Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-09-22, 08:27
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
En midjelång går till midjan ungefär, det är därför den heter så. https://www.dedicatedbrand.com/sv/dam/jackor/jacket-ljungby-black?force-country=SE&gclid=EAIaIQobChMI_8GQp9-m-gIVE3YYCh3RjgyaEAQYAiABEgKbh_D_BwE

LP beskrev för den delen inte den som en jacka längre än en midjelång jacka i sitt första förhör. Hon beskrev den som en blå något bullig täckjacka som gick en bit nedanför midjan. Eller som en medellång jacka som hon sa i ett senare förhör. Att AB hade en medellång jacka är ju odiskutabelt. En medellång lite bullig täckjacka rimmar illa med alla de vittnen jag radade upp.

Om du är bekant med den mänskliga anatomin vet du att från toppen av huvudet till knä är det ca 71 % av kroppslängden.

För mig får du fantisera om midjejackor och 3/4-delar hur mycket du vill. För mig är det case closed. Hon har självklart med största säkerhet mixat AB med mördaren och beskrivit ABs jacka. LPs signalement på ytterplagget ska bort, det passar inte in.

Det jag vill ha sagt egentligen är att vittnesmålen ifrån LP har fått för stor betydelse i mitt tycke och som jag skrev tidigare tror jag inte alls att hon kunnat få fram bulliga kindknotor etc. Det gick alldeles för fort, var alldeles för dåliga ljusförhållanden och att hennes fokus måste initialt varit på OP.

Så enligt dig så ska ungefär så här mycket av AB:s jacka som jag markerat klippas av för att den skall kunna kallas för midjejacka? https://i.imgur.com/AkelmKP.jpg
Citera
2022-09-22, 09:19
Medlem
niokilometers avatar
Att LP skulle förväxlat AB med gm är utifrån det som sägs en total omöjlighet. Det är väl bara de som vill ta bort hennes vittnesmål som hävdar det.

Utan att kolla exakt hur orden läggs, så pratar LP om,

...gm som flyr in i gränden. (AB backar bakåt på Sveavägen)
...gm med en mörkblå täckjacka. (AB har en mellanblå dunjacka)
...gm med en jacka som var längre en en midjejacka. (AB har en midjejacka)
...gm med en täckjacka av äldre modell. (AB hade en modern Dunjacka)
...gm med en småbullig täckjacka. (AB hade en storbullig Dunjacka)
...gm som mörkhårig. (AB var klädd i en ljus mössa)

Det finns egentligen inget av det LP säger som stämmer in på AB. Det visar också att de som hävdar förväxling helt bortser från den fakta och substans vi har.

Man kan även säga att AB inte har vit överläpp han har mustasch. AB har inte heller bulliga kindkotor. AB ser inte heller ruggig ut eller som en buse. (som AH säger att LP pratar om)

Man ser också, utan att vara Einstein, att beskrivningen är så långt från, den propert klädde kontorsanställde från Skandia, som man kan komma.

Så vänligen, sluta hävda förväxling med AB det funkar helt enkelt inte.
Citera
2022-09-22, 09:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
En midjelång går till midjan ungefär, det är därför den heter så. https://www.dedicatedbrand.com/sv/dam/jackor/jacket-ljungby-black?force-country=SE&gclid=EAIaIQobChMI_8GQp9-m-gIVE3YYCh3RjgyaEAQYAiABEgKbh_D_BwE

LP beskrev för den delen inte den som en jacka längre än en midjelång jacka i sitt första förhör. Hon beskrev den som en blå något bullig täckjacka som gick en bit nedanför midjan. Eller som en medellång jacka som hon sa i ett senare förhör. Att AB hade en medellång jacka är ju odiskutabelt. En medellång lite bullig täckjacka rimmar illa med alla de vittnen jag radade upp.

Om du är bekant med den mänskliga anatomin vet du att från toppen av huvudet till knä är det ca 71 % av kroppslängden.

