2022-09-16, 11:40
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Vem fan sitter och skattar 500kr? I stort sett omöjligt att det märks av när det handlar om summor under 100k

Du missar poängen: okunnigheten är gigantisk hos både ägarna och investerarna. Att de öppet sitter och skriver att de tänker skita i skatt är inte så smart. Att de investerar, köper, säljer och byter utan att ha koll på hur det påverkar skatten är riktigt illa. Vill man fiffla behöver man fatta vad man håller på med. Om nu dessa NFT:er ska bli värda miljoner kommer det inte handla om 500 spänn mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Woa sweden chatten som var den mest aktiva är numera låst för bara holders. Så nu kan man inte hålla span på läget längre men å andra sidan tror jag att det är positivt. Jag tror att det blir lättare för holders att våga framföra kritik mot projektet när de får vara ifred.

Man får hoppas det. Samtidigt tycker jag det är shady att bara holders ska få veta vad som sägs i detta otrooooligt transparenta community. När de insåg att vi var inne och petade i alla detaljer var det skönare att låsa dörren. Givetvis med ursäkten att "ni ska kunna chatta privat med varandra utan att obehagliga flashback-troll är inne och läser". Ingen av oss här bryr sig om lämningar på förskolan eller om man äter ostbågar på fredagar. Vi bryr oss om produkten och verksamheten. Vilket inte borde vara något negativt om man har rent mjöl i påsen.

Citat:
Jag är genuint nyfiken på deras mystiska "metaversebyggande" som fortsatt inte beskrivs mer konkret än:
"Det går att skapa enormt fina världar i Metaversum nu, så detta är något vi är väldigt peppade på!"
Kan man få en länk till ett exempel eller??? Och vad menas rent konkret med att "skapa"? Jag hävdar fortsatt att det är innehållslöst önsketänkande / bluff.

Noterar också vissa justeringar i ordval kring detta. Man ska nu kunna besöka "en del av WoAs värld". Innan var det att man skulle kunna kliva in i hela WoAs värld. Kommer det vara nåt litet hörn med uppsatta NFT:er på väggarna?

Jag har hittills inte sett något metaverse som ser det minsta imponerande ut. Jag har säkert missat skrytbyggen men frågorna är i så fall: vad har det kostat? Hur lång tid har det tagit? Vilken utrustning behövs av användarna för att kunna uppleva det? Håller med dig om att det är helt sjukt att hinta så mycket utan att ens kunna länka till något vettigt.

Citat:
Jag diggar slutklämmen med ordvalen
"fantastiskt community av (framförallt kvinnliga) web3-pionjärer" och lite senare "techpionjärer". Pinsamt försök att fortsatt lulla in communityt i att de är speciella framåtsträvare.

Människan är i grunden okomplicerad. Med smicker kommer man långt. Vem vill man helst vara – en person som gick på säljigt säljsnack från en bedragare, eller en person som leder utvecklingen inom tech, fattar grejer som ingen annan förstår och sitter med en pastellfärgad guldklimp på hand?

En sak jag funderar över är: vilka är WoAs löpande kostnader? Alltså att de är 200 000 kr i månaden redan har jag ju läst, men hur stor del av det går till Niklas och Vanja? Inga admins får betalt i annat än gratis bilder tydligen. Skatteexperten är garanterat smart nog att ta betalt i cash. Men i övrigt?

Det är sanslöst att bränna så mycket pengar och åstadkomma så lite. IT-bubblan vibes eskalerar. Kände det redan med deras helt meningslösa och luddiga reklamfilm. Varför lägger man så mycket pengar på image? Jo för att själva produkten inte kan stå för sig själv.
Citera
2022-09-16, 14:34
Medlem
Jag har också följt Alidia under våren men nyligen upptäckt denna tråd. Tack för bra inlägg och gräv från vissa av er.

Till att börja med tycker jag att det är roligt att det kommer projekt från Sverige. Det är också roligt att det kommer projekt som bidrar till inkludering och fokuserar på hittills mindre representerade demografiska grupper i web3. Det är också modigt att våga och sticka ut hakan. Så cred till det. Att de skulle vara ”först” i Sverige eller Skandinavien vet jag däremot inte hur de kunnat tro, men det verkar numera vara omformulerat. Nu står det på hemsidan att det är ”the first serious NFT project in Scandinavia”. Det får stå för dem, men seriöst är inte första ordet jag skulle välja.

