Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-31, 18:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Körde han på att tre okända varav en kvinna måste mördat henne och tvingade honom att gräva gropen?

Minns du vad advokaten sa under sin slutpläderingen?

Enligt poden var sista versionen att det var tre okända män som tippat B I gropen, inget om någon delaktig kvinna och inget om att C blivit tvingad till något.
Citera
2022-08-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nu har jag slipat min version. Utanför bilen blir det bråk. GM stryper B med väskremmen. B försöker komma loss genom att försöka skära av remmen. Då skär hon av halsbandet. Förtydligande: halsbandet kan inte vittra sönder eller rosta sönder på ett par månader.
Hon lyckas skada halsen under försöket ordentligt.
GM är helt skräckslagen och när B svimmar av. Han flyr fort som fan och köper hamburgare till sonen och resten ni vet.
Han vet inte riktigt hur det har gått för B. Därför åker han tillbaka och hittar B förmodligen livlös. En kombination av strypning och skador på halsen gör att hon fått hjärtstopp. Därför rinner inte så mycket blod ut.
GM tar B i bilen där förblöder hon mer och ut i skogen och begravd där B förblöder slut.

Hur skär hon av remmen? Har hon kniv med sig? Och varför i så fall? din version är inte det minsta trovärdig.
Citera
2022-08-31, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur skär hon av remmen? Har hon kniv med sig? Och varför i så fall? din version är inte det minsta trovärdig.
Det kunde hon inte. Hon försökte förgäves. Halsbandet kom emellan knivbladet och remmen. Hon lyckades bara skära av halsbandet.
Min version förklarar går bäst ihop med tekniska bevisningen.
Citera
2022-08-31, 19:53
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Min svenska räcker till mer än väl. Har bott i Sverige i 62 år. Och är född i Sverige av helsvenska föräldrar.

Mycket och åter mycket fruktansvärt.

22 oktober 2021, 07:30

Chockerande uppgifter om en polsk kvinna försvunnen i Sverige. Faktumet nådde BRs första make.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/gdzie-jest-beata-ratzman-fakt-dotarl-do-pierwszego-meza-zaginionej-w-szwecji-polki/1ybjqh5

För det första så artikeln handlar om hennes första man Piotr som bor i Polen.
För det andra så skrivs det inget i artikeln att Beata tömde någon konto.

Du sprider obekräftade lögner.
Citera
2022-08-31, 19:55
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Då kan spekulationerna fortsätta...

Jag tänker på vittnet som sett bilen med helljus på, vilken tid var det nu igen?

Kan sonen ha tagit över ratten från Ystad (ev kommit med någon blond kvinna) och haft en ljus jacka på sig?

Pawel var i Polen vid den tiden.
Citera
2022-08-31, 20:02
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Det är Kl@udia som framför till A att P vill träffa honom. I det läget tror hon att P är Bs bror. Något som stör mig med facit i hand är hon inte tycks upplysa A om att hon fattat fel när hon får reda på det. I sammanhanget, och efterklokt, är det ett ganska allvarligt misstag. Det är någon dag efter att B försvunnit.

Jag tycker det framgår otroligt dåligt i FUP om och hur man kunnat stryka P från inblandning. Möjligen finns den informationen i "slasken", eller så har man inget att gå på. Båda försöker åtminstone kontakta varandra under dagen B försvinner.

Det står rätt så klart att Pawel var i Polen när Beata försvann/mördades. C blev arresterad och Pawel blev orolig när han fick inte kontakt med varken pappa eller Beata. Han anmälde C försvunnen och så åkte han till Sverige.
Citera
2022-08-31, 20:11
Medlem
Citat:
Det kunde hon inte. Hon försökte förgäves. Halsbandet kom emellan knivbladet och remmen. Hon lyckades bara skära av halsbandet.

Hur förklarar du hennes tre jack i halskotan?
Citera
2022-08-31, 20:15
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Enligt trådens fabler hade B tömt Cs konton och gjort så att han hamnade hos Kronofogden. Det är lögn. Eftersom C är teknisk analfabet var det mycket riktigt B som skötte betalningar av räkningar. Hon hade även ett kontokort kopplat till hans konto. C hade vid tidpunkten för gripandet inga aktiva skulder hos Kronofogden - i Sverige! Han hade däremot skulder hos Kronofogden i Polen som han ådragit sig innan han träffade B. Hans företag i Polen gick i konkurs, om uppgifterna i tråden stämmer, även det innan han träffade B.