För mig får du fantisera om midjejackor och 3/4-delar hur mycket du vill. För mig är det case closed. Hon har självklart med största säkerhet mixat AB med mördaren och beskrivit ABs jacka. LPs signalement på ytterplagget ska bort, det passar inte in.

Det jag vill ha sagt egentligen är att vittnesmålen ifrån LP har fått för stor betydelse i mitt tycke och som jag skrev tidigare tror jag inte alls att hon kunnat få fram bulliga kindknotor etc. Det gick alldeles för fort, var alldeles för dåliga ljusförhållanden och att hennes fokus måste initialt varit på OP.

Googla midjelång vinterjacka. Du kommer få den längd som AB hade på sin jacka. Tror inte Lisbet hade kvinnliga sommarjackor som referens.

"en bit nedanför midjan" är ospecifikt. Säger man i senare förhör tex "en dm" ovanför knäet så är inte det en motsägelse, det är inom det första uttalandet.

AB hade inte medellång jacka, han hade kort jacka.

Ok. Så trefjärdedelsbyxor går till strax under knäna? Nej så klart inte. Tre fjärdedel syftar inte på kroppslängd, det syftar på den del av kroppen som kan täckas av plagget. Byxor går ner till anklarna, därför är 3/4 mitt på underbenet på byxor. Rock går inte riktigt ner till anklarna, 3/4 är då lite ovanför knäna på rock/jacka. Du kan se detta genom en enkel googling.

Du är felkalibrerad. Alla vittnesmål om 3/4 är alltså om plagg som slutar en bit ovanför knäna.

Att den hon sett ska va AB vilar på svaga grunder. Att mördaren hade rock vilar på svaga grunder.
Citera
2022-09-22, 10:43
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Så enligt dig så ska ungefär så här mycket av AB:s jacka som jag markerat klippas av för att den skall kunna kallas för midjejacka? https://i.imgur.com/AkelmKP.jpg

Nejdå, det är upp till var och en att kalla längden på en jacka till vad man vill. I länken jag visade så kallade säljaren en jacka som gick till midjan för en midjelång jacka, är det fel menar du? Hur LP tolkade en midjelång jacka vet inte jag, men kanske du vet?

LP refererade för övrigt inte längden på den mörkblåa jackan till en midjelång jacka i sitt första förhör, hon refererade till en bit under midjan. Menar du att en bit under midjan inte stämmer med den jacka AB hade? Menar du att en bit under midjan är ungefär till mitt på låret och att LP uttryckt sig oklart? Menar du att medellång jacka inte stämmer med den AB hade? Menar du att AB hade en kort jacka? Vad skulle du kalla längden på den jacka NF hade? http://www.itdemokrati.nu/page36d.html

Jag visade med stöd från ett mycket stort antal att deras vittnesmål pekade bort från en medellång lite bullig jacka, håller du inte med om det? Beskriver dom samma sak som LP eller kan vi bara förkasta deras vittnesmål?

Isolera vittnetsmålet från LP utan att ta hänsyn till vad andra vittnen sagt, vad är det då som så markant pekar bort från ABs jacka? Är det inte så att du tilldelar längden på jackan LP såg utifrån vad NF såg?
Senast redigerad av csvens 2022-09-22 kl. 10:48.
Citera
2022-09-22, 11:21
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Nejdå, det är upp till var och en att kalla längden på en jacka till vad man vill. I länken jag visade så kallade säljaren en jacka som gick till midjan för en midjelång jacka, är det fel menar du? Hur LP tolkade en midjelång jacka vet inte jag, men kanske du vet?

