutad
[quote=MamaGris|81819001]
Citat:
Ja det gynnade iaf inte AS att säga att Laban var en one mans dog, då hon var den enda som kunde locka till sig honom. Kan finnas en anledning att Laban måste dödas då det var Eva som hade ansvaret för honom. Mördaren kunde inte ta med sig Laban, det hade ju sett konstigt ut. Därför måste ju även Laban

AS har uttalat sig om hunden och sagt att hon trodde att hunden skulle ha försvarat ES om hon blev attackerad. Och det tror jag också. Läser man på lite om hundrasen så kommer det fram att den är en MODIG hund. Den är INTE rädd för främlingar men den är avvaktande.
Den intressanta frågan är varför somliga vill framföra tanken att hunden var feg och rädd, finns det någon särskild agenda med det?

Varför blir cykeln kvar på mordplatsen ?
Var det för att mördaren fick skjuts därifrån?
Mördaren kanske tappar sin kam i samma veva när hon kliver in i bilen, hen kammar till sig innan "pojkvännen" hämtar henne.

Mördaren vågade inte ta med sig anteckningsblocket utan kastar iväg det, eller ställer upp det mot trädet för att hämta det senare på morgonen.
Pojkvännen var vid den här tiden ovetandes om mordet.

Mördaren skulle hem på Lördagsmorgon, kanske för att jobba, och hämtar då cykeln i gryningen.
Cykeln ställs ju tydligen tillbaka hos familjen Söderströms, detta enligt Svenska falls teorier med Mr P som mördaren.
Det funkar lika bra med AS som en alternativ teori, om det var rätt cykel man hittade i Svenska fall för FBI. Om Laban dessutom bara kunde lockas av 1 person så blir ju den teorin het.
Men om Laban inte blev insläppt så hade Laban bara ett alternativ, nämligen att gå tillbaka till sin tillfälliga matte Eva.

Laban blev inte insläppt för att AS inte var hemma, Laban var AS:s hund, inte hennes föräldrars.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-29 kl. 09:17.
Citera
2022-09-29, 13:52
Avslutad
Citat:
Ja.

Undrar vem medhjälparen kan tänkas vara?

GN?

Mr P?

Anneli?

Berit Å?

Marpet1?

Joe Blow?

boanchga?

AS och Mr P ihop är ju en ganska trolig kombination.
Mr P medhjälpare, kanske även GN.
GN såg nog bara vad som hände.
Han vet.
GN vet vad som hände för 28 år sedan(2014 i Oktober).
GN gjorde sin tatuering 2014 om händelsen i Långbacken och skrev om den händelsen till en Törnrosa saga.
Eva som vilade med sin hund i skogen i över 100 år.
Törnrosa = prinsessan som sov i skogen.
Citera
2022-09-29, 22:56
Medlem
[quote=BerraSWE|81822496]
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris

Varför blir cykeln kvar på mordplatsen ?
Var det för att mördaren fick skjuts därifrån?
Mördaren kanske tappar sin kam i samma veva när hon kliver in i bilen, hen kammar till sig innan "pojkvännen" hämtar henne.

Mördaren vågade inte ta med sig anteckningsblocket utan kastar iväg det, eller ställer upp det mot trädet för att hämta det senare på morgonen.
Pojkvännen var vid den här tiden ovetandes om mordet.

Mördaren skulle hem på Lördagsmorgon, kanske för att jobba, och hämtar då cykeln i gryningen.
Cykeln ställs ju tydligen tillbaka hos familjen Söderströms, detta enligt Svenska falls teorier med Mr P som mördaren.
Det funkar lika bra med AS som en alternativ teori, om det var rätt cykel man hittade i Svenska fall för FBI. Om Laban dessutom bara kunde lockas av 1 person så blir ju den teorin het.
Men om Laban inte blev insläppt så hade Laban bara ett alternativ, nämligen att gå tillbaka till sin tillfälliga matte Eva.

Laban blev inte insläppt för att AS inte var hemma, Laban var AS:s hund, inte hennes föräldrars.

Nu känns det nästan som att ES tog hand om allt som tillhörde AS. hunden, hästarna och föredetta pojkvännen. Det kanske inte var så bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in