Citat:
Du missar poängen: okunnigheten är gigantisk hos både ägarna och investerarna. Att de öppet sitter och skriver att de tänker skita i skatt är inte så smart. Att de investerar, köper, säljer och byter utan att ha koll på hur det påverkar skatten är riktigt illa. Vill man fiffla behöver man fatta vad man håller på med. Om nu dessa NFT:er ska bli värda miljoner kommer det inte handla om 500 spänn mer.
Citat:
Woa sweden chatten som var den mest aktiva är numera låst för bara holders. Så nu kan man inte hålla span på läget längre men å andra sidan tror jag att det är positivt. Jag tror att det blir lättare för holders att våga framföra kritik mot projektet när de får vara ifred.
Man får hoppas det. Samtidigt tycker jag det är shady att bara holders ska få veta vad som sägs i detta otrooooligt transparenta community. När de insåg att vi var inne och petade i alla detaljer var det skönare att låsa dörren. Givetvis med ursäkten att "ni ska kunna chatta privat med varandra utan att obehagliga flashback-troll är inne och läser". Ingen av oss här bryr sig om lämningar på förskolan eller om man äter ostbågar på fredagar. Vi bryr oss om produkten och verksamheten. Vilket inte borde vara något negativt om man har rent mjöl i påsen.
Citat:
Jag är genuint nyfiken på deras mystiska "metaversebyggande" som fortsatt inte beskrivs mer konkret än:
"Det går att skapa enormt fina världar i Metaversum nu, så detta är något vi är väldigt peppade på!"
Kan man få en länk till ett exempel eller??? Och vad menas rent konkret med att "skapa"? Jag hävdar fortsatt att det är innehållslöst önsketänkande / bluff.
"Det går att skapa enormt fina världar i Metaversum nu, så detta är något vi är väldigt peppade på!"
Kan man få en länk till ett exempel eller??? Och vad menas rent konkret med att "skapa"? Jag hävdar fortsatt att det är innehållslöst önsketänkande / bluff.
Noterar också vissa justeringar i ordval kring detta. Man ska nu kunna besöka "en del av WoAs värld". Innan var det att man skulle kunna kliva in i hela WoAs värld. Kommer det vara nåt litet hörn med uppsatta NFT:er på väggarna?
Jag har hittills inte sett något metaverse som ser det minsta imponerande ut. Jag har säkert missat skrytbyggen men frågorna är i så fall: vad har det kostat? Hur lång tid har det tagit? Vilken utrustning behövs av användarna för att kunna uppleva det? Håller med dig om att det är helt sjukt att hinta så mycket utan att ens kunna länka till något vettigt.
Citat:
Människan är i grunden okomplicerad. Med smicker kommer man långt. Vem vill man helst vara – en person som gick på säljigt säljsnack från en bedragare, eller en person som leder utvecklingen inom tech, fattar grejer som ingen annan förstår och sitter med en pastellfärgad guldklimp på hand?
En sak jag funderar över är: vilka är WoAs löpande kostnader? Alltså att de är 200 000 kr i månaden redan har jag ju läst, men hur stor del av det går till Niklas och Vanja? Inga admins får betalt i annat än gratis bilder tydligen. Skatteexperten är garanterat smart nog att ta betalt i cash. Men i övrigt?
Det är sanslöst att bränna så mycket pengar och åstadkomma så lite. IT-bubblan vibes eskalerar. Kände det redan med deras helt meningslösa och luddiga reklamfilm. Varför lägger man så mycket pengar på image? Jo för att själva produkten inte kan stå för sig själv.