Min främsta kritik mot Alidia är att de dels inte är ödmjuka inför att de själva är nybörjare och relativt okunniga (seriösa?) inom NFTs och dels att de i sin tur väljer att vända sig till andra nybörjare och försöker sälja på dem sin produkt.

Mycket av Alidias svar på den kritik som framförts är att marknaden vände under våren och att de bara gör som andra gör. Det var timingen som var fel och i övrigt har de gjort det mesta rätt, typ så. Med ”andra” antar jag att de menar NFT-projekt på ethereum-kedjan så det är det jag kommer jämföra med här.

Det är sant att det var stor skillnad på att minta i januari och maj 2022. Hade de börjat bygga hösten 2021 och mintat i början av året tror jag säkert att de kunnat sälja bättre. Om de sedan lyckats sälja slut, rida på den vågen och hålla liv i projektet vet jag inte. Enormt hypade q1-projekt som t.ex. Invisible Friends har ett fp på 20-30% idag jämfört med post-mint och andra projekt har kraschat helt. Man kan ju inte vara seriös och samtidigt utgå från att det skulle fortsätta i tangentens riktning eller att man skulle pricka toppen i en dopad marknad/bubbla/vad man nu vill kalla det. Många NFT-projekt med 100 ggr fler följare än Alidia har haft det tufft under q2-q3. Hypade mints under våren har mer eller mindre gått till 0. Jag tycker att det var naivt av Alidia att tro att de skulle kunna vara något slags självklart undantag. De har ju bara haft några tusen medlemmar (?) varav väldigt få aktiva på Discorden och väldigt lite interaktioner på Twitter och andra kanaler. Var skulle alla köparna komma från? Har knappt sett någon nämna Alidia i alpha-grupper med undantag från svenska dito där ingen direkt gjort någon värdering av projektet mer än att det är ett projekt som finns. Samtidigt som Alidia mintade misslyckades projekt med hundratusentals följare och tusentals dagliga inlägg på Discord. Med den vetskapen förstår jag inte hur de kunde fortsätta basunera ut löftet om den fysiska huben. Så sent som i slutet av juni skrev Vanja på Discord att ”As a holder of a WoA NFT you get lifetime membership in the club we will create. The club will have both a physical space in Stockholm (complete with co-working space, NFT Gallery, Lounge etc - a place to hang out, work, enjoy, network & HAVE FUN and grow as a person <3)”. Vid det laget visste de precis hur minten gått och hur osäker framtiden var.

Visst har också andra projekt (men absolut inte alla) lovat för mycket. Men att göra som andra gör tycker jag inte är en bra ursäkt. De flesta NFT-projekt är skit på ren svenska och det förekommer oändligt med anonyma projekt, rugs, scams och fulspel. Om de själva har lite koll på NFTs så vet de då också att de allra flesta NFT-projekt som lanseras (ärliga eller inte) blir till intet som snabbt förpassas till NFT-kyrkogården för att aldrig komma till liv igen. Istället går då drivna founders vidare till nya projekt och gör ett nytt försök (jfr Zagabond och Azuki). Att som helt grön lyckas med sitt första projekt är långt från självklart. Det Alidia gör är att utge sig för att vara mer seriösa än andra projekt, samtidigt som de ursäktar sig med att de bara gör som de projekt som de inte vill jämföras med.

Som sagt modigt att gå all-in med sin tid och sitt namn, och man har rätt att prova, men det Alidia gör annorlunda är att de aktivt vänder sig till nybörjare och ber om deras pengar. Att locka in oinvigda för att utbilda, diskutera och svara på frågor om web3/NFTs är för all del jättebra, men att samtidigt pusha sin egen NFT med orealistiska löften är inte hederligt. Om man har varit med förut så vet man att man måste ta allt som har med NFT att göra med flera nävar salt och att man måste vara minst sagt skeptisk för att inte bli bränd. De flesta har blivit brända någon eller några gånger ändå. Alidias målgrupp verkar till största del inte ha varit med förr och det måste founders varit mycket väl medvetna om. Tittar man på minten så är det en majoritet nyreggade konton som precis fört över pengar från exchanges som köpt. Alidia har ju förvisso skrivit att man inte måste köpa och det spelar ingen roll om man köper osv, men gemenskapen i Discorden bygger ju på att man ska vara holder och är man inte det kan man få frågor om man ska köpa, tänker köpa och om man vill visa upp den man köpt. En nyfiken som kommer in för att lära sig om NFT hamnar direkt i flödet av den ensidiga Alidia-reklam. Nu har de dessutom stängt den största (?) kanalen #woa-sweden för non-holders. Projekt som vill öka medlemsbasen brukar göra tvärtom och stänga holder’s chat för att kunna inkludera fler.