Det stämmer inte. Det var nån som hittade på nätet att en Rafal Ratzman gick i konkurs. Jag har redan förklarat detta. Även om Cezarys andra namn är Rafal så betyder det inte att konkursen gäller honom.
I Polen använder man första förnamn i administrativa sammanhang. Skulle det gälla C så informationen om konkursen skulle gälla Cezary Ratzman och inte Rafal Ratzman.
Senast redigerad av ursalund 2022-08-31 kl. 20:35.
Citera
2022-08-31, 21:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Nu har jag slipat min version. Utanför bilen blir det bråk. GM stryper B med väskremmen. B försöker komma loss genom att försöka skära av remmen. Då skär hon av halsbandet. Förtydligande: halsbandet kan inte vittra sönder eller rosta sönder på ett par månader.
GM är helt skräckslagen och när B svimmar av. Han flyr fort som fan och köper hamburgare till sonen och resten ni vet.
Han vet inte riktigt hur det har gått för B. Därför åker han tillbaka och hittar B förmodligen livlös. En kombination av strypning och skador på halsen gör att hon fått hjärtstopp. Därför rinner inte så mycket blod ut.
GM tar B i bilen där förblöder hon mer och ut i skogen och begravd där B förblöder slut.

Du har lite otur, både när du läser och när du tänker.
Citera
2022-08-31, 21:09
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Citat:

Okej...
* Varför är halsbandet grönbrunt om inte pga oxidation?
* Varför lossnar inte halsbandet från hennes hals när hon skär av det, inte ens glider ner i jackan?
* Varför lossnar inte det avskurna halsbandet när hon flyttas, begravs, grävs upp eller flyttas till rättsmedicin?
* Hur kan B skära sig själv ända i halskotan tre gånger?
* Varför är det inget blod på remmen om hon skär halsen av sig själv tre gånger samtidigt som hon stryps av C?
* Varför finns det knappt något blod i bilen om hon flyttas med halsen avskuren?
* Anser du det rimligt att C strypt B men inte knivskurit henne, varför i så fall?

Ge rimliga svar på dom frågorna om du vill bli tagen det minsta seriöst.

Till zilvereko; Hon har kniv med sig. Hon bär den i väskan sedan en tid tillbaka för att kunna försvara sig mot C. Den återfinns under henne i gropen, medan väskan hon bar den i återfinns i Ystad. Väskans rem återfinns också i gropen. Så någon gång under kvällen tas Bs kniv upp ur hennes väska, men om det är just den kniven som orsakat skadan på hennes hals vet vi inte. Det kan vara den, det kan vara den blöta fällkniv som återfinns i Cs bil, eller någon annan, men oavsett vilken tvivlar jag mycket starkt på att det var B själv som höll den mot hennes hals.
Citera
2022-08-31, 21:17
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Be@tas väninna sa att P suttit i fängelse, 😂😂 hur trovärdig är den källan, inte tillräckligt då hon är vän med BO

Rättelse tlll mitt inlägg. ”Du halkade in här igen”.

Om vi nu ska utgå från att nära och kära inte är trovärdiga hur ska det avgöras i förhör?
FUP på över 2000 sidor innehåller förhör med minst 60-70 personer. Nu hade inte C många vänner, men är inte hans vänner heller trovärdiga? Eller hans son? Att Cezarys exfru sitter i fängelse i Sthlm?
Förstår inte alls hur du resonerar och tänker.
Senast redigerad av Lilett 2022-08-31 kl. 21:21.
Citera
2022-08-31, 21:21
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Rättelse tlll mitt inlägg. ”Du halkade in här igen”.

Om vi nu ska utgå från att nära och kära inte är trovärdiga hur ska det avgöras i förhör?
FUP på över 2000 sidor innehåller förhör med minst 60-70 personer. Nu hade inte C många vänner, men är inte hans vänner heller trovärdiga? Eller hans son? Att Cezarys exfru sitter i fängelse i Sthlm?
Förstår inte alls hur du resonerar och tänker.

Är det någon som vet varför C´s ex fru sitter inne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in