2023-02-03, 19:56
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Sammantaget har boanchga fram till idag skrivit 298 inlägg i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

DET ÄR INGENTING JÄMFÖRT MED echoesofglory:s 952 inlägg.

(Pudelfrillan är dock uppe i ofattbara 2006 inlägg fram till idag, släng er i Långbacken alla ni andra)

boanchga från 2016-11-02, 20:29 länk
1:a inlägget i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Tänka sig vilka spekulationer det blir. Men, jag tycker att det är bra. Vad polisen bör göra nu är att rycka in den utpekade gärningsmannen. Han bör kunna redogöra för tiden för mordet där han faktiskt inte har något alibi. Förklara varför han inte ringde väninnan som släppte av Eva som han säger att han gjort. Undersöka om kniven ligger där det anonyma brevet angav. Det brevet kom till polisen för flera år sedan och såvitt som jag känner till är det inget som är undersökt.
Han bodde på Björstagatan, dörr i dörr med sin mamma, hon tvättade åt honom. Ska man skratta eller gråta.
Nu har han stängt sin fb, livrädd att polis och vissa andra ska se vad han skriver, men, vänners vänner är alltid redo att berätta vad han skriver...uppmanad från Krim att anmäla tv programmet... Ja ni hör ju själva.
870925, dracks det lite alkohol hos den utpekade, han var inte nykter, därför tog han cykeln först...och han blev sedd. Hur har polisen gått vidare med det? Han har två halvbröder, en i Sollefteå och en i Stockholm. Han var inte ledsen överhuvudtaget när hans pappa dog..planerade bara vad han skulle köpa för arvet..en riktig psykopat. Det inte han kan få ska heller ingen annan ha..
Kanske är det så att för de anhöriga är det alldeles färskt fortfarande, kanske orkar de inte vara med i tv..den utpekade har ju faktiskt förstört deras liv, kan inte tänka mig annat..
Tänka sig vilka spekulationer det blir.
boanchga från 2016-11-02, 21:35
2:a inlägget i tråden.
länk
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Det är de skyldiga som brukar skrika högst....
2016-11-02 03 inlägg.
2016-11-03 01 inlägg.
2016-11-04 00 inlägg.
2016-11-05 10 inlägg.
2016-11-06 27 inlägg.
2016-11-07 24 inlägg.
2016-11-08 11 inlägg.

boanchga skrev hela 76 inlägg i tråden på sju dagar innan en Moderator lyckades tysta hen med hela 6 månaders avstängning för 1.06 den 2016-11-08, 16:49.

LÄNK
(FB) boanchga avstängd för 1.06

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Varvades fakta från DaCosta-arkivet med egna vilseledande uppgifter som sen portionerades ut i tråden?

echoesofglory, boanchga och DACOSTARKIVET?

Som boanchga skrev:
– Tänka sig vilka spekulationer det blir.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-03 kl. 20:09.
Citera
2023-02-03, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Sammantaget har boanchga fram till idag skrivit 298 inlägg i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

(Pudelfrillan är dock uppe i ofattbara 2006 inlägg fram till idag, släng er i Långbacken alla ni andra)

boanchga från 2016-11-02, 20:29 länk
Tänka sig vilka spekulationer det blir.
boanchga från 2016-11-02, 21:35
2:a inlägget i tråden.
länk
2016-11-02 03 inlägg.
2016-11-03 01 inlägg.
2016-11-04 00 inlägg.
2016-11-05 10 inlägg.
2016-11-06 27 inlägg.
2016-11-07 24 inlägg.
2016-11-08 11 inlägg.

boanchga skrev hela 76 inlägg i tråden på sju dagar innan en Moderator lyckades tysta hen med hela 6 månaders avstängning för 1.06 den 2016-11-08, 16:49.

LÄNK
(FB) boanchga avstängd för 1.06

echoesofglory, boanchga och DACOSTARKIVET?

Som boanchga skrev:
– Tänka sig vilka spekulationer det blir.

