Citat:
Ursprungligen postat av
Hanoj
Jag är ingen woa-holder men är involverad i flera andra, internationella, projekt. Där är metaversum ganska vanligt och det verkar inte som att någon av er här inne har varit inne i ett? För det ni spekulerar kring stämmer inte alls med verkligheten. Besök till exempel Decentraland för att förstå vad det handlar om. World of Alidia ska inte bygga ett eget metaversum utan skaffa land/bygga hus i ett befintligt. Det de gamla spelet The Sims kan tas som ett bra exempel på detta faktiskt. Likna det vid att de bygger ett speciellt klubbhus inne i The Sims (med lås på dörren för holders, där det pågår konserter och liknande) inte att de ska göra ett eget The Sims spel. med andra ord behöver de inte uppfinna egna ”gubbar” heller.
Det är absolut inte en så stor satsning som ni får det att låta som. Ett par hundra tusen absolut, beroende på hur avancerat det ska vara, men inte flera miljoner. Men som sagt, slå upp datorn och hoppa in i ett så får ni se.
Bra med förklaring. Då kanske det inte är en så farligt stor investering ändå. Desto mer tvivlar jag dock på att de lyckas ro det här i hamn för nu börjar det bli riktigt pinsamt. The Sims som jag lirade med min syrra i början på 00-talet tycker jag såg snyggare ut än vad Decentraland gör, ärligt talat. Jag kan bara inte se framför mig att boxvinspimplade leopardmönstertanter ska gå på konsert och njuta av äventyr och upplevelser i vad som ser ut som Minecraft. I synnerhet inte när de har förväntat sig att mingla, bli tech-pionjärer och vara i smöret med influensers i någon fräck kvinnohub.
Förslaget om bokslut och att dela ut kassan till holders är nog det absolut, tveklöst bästa för Vanja och Niklas nu. Inte för att jag tror att de kommer göra det men det är faktiskt något som till och med kan respekteras i vissa sammanhang. Exempelvis Bill Ackman skickade i somras tillbaka 4 (?) miljarder dollar till investerarna när han inte hittat något lämpligt för sin Spac.
Nu borde det kanske vara ett lagbrott att nämna Vanja Wikström i samma mening som Bill Ackman och leopardtanterna vinner hon nog aldrig tillbaka men att fimpa det här och pröjsa tillbaka det som finns kvar är nog det enda sättet att rädda hennes anseende.