LP refererade för övrigt inte längden på den mörkblåa jackan till en midjelång jacka i sitt första förhör, hon refererade till en bit under midjan. Menar du att en bit under midjan inte stämmer med den jacka AB hade? Menar du att en bit under midjan är ungefär till mitt på låret och att LP uttryckt sig oklart? Menar du att medellång jacka inte stämmer med den AB hade? Menar du att AB hade en kort jacka? Vad skulle du kalla längden på den jacka NF hade? http://www.itdemokrati.nu/page36d.html

Jag visade med stöd från ett mycket stort antal att deras vittnesmål pekade bort från en medellång lite bullig jacka, håller du inte med om det? Beskriver dom samma sak som LP eller kan vi bara förkasta deras vittnesmål?

Isolera vittnetsmålet från LP utan att ta hänsyn till vad andra vittnen sagt, vad är det då som så markant pekar bort från ABs jacka? Är det inte så att du tilldelar längden på jackan LP såg utifrån vad NF såg?

Nej , det är efter vad LP själv berättat om.

Lisbeth Palme (LP)

Förhör 860301 en blå "något litet bullig” täckjacka som gick en bit nedanför midjan. Äldre typ av halvlång blå jacka som man inte ser i Sverige så ofta.
Förhör 890918 (Svea hovrätt) med en mörk jacka som jag uppfattade ungefär som att den gick kanske 3 dm ned från midjan ,kanske lite mer 3-4 dm. Alltså ingen midjejacka , blå marinaktig färg så där.
Citera
2022-09-22, 12:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Nej , det är efter vad LP själv berättat om.

Lisbeth Palme (LP)

Förhör 860301 en blå "något litet bullig” täckjacka som gick en bit nedanför midjan. Äldre typ av halvlång blå jacka som man inte ser i Sverige så ofta.
Förhör 890918 (Svea hovrätt) med en mörk jacka som jag uppfattade ungefär som att den gick kanske 3 dm ned från midjan ,kanske lite mer 3-4 dm. Alltså ingen midjejacka , blå marinaktig färg så där.

Precis, och googlar man 3/4-jacka så är det också den längd man får. Finna ingen uppenbar skillnad mellan det Lisbet säger och de som säger 3/4-jacka. Det är väldigt konstigt att de som säger 3/4-jacka används för att påvisa att GM hade rock... Helt vansinnigt.
Citera
2022-09-22, 18:09
Medlem
Har aldrig fattat varför Lisbeths vittnesmål ska hängas på Björkmans jacka. Personen hon beskriver syftar ju helt uppenbart inte på honom. Förutom just jackan då. Den hör alltså inte till mannen som stirrar på henne från några meters håll utan snubben som flyr in i en port tio meter därifrån. Varför då? För att det är viktigt att GM har rock?

Alla dessa teorituggare som drar runt med skohorn bland vittnena och ska förklara vad de egentligen menar...
Citera
2022-09-22, 18:28
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Ok
Efter många år så får jag ge dig rätt.
Men jag ger israelerna skulden.
Lite att arbeta med.

WordPress.com
https://miningawareness.wordpress.com*›*...

Robert Maxwell's Shady Dealings in Bulgaria - Mining Awareness +

13 Jun 2021*—*“Former Bulgarian Premier Denies Dealings With Robert Maxwell January 09, 1996 00:00 GMT By Ron Synovitz Sofia, Jan

https://m.youtube.com*›*watch
Robert Maxwell's Money and Bulgaria - YouTube
13 Dec 2007*—*This 1991 Newsnight investigation traces some of Robert Maxwell's "missing millions" to Communist Bulgaria

Alexenia Dimitrovna är en mycket välunderrättad bulgarisk journalist som undersökt landets u-tjänst och dess förehavanden utomlands. Hon kan i denna artikel berätta att CSS utfört hemliga uppdrag i Sverige.

Detta blir intressant visavi MOP då åtskilliga bulgarer undersökts av PU och den överväldigande delen av dessa på ett eller annat sätt fanns under CSS egid. Bulgarerna i CSS brukade användas av Husse i Lubjanka för s k ”våta jobb”. Paraplymordet på Georgi Markov och mordförsöket på Påven 1981 är två exempel med Bulgarisk inblandning.