Vad hände med Svenska fall för FBIs 22-0.
Är det uppe i 22-22 nu ?
Tror inte dom där supersnutarna löste något mord.
Den ena åkte väl dit på snatteri.

Även Kalla Fall verkar ha lagt locket på.
Kanske har dom varit på semester i Thailand ett halvår, vem vet vad dom pysslar med om dagarna, inte verkar det vara att lösa mord iaf.

Jag tror Angela Lansbury / Jessica Fletcher i Mord och inga visor hade löst fallet på en vecka, hon hade sett helheten.

Och dom har kört fast, verkar mest vara avdankade poliser som inte ens tar tipsen på allvar.
Tänker på Kilowattjagaren och Eva Jaegebo.

Kilowattjagaren visste vem mördaren var.
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)

Vem är JB.
Var det pundaren från Nyland ?
En hittills okänd kandidat?
Senast redigerad av BerraSWE 2023-02-03 kl. 23:03.
Citera
2023-02-03, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Nu är man inte avstängd längre, precis strax innan jag skulle presentera mördaren kom min avstängning.

Om jag presenterar mördaren och bevisar varför blir jag avstängd igen, ska göra en ordentlig sammanställning innan jag skickar det till polisen istället, först hade jag planerat att lägga ut det här. Skickade ett mess till snuten där jag kortfattad skrev vart mördaren befann sig, utan att ens få ett svar. Polisen vill nog inte lösa detta mord, lite för många tabbar som kan komma till ytan.

Varför gärningsmannen klarade sig var för att hela staden trodde det var Sture tack vare klåpare till polisen. Dom som egentligen förstod vem som var mördaren började tvivla på sina intentioner och höll tyst i minst 9år, att komma 9 år efter mordet med teorier gör folk inte gärna, varför hålla tyst dom första 9 åren med uppgifter som dom borde lämnat för länge sen för att framstå som ett pucko.

JB försöker men näbbar och klor förstöra tråden, finns bara två anledningar till hans beteende.
JB är inte PAJ, bara så ni vet. Jag kommer inte ge den nollan mer uppmärksamhet än det här, behandlar man honom som luft försvinner han, gör han inte det klarar ni ju själva av att lista ut varför han hänger kvar i tråden.

En sak tycker jag vi ska försöka göra för familjen och Kramforsborna, hålla den här tråden vid liv och aldrig glömma bort Eva tills mördaren är fast.

Någonting som är vanligt när snaran dras åt, gärningsmannen tar sitt liv för han vet att det är kört innan han åker fast, sen kommer aftonhoran skylla på TV4.

Då ditt konto fortfarande används kan väl du presentera mördaren JB?

JB kan iika gärna betyda Jan Banan.
Joe Blow alltså.
Denne mystiske man.

Jag tror ändå Kilowattjägaren sitter på lösningen.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-02-03 kl. 23:32.
Citera
2023-02-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Vem är JB.
Var det pundaren från Nyland ?
En hittills okänd kandidat?

Citat:
JB kan iika gärna betyda Jan Banan.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-03 kl. 23:31.
Citera
2023-02-03, 23:36
Avslutad
Citat:

Mm men kilowattjägaren sitter på lösningen ?
Hen verkar hålla till i Stockholmstrakten idag.
Finns ju några personer som flyttat från Kramfors till Stockholm, bland annat Lampan.
JB var väl bara 13 bast vid Eva mordet.
han hann väl inte ens fylla 50 ?
Senast redigerad av BerraSWE 2023-02-03 kl. 23:39.
Citera
2023-02-04, 00:04
Avslutad
Citat:

Kommer ihåg att dom flesta ungar var rädd för denna JB och helst gick omvägar förbi honom, rädd att få kniven i sig.

Fanns mycket knepigt folk på 80 talet.

Undra om Eva kan ha varit stödperson åt JB.
Citera
2023-02-04, 00:14
Medlem
Citat:
Kommer ihåg att dom flesta ungar var rädd för denna JB och helst gick omvägar förbi honom, rädd att få kniven i sig.

Fanns mycket knepigt folk på 80 talet.

