Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
"I korthet så är det två personer mellan mig och Dr. Mengele. Den ena en nära släkting, den andra en handledare till min släkting. "
Vad i dessa meningar är det du inte förstår?
TVÅ personer emellan. Släkting och handledare. TVÅ.
Hur kan du få släkting och handledare att plötsligt bli tre personer?
Du skriver 'släkting, handledare, släkting'. Varifrån kommer den andra släktingen?
Vad får dig att förmoda att det var än fler än de två som fanns med i ursprungsinlägget eller de tre som du fantiserade ihop?
/VV
Rationalitet, logik och användning av dessa för att dra logiska slutsatser, någonting som är vilt främmande för dig och övriga grindvakter.
Om han sagt 1 person mellan honom och Dr.Mengele, hade du trott på det också? Tror du att Auschwitzöverlevare, 80 år senare, jobbar som handledare?
Vad personen i fråga säger är ju av noll relevans, när det han säger inte går att få ihop. Om han hade sagt att jorden var platt, hade du trott på det med? Inte konstigt att du då sväljer allt med hull och hår. Källkritik, är det någonting du ens hört talas om?
Den andra släktingen kommer från det faktum att det, med väldigt stor sannolikhet, inte finns Auschwitzöverlevare som jobbar som handledare för äldre människor.
Så pajasen i tråden har hört något från sin släkting, som hört något från sin handledare, som hört något från någon annan. Att du sedan är såpass naiv, blåögd och för brist på bättre ord, korkad, att du tror på detta är för mig helt bisarrt och löjeväckande.