Citat:
Ursprungligen postat av
Lars48.
Nu har jag slipat min version. Utanför bilen blir det bråk. GM stryper B med väskremmen. B försöker komma loss genom att försöka skära av remmen. Då skär hon av halsbandet. Förtydligande: halsbandet kan inte vittra sönder eller rosta sönder på ett par månader.
Hon lyckas skada halsen under försöket ordentligt.
GM är helt skräckslagen och när B svimmar av. Han flyr fort som fan och köper hamburgare till sonen och resten ni vet.
Han vet inte riktigt hur det har gått för B. Därför åker han tillbaka och hittar B förmodligen livlös. En kombination av strypning och skador på halsen gör att hon fått hjärtstopp. Därför rinner inte så mycket blod ut.
GM tar B i bilen där förblöder hon mer och ut i skogen och begravd där B förblöder slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Hur skär hon av remmen? Har hon kniv med sig? Och varför i så fall? din version är inte det minsta trovärdig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lars48.
Det kunde hon inte. Hon försökte förgäves. Halsbandet kom emellan knivbladet och remmen. Hon lyckades bara skära av halsbandet.
Min version förklarar går bäst ihop med tekniska bevisningen.
Okej...
* Varför är halsbandet grönbrunt om inte pga oxidation?
* Varför lossnar inte halsbandet från hennes hals när hon skär av det, inte ens glider ner i jackan?
* Varför lossnar inte det avskurna halsbandet när hon flyttas, begravs, grävs upp eller flyttas till rättsmedicin?
* Hur kan B skära sig själv ända i halskotan tre gånger?
* Varför är det inget blod på remmen om hon skär halsen av sig själv tre gånger samtidigt som hon stryps av C?
* Varför finns det knappt något blod i bilen om hon flyttas med halsen avskuren?
* Anser du det rimligt att C strypt B men inte knivskurit henne, varför i så fall?
Ge rimliga svar på dom frågorna om du vill bli tagen det minsta seriöst.
Till zilvereko; Hon har kniv med sig. Hon bär den i väskan sedan en tid tillbaka för att kunna försvara sig mot C. Den återfinns under henne i gropen, medan väskan hon bar den i återfinns i Ystad. Väskans rem återfinns också i gropen. Så någon gång under kvällen tas Bs kniv upp ur hennes väska, men om det är just den kniven som orsakat skadan på hennes hals vet vi inte. Det kan vara den, det kan vara den blöta fällkniv som återfinns i Cs bil, eller någon annan, men oavsett vilken tvivlar jag mycket starkt på att det var B själv som höll den mot hennes hals.