Undra om Eva kan ha varit stödperson åt JB.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-04 kl. 00:58.
Citera
2023-02-04, 00:29
Medlem
MyBladeIsSharp är intressant i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

LÄNK
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1018301&threadid=715 098

Hela 337 inlägg i tråden hann hen med från 2016-10-27 till 2016-12-31.

MyBladeIsSharp från 2016-10-27, 23:13 länk
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Programmet doftar lite sensationsjournalistik, det kan jag hålla med om. Med det sagt tycker jag att Mark och Bo var väldigt noggranna och kom fram till vem den troliga GM, "Mr.P", är.

De ursprungliga utredarna bestod bland annat av polisen som Mark och Bo träffade inledningsvis, den numera presstalesmannen Börje Öhman.

Angående Leif GW Perssons troliga uppfattning om hur detta ärende då sköttes av herr Öhman och de som de utredde saken kanske man kan få en fingervisning om genom att lyssna på detta uttalande i Sveriges Radio (han kommenterar Brattåsmorden):

Leif GW om Börje Öhman:

Vidare:

Och (min personliga favorit):

Länk:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6172053
Programmet doftar lite sensationsjournalistik, det kan jag hålla med om. Med det sagt tycker jag att Mark och Bo var väldigt noggranna och kom fram till vem den troliga GM, "Mr.P", är.
MyBladeIsSharp från 2016-12-31, 23:40 länk
337:e inlägget i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
"Polisfrun" har nu trätt fram! Är du nöjd med resultatet?

Och ja, vi ska vara väldigt försiktiga med våra utpekanden...
"Polisfrun" har nu trätt fram! Är du nöjd med resultatet?
Och ja, vi ska vara väldigt försiktiga med våra utpekanden...
Sista inlägget överhuvudtaget för MyBladeIsSharp i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25), samt även på Flashback.

VARFÖR LÄMNADE MyBladeIsSharp?

Har det någonting med att "Polisfrun" har nu trätt fram?

Citat:
Ett troll eller själv inblandad?

Isåfall förstår jag att MyBladeIsSharp lämnade tråden.

Endast saknad av Vidjetidigt som redan efter endast sju dagars frånvaro i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

Vidje från 2017-01-07, 23:29 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Saknar MyBladeIsSharp i den här tråden. Han har säkert annat att göra men han var bra att ha med i det som diskuterades här. Nu har det dött ut känner jag! Det som diskuterades tidigare känns som att det blivit en död tråd nu, tråkigt. Även om det inte händer något på SVT just nu så får vi inte tappa "sugen".
Saknar MyBladeIsSharp i den här tråden.
Han har säkert annat att göra men han var bra att ha med i det som diskuterades här.
Saknar MyBladeIsSharp i den här tråden.

OTROLIGT!
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-04 kl. 00:52.
Citera
2023-02-04, 00:34
Medlem
För att inte tala om Vidje!

463 inlägg till dags datum i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

SUCK

Ni som vet ni vet …
Citera
2023-02-04, 01:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Citat:
För att inte tala om Vidje!

463 inlägg till dags datum i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

SUCK

Ni som vet ni vet …

Har du räknat BerraSWE's inlägg också?
Citera
2023-02-04, 04:45
Medlem
Citat:
Har du räknat BerraSWE's inlägg också?
Jag behöver inte räkna inläggen; 1156, en ”dununge”.
Citera
2023-02-04, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
....och hette han Sven och kallades "Lampan"?

Lampans chef hette Sven GH.
Lampan kan därmed ha sagt att han hette Sven och var det anonyma hundvittnet som nästan blev påkörd och uppgett att han var i samma ålders om sin chef.
Lampan snodde helt enkelt sin chefs identitet.
Tar det 10 min att gå från Drottninggatan till Limstagatan med hund ?
Det är ganska precis 1,2km från Drottninggatan till korsningen där hundvittnet blev påkörd.
Hundvittnets identitet förblev anonymt.
Inte undra på om hundvittnet uppgav sig för att vara Sven GH.
18 år senare mördas Tor och Gerd Öberg.
Sven GHs grannar.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-02-04 kl. 10:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in