Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Midja, eller liv, den del av människans kropp som ligger mellan bröstkorgen och höfterna, och som vanligtvis är bålens smalaste del.
https://aktivtraning.se/viktminskning/midjematt-rakna-ut-fettfordelningen
Se bilder på AB långt ner på sidan:
http://www.itdemokrati.nu/page36e.html
Handen på hjärtat, visst talar det mesta för att LP beskriver ABs jacka? Dvs, blå något bullig täckjacka som gick en bit nedanför midjan.
Hennes vittnesmål stämmer inte alls med dessa vittnens uppgifter, då de för första gången beskriver ytterplagget, eller hur?
AD Ulster (rock)
AH 3/4 lång rock/jacka
ACH knälång rock
CL Knälång rock
CV Fladdrande kappa
IM Mörk rock, längre än en jacka
AB Mörkt rockliknande plagg till knähöjd
JA Lång sladdrig rock
LL Ytterrock
LS Knälång mörk rock/kappa
PV Knälångt ytterplagg
SL Mörk halvlång rock
AZ Knälång rock
YN Knälång rock
Det är därför vi har haft två divergerande ytterplagg sen dag 1. Vilka vittnen menar du har sett en blå något bullig täckjacka som gick en bit nedanför midjan?
Tror att vi har divergerande uppgifter eftersom vittnen fått olika intryck, och sett från olika perspektiv.
Ett stort problem med AB-teorin är att hon beskriver en helt annan person till det övriga utseendet.
Kanske möjligt att hon bakat ihop två iakttagelser till en, men det verkar ju som om hennes beskrivning av jackan överenskommer ganska bra med Lars J:s beskrivning.
Även Leif L pratade om en gammal typ av täckjacka med sömmarna sydda i rutor.
Om plagget var lite längre och fladdrande kan det på avstånd ha uppfattats som en rock. Detta plagg verkar vara svårdefinierat, och jag tänker mig att det beror just på att det handlar om ett mellanting.
Sedan kan man ju faktiskt undra varför hon i så fall inte såg AB. Han stod ju där och tittade på bara 7 meters avstånd.
Jag säger bara att jag är ytterst tveksam till att det var AB hon såg. Det kan ha varit den man som gick bakom uppe vid La Carterie, och där uppe borde inte AB ha varit.
Och tänk dig JÅS, som i det första förhöret beskrev en ”mörk jacka. Snarare midjemodell än trekvartslång”
LJ: ”Mörkt jackliknande plagg” hade tydligen pratat med polisen om blå täck/dunjacka. Sedan ”jacka eller rock”.