Som tidigare diskuterats i tråden kanske vissa köpare tycker det är fine att lägga lite eth på en WoA-NFT och ta det för vad det är. Tillgången till exklusiv gemenskap kan ju vara värt pengarna. Men det är inte så det har sålts in och jag har svårt att tro att det gäller alla köpare med tanke på att det är stor andel nybörjare.

Nästa del av min kritik handlar om att de har flera ganska oortodoxa lösningar. Minten har pågått i månader nu. De mintade nyligen själva ett antal WoA-NFT själva för att komma upp i 2500. De har försvarat sig med att det också är brukligt att founders mintar en andel att distribuera till team, samarbeten osv. Men standard är att göra det precis när mint börjar och vara transparent i förväg med exakt hur många som mintas av teamet. Istället gör de det under radarn långt senare och proklamerar sedan att de sålt 50%. Kom igen. Återigen kommer transparensen först efter att de avslöjats. Kan de nämna några andra seriösa projekt som gjort så?

Hela den här grejen med 10k kollektion varav 5k till mystiska investerare ”senare” är också obegriplig. Nu hintas det om att det kanske bara blir 5k trots allt. Vilka är de här investerarna och vad ska de få betala? Ska dessa 5k sedan omsättas på secondary? Vilka företag eller personer vill blanda in det i sin redovisning i förhållande till vad det är värt? Det lär devalvera projektet och som holder vill man ju veta hur det kan påverka fp.

Nu diskuteras om de själva ska hålla uppe fp med revenue från projektet. Återigen skriver Niklas här i tråden att det är vanligt att göra så. Det är förstås svårt att veta i vilken utsträckning det förekommer men att projektet öppet använder intäkterna för att hålla uppe fp är knappast standard. Vissa som DeGods har ju gjort det öppet med vissa förbehåll och andra har fått kritik, t.ex. Farokh när han sopade floor för Rug Radio. När founders desperat föreslår detta i andra projekt brukar det slås ner ganska snabbt av holders enligt min erfarenhet. Tidigare var det även i strid med OpenSea ToS, osäker hur det ligger till nu. Oavsett inget ”hälsosamt” fp om det är founders som bär upp det.
Den toxiska positivismen kan jag ha överseende med eftersom det faktiskt är vanligt i den här världen. Är man intresserad av NFT:s som en investering vilket är en del av Alidias selling point, så är det därför viktigt att också röra sig i projektneutrala discords och andra NFT-fora där både positiv och negativ kritik ges utrymme.
Citera
2022-09-16, 15:44
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakligkritik
-lång text-

Väldigt intressant läsning! Kul med någon som är insatt i NFT-världen. Synd att Niklas slutat svara här, hade varit intressant med svar på dina funderingar.

Håller även med dig om att vissa av deras grepp blir extra problematiska när de vänder sig till just nybörjare. Genom att säga "så här gör alla" och "det är standard" blandar man bort korten och döljer smidigt varningsflaggor som annars skulle vevat rejält.

Du som är mer insatt: hur länge brukar en mint pågå? Vad ser du för möjliga scenarion för WoA framåt, med tanke på att försäljningen nu stått mer eller mindre still länge? Hur brukar andra projekt tackla en avstannad försäljning under mint?
Citera
2022-09-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Väldigt intressant läsning! Kul med någon som är insatt i NFT-världen. Synd att Niklas slutat svara här, hade varit intressant med svar på dina funderingar.

Håller även med dig om att vissa av deras grepp blir extra problematiska när de vänder sig till just nybörjare. Genom att säga "så här gör alla" och "det är standard" blandar man bort korten och döljer smidigt varningsflaggor som annars skulle vevat rejält.

Du som är mer insatt: hur länge brukar en mint pågå? Vad ser du för möjliga scenarion för WoA framåt, med tanke på att försäljningen nu stått mer eller mindre still länge? Hur brukar andra projekt tackla en avstannad försäljning under mint?

Tack! Ja, problemet är när man säger att man är seriösare och bättre än andra projekt men i samma andetag skyller alla brister och problem på att man gör som andra (dåliga) projekt, oavsett om det stämmer eller ej.

