Citat:
Beata hittades kring Bökeberg.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/forsvunna-beata-svar-kring-nya-fyndet-drojer-/
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/forsvunna-beata-svar-kring-nya-fyndet-drojer-/
Citat:
Ja, precis.
Jag är väl lite inne på samma spår som Heritic; att hon kan ha bragts om livet nära där hon hittades.
Det är väl flera skäl till det, även om jag inte riktigt (eller faktiskt väldigt lite) förstår uppkopplingarna som är ganska förvillande.
Mest tänker jag ändå på uppkopplingen för O och C och (även B senare vid 19:18) som kopplar upp strax ovanför Yggesjön 18:52-18:59.
B*eata kopplas upp upp mot flera master på olika ställen vid samma tidpunkt, bara som ett exempel på hur förvillande uppkopplingarna är. Nu vet jag sedan tråden om Lena att uppkopplingar kan "hänga kvar" från tidigare uppkoppling, även om man har bytt uppkopplingsområde. Önskar att @Avel hade deltagit i tråden för att klara ut lite frågetecken här. Jag kan också tänka att vid ev överklaganden till HR kan det bli aktuellt att tydliggöra uppkopplingarna för att tydligare binda C till brottet.
Vi vet nu inte exakt när B avlidit, av vilken av skadorna eller och inte heller var det har skett. Stora svagheter som måste fyllas up av annan bevisning.
Som jag tänker nu är att även om det faktiskt finns väldigt mycket bevisning mot C, vad gäller kopplingar till B:s försvinnande, dvs B:s gemensamma resa med C som till synes verkar vara oplanerad iaf av B, mycket svårt att i förväg kunna förutse om B skulle komma med i bilen, mot okänt mål (som till synes verkar vara en resa som sker fram och tillbaka, lite utan mål, B:s tillhörigheter som sprids på olika ställen som kan kopplas till C:s "whereabouts" och C som har B.s blod på sig efter resan plus orimligt beteende efter hemkomsten (påringninge sent hos granne med förfrågan om låna toa, toabesök utan spolning i toa, men riktligt med sploning av kranvatten under tio minuter, vilket förstås är starka indicier på att han har något med inte bara hennes försvinnande att göra utan även hennes död att göra, så kan man trots allt inte säkert binda C till vare sig plats och tid för mordet egentligen.
Här krävs det uteslutningsmetoden, att utesluta andra gärningsmän, hur än C ändrar sin version efter bevisningen och hur ologiskt han än resonerar. Det hade verkligen varit intressant att höra/se hur åklagaren hade lagt upp sin plädering, även om det till viss del går att gissa sig till delar via stämningsansökan.
Om C inte hade gått att följa ända ner till Ystad, via övervakningskamerorna tillsammans med B:s mobil som rör sig mot både där B.s körkort och väska hittas då hade det kanske varit väldigt mycket svårare.
Nu behövs kanske inte en dödstidpunkt eller dödsplats.
Jag hoppas.