Att Robert Maxwell och hans dotter visat sig vara två riktiga praktarsel är obestridligt. Däremot har jag hittills inte sett något som påvisar ens perifert att RM skulle vara inblandad i MOP.

http://web.archive.org/web/20100804210937/http://waz.euobserver.com/887/30560
Senast redigerad av mvagrippa 2022-09-22 kl. 18:36.
Citera
2022-09-22, 18:30
Medlem
JSelwyns avatar
Fler än jag som tycker att en del vittnen bl. a AB och NF varit väldigt passiva i media?

Någon som har en fundering kring detta och vad som har hänt dom?

Jämför med Jeppsson, IM (någon mån) och för att inte tala om Ljungqvist (Chevamannen). Som sökt/ej sagt nej till att vara i rampljuset t om "skrivit" en bok.
Citera
2022-09-22, 18:30
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Har aldrig fattat varför Lisbeths vittnesmål ska hängas på Björkmans jacka. Personen hon beskriver syftar ju helt uppenbart inte på honom. Förutom just jackan då. Den hör alltså inte till mannen som stirrar på henne från några meters håll utan snubben som flyr in i en port tio meter därifrån. Varför då? För att det är viktigt att GM har rock?

Alla dessa teorituggare som drar runt med skohorn bland vittnena och ska förklara vad de egentligen menar...

Innan internetåldern hävdades det i boken "Inuti Labyrinten" med emfas att det är Anders Björkman som Fru Palme beskriver.

Kan vara en sådd som levt kvar p.g.a. att boken setts som någon sorts bibel gällande mordet.

Trots att den den är full av brister och starkt färgad av författarnas världsbild, även om det förnekas i alstret ifråga.
Citera
2022-09-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Att LP skulle förväxlat AB med gm är utifrån det som sägs en total omöjlighet. Det är väl bara de som vill ta bort hennes vittnesmål som hävdar det.

Utan att kolla exakt hur orden läggs, så pratar LP om,

...gm som flyr in i gränden. (AB backar bakåt på Sveavägen)
...gm med en mörkblå täckjacka. (AB har en mellanblå dunjacka)
...gm med en jacka som var längre en en midjejacka. (AB har en midjejacka)
...gm med en täckjacka av äldre modell. (AB hade en modern Dunjacka)
...gm med en småbullig täckjacka. (AB hade en storbullig Dunjacka)
...gm som mörkhårig. (AB var klädd i en ljus mössa)

Det finns egentligen inget av det LP säger som stämmer in på AB. Det visar också att de som hävdar förväxling helt bortser från den fakta och substans vi har.

Man kan även säga att AB inte har vit överläpp han har mustasch. AB har inte heller bulliga kindkotor. AB ser inte heller ruggig ut eller som en buse. (som AH säger att LP pratar om)

Man ser också, utan att vara Einstein, att beskrivningen är så långt från, den propert klädde kontorsanställde från Skandia, som man kan komma.

Så vänligen, sluta hävda förväxling med AB det funkar helt enkelt inte.
Hade tidigare i tråden en lång utläggning om vad LP ser på brottsplatsen. Det är inte klarlagt att LP ens ser GM. Hon beskriver dessutom AB klädsel när hon beskriver GM
Citera
2022-09-22, 18:34
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Fler än jag som tycker att en del vittnen bl. a AB och NF varit väldigt passiva i media?

Någon som har en fundering kring detta och vad som har hänt dom?

Jämför med Jeppsson, IM (någon mån) och för att inte tala om Ljungqvist (Chevamannen). Som sökt/ej sagt nej till att vara i rampljuset t om "skrivit" en bok.

Att Anders Björkman av spaningsledningen fick det av media gärna spridda öknamnet ”riksfyllot” ökade nog inte dennes benägenhet att prata med pressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in