Det finns inget givet svar på hur länge en mint ska pågå och det beror på bl.a. syfte och den utility som är kopplad till projektet. Så principiellt tycker jag inte det är fel att låta en mint rulla på, däremot är det inte vanligt för den här typen av projekt. Det typiska är att founders i samband med mint följer floor price (fp) och antal mints noga. Många projekt överskattar intresset och misslyckas med att sälja slut. Skulle säga att det vanligaste är att man då redan inom någon till några timmar efter påbörjad mint sänker supply, särskilt om fp på andrahandsmarknaden sjunker under mint price vilket det nästan alltid gör om man inte säljer slut. Ett annat alternativ är att växla till en gratismint och betala tillbaka till de som redan betalat för minten. Men det finns inget självklart rätt eller fel och om det är viktigt att få in fler medlemmar så ska man ju inte sänka supply. Det kan också tekniskt vara mer eller mindre krångligt att sänka supply. Däremot behöver man om man är seriös såklart ha en riskanalysplan där man i förväg har bestämt hur man ska gå till väga beroende på hur minten går och vilka åtgärder man ska sätta in när beroende på hur mycket som mintas.

Nu skiljer sig ju den typiske WoA-köparen från den typiske NFT-köparen eftersom det inte verkar vara så många i WoA som köpt som kortsiktig spekulation. Generellt är inte s.k. "flippers" som snabbt trejdar NFTs särskilt uppskattade i projekten men de är viktiga för att dra volym och uppmärksamhet.

Som det är nu har Alidia ett fp på 0.06 och mint price är 0.1. Då är det förstås en dålig affär att minta om man kan köpa på secondary för 60% av mint price. Ett motargument för att ändå minta är att man då av slumpen kan få en mer rare NFT som möjligen betingar ett högre värde, men väntevärdet är knappast >0.1.
Citera
2022-09-16, 23:02
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Jag har också följt Alidia under våren men nyligen upptäckt denna tråd. Tack för bra inlägg och gräv från vissa av er.

Min främsta kritik mot Alidia är att de dels inte är ödmjuka inför att de själva är nybörjare och relativt okunniga (seriösa?) inom NFTs

Det är sant att det var stor skillnad på att minta i januari och maj 2022. Hade de börjat bygga hösten 2021 och mintat i början av året tror jag säkert att de kunnat sälja bättre. Om de sedan lyckats sälja slut, rida på den vågen och hålla liv i projektet vet jag inte.

Var skulle alla köparna komma från?

Härligt att se ett engagerat och jävla långt inlägg. Du verkar ha bra koll och erfarenhet inifrån nft marknaden. Jag tror absolut att Niklas och en hel del holders är här och läser och tar till sig.

Jag har också stört mig hela tiden på grundarnas brist på ödmjukhet. Det är allsköns skryt om att de är först i Skandinavien, till bombastiska profetior om att snart har web3 tagit över helt, till rent ut sagt barnsligt naiva uttalanden. T ex skrev vanja i ett blogginlägg
https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/massiv-uppdatering-om-allt-som-hander-i-world-of-alidia/

"När vi på allvar drog igång med WoA i mars kostade 1 ETH ca 30 000 SEK. I princip ALLA NFT-projekt sålde slut på tio minuter (de flesta med LÅNGT sämre kvalitet på både konst och vision än WoA) och man fick in sitt kapital omedelbart. "

Bara ett exempel bland många, som fått mig att dra slutsatsen att de här två vanja&Niklas är helt ute och cyklar. När fan har "ALLA" nft projekt sålt slut på 10 min???

Jag har ju följt bloggen länge och varken vanja eller Niklas har någon relevant erfarenhet från tech/it/finans. Deras "entreprenörskap" bestående av lite blandat typ en barnkanal på Youtube, ehandel, en träningsapp, ja de har använt "it teknik" men jag är rätt säker på att de har 0 insikt i den bakomliggande tekniken (algoritmer, html protokoll, servrar etc).

Vanja och niklas kan ju som bakläxa fundera på hur t ex VISAS betalsystem fungerar, och komma till insikt hur jävla överlägset det faktiskt är blockkedjeteknik (i dagsläget och för en överskådlig framtid). Men dom lever hellre i sin "lalala"verklighet där dom är techpionjärer som förstår det ingen annan förstår osv.

Väldigt bra fråga hur dom tänkte kring köparna. Men vanja har faktiskt en av Sveriges större bloggar med typ 100-200 000 unika visningar per inlägg. Så hon trodde nog att hon skulle kunna dra med sig en större del av sin föjarskala än vad hon lyckades med i slutändan.

Jag personligen gick och hade ångest innan mint i form av "om folk går på det här är det fan ute med mänskligheten" men i slutändan så genererade vanjas otroligt manipulativa och intensiva marknadsföring bara 900 köpare (uppskattningsvis mindre än 1 % av hennes mediala räckvidd).
Citera
2022-09-17, 00:21
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:

En sak jag funderar över är: vilka är WoAs löpande kostnader? Alltså att de är 200 000 kr i månaden redan har jag ju läst, men hur stor del av det går till Niklas och Vanja? Inga admins får betalt i annat än gratis bilder tydligen. Skatteexperten är garanterat smart nog att ta betalt i cash. Men i övrigt?

Det är sanslöst att bränna så mycket pengar och åstadkomma så lite. IT-bubblan vibes eskalerar. Kände det redan med deras helt meningslösa och luddiga reklamfilm. Varför lägger man så mycket pengar på image? Jo för att själva produkten inte kan stå för sig själv.

Ja jag är också nyfiken på ekonomin. Såhär skrev ju vanja i sitt försvarstal
https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/ar-nfter-och-krypto-en-scam/

"Ett vanligt missförstånd är också att ett NFT-projekts omsättning är samma sak som pengar på grundarnas bankkonton. Det missförståndet kommer sig av att många inte förstår att ett NFT-projekt är ett företag. Ett företag som har anställda, utgifter och omkostnader som behöver täckas varje månad, skatt som behöver betalas osv. World of Alidia kostar till exempel 200 000 SEK/mån i dagsläget. Detta är ej inkluderat extrautgifter för de aktiviteter, gåvor och andra kostnader som finns för att driva igenom projektets Road Map (en Road Map är ungefär som en affärsplan). "

Även om det här inte är en typisk rug pull, så cashar ju vanja och Niklas helt klart ut varje månad ur projektpotten "precis som ett företag". Vanja har alltid varit grumlig kring familjens ekonomi i bloggen. De bor i en hyresrätt och semestrar genom att snylta på släkt och bekantas sommarstugor. Så de har ingen särskilt extravagant livsstil, men man anar en rätt hög konsumtionsnivå. Jag misstänker också att Niklas kommer från överklassbakgrund och att det är där vanja tycker att dom hör hemma egentligen. Så det är nog en rätt stor del av de där 200 000 som går ned i vanjas fickor...

Fint att utnyttja sina kvinnliga techpionjärer i communityt som gratis arbetskraft i största möjliga mån via projektfreebies.
Citera
2022-09-17, 07:27
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
"Ett företag som har anställda, utgifter och omkostnader som behöver täckas varje månad, skatt som behöver betalas osv. World of Alidia kostar till exempel 200 000 SEK/mån i dagsläget."

Tycker det där är så underligt skrivet. Jag har också drivit företag men inte drog jag på mig löpande utgifter för 200 lax utan att ha inkomster som mer än täcker upp för det. Det funkar inte att skylla allt på eth-kraschen. Man får rätta mun efter matsäck. Det har de gjort vad gäller investerarnas fördelar, men tydligen inte gällande egna löner?

Så här skrev Vanja tidigare:

”Vi kommer att återinvestera i princip allt vi får in vid mint, för att sen fortsätta att lägga tillbaka kapitalet i projektet för att ytterligare skapa värde. ✨”

När man säger så låter det ju som att de inte kommer avlöna sig själva förrän projektet bär sig. Hur kan det blöda 200 000 kr i så fall? Hur motiverar man det?

Citat:
Så de har ingen särskilt extravagant livsstil, men man anar en rätt hög konsumtionsnivå.

Ja det har ändå varit en hel del semestrar sedan detta projekt drog igång. Kan vara sparpengar sedan tidigare förstås, men vore jag en investerare skulle jag be att få se månadsbudget för WoA. Och själv se ifall en fysisk lokal vore möjlig med de pengarna. Man måste faktiskt inte köpa ett kontrakt på en skrytvåning i Vanjas kvarter. Man kan börja mer modest med en hyrd kontorslokal i Kista eller nåt. Att det ska vara allt eller inget känns som ett väldigt underligt argument.
Citera
2022-09-17, 10:34
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Nästa del av min kritik handlar om att de har flera ganska oortodoxa lösningar. Minten har pågått i månader nu. De mintade nyligen själva ett antal WoA-NFT själva för att komma upp i 2500. De har försvarat sig med att det också är brukligt att founders mintar en andel att distribuera till team, samarbeten osv. Men standard är att göra det precis när mint börjar och vara transparent i förväg med exakt hur många som mintas av teamet. Istället gör de det under radarn långt senare och proklamerar sedan att de sålt 50%. Kom igen. Återigen kommer transparensen först efter att de avslöjats. Kan de nämna några andra seriösa projekt som gjort så?

Det är alltså detta konto som VoN äger och som använts för att manipulera sifforna: https://opensea.io/WoA-Gallery
Kan det möjligen vara så att superentreprenören Vanja har sålt WoA-algoritmen till fler projekt? T.ex. https://thewomencollective.ch/ är väldigt lik?
Citera
2022-09-17, 11:13
Medlem
Något annat jag funderat på är hur lite energi/fokus alla andra av Vanjas tidigare projekt får som hon dessutom själv brukar framhäva som succéer. Vad kommer hända med WoA om kassan börjar sina och ett nytt projekt måste startas upp och ta tid från WoA för att tjäna pengar?

Greenkids.se (@greenkids.se) - begagnade barnkläder, ett nytt instagram-inlägg för 4 dagar sedan, innan dess var det senaste 14 december 2021. Fattar för övrigt inte inkomstkällan då det verkar vara gratis att annonsera. Vad tillför denna hemsida till skillnad från ex Facebook Marketplace eller Shpock?

Rimlig träning (@rimligtraning) - senaste instagram-inlägg från 23 maj 2022. Ingen ny månadens överraskning eller veckan surprise sedan slutet på 2021.

Babyloonz / Lekis TV (@babyloonz) - helt dött på instagram sedan 2019 och ingen ny youtube-video sedan 17 december 2020. Har dock för mig att jag läst att hon sålt det bolaget.
Citera
2022-09-17, 21:30
Medlem
Efter x antal mer eller mindre lyckade ventures som troligtvis inte generar så mkt pengar så såg ju såklart Vanja NFT/Crypto som hennes chans att äntligen dra in bra kosing. Allt snack runtomkring är såklart mest BS. Problemet var att de lanserade sex månader för sent. Har bekanta utan erfarenhet som som lanserade relativt sunkiga NFT projekt med kass art men på rätt tidpunkt, som nu sitter med tiotals-miljoner i sina plånböcker. Allt handlade om timing. Väldigt naivt av Vanja och co. att lansera när marknaden såg ut som den gjorde. De borde fortsatt bygga upp följarbasen och lanserat när marknaden är på uppgång igen. När nu det blir.
Citera
2022-09-19, 20:30
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Charlie Söderberg (tidigare programledare Lyxfällan) var den enda som ställde kritiska frågor till Vanja under henne pressturné. Han frågade till exempel vad man som investerare har för garanti att kontoret ska bli av. Han nämnde ord som pyramidspel och var som sagt skeptisk överlag.

Nu verkar han ha gjort en helomvändning och ska samarbeta med WoA på något vis, enligt hintar på Vanjas sociala medier.

Alla hans farhågor besannades och ändå väljer han att samarbeta med dem? Oerhört märkligt. Min gissning är att det blir någon kurs i krypto/ekonomi som ska säljas på investerarna, men med rabatt givetvis. Vad tror ni andra att det kan vara?

Jag var inte långt ifrån i alla fall:

Citat:
Ursprungligen postat av Vanja i discorden
INSPIRING WEBINAR WITH CHARLIE SÖDERBERG 27/9! 💫🙌🏻

Next week we have A REAL TREAT for our Swedish speaking members! 🥳 Economy profile and former host of TV show "Lyxfällan" Charlie Söderberg will be doing an inspiring webinar/workshop in collaboration with WoA, on the theme "A richer life" (Ett rikare liv). 💪🏻

Bara en timmes föreläsning, gratis för discord-medlemmar. Perfekt tillfälle för honom att sälja in annan skit antar jag. Hade en bekant som gick på ett av hans seminarium för ett gäng år sedan, hon lät som en sektmedlem när hon kom därifrån. Så WoA-folket är en bra målgrupp.
Citera
2022-09-19, 23:01
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Jag var inte långt ifrån i alla fall:

Bara en timmes föreläsning, gratis för discord-medlemmar. Perfekt tillfälle för honom att sälja in annan skit antar jag. Hade en bekant som gick på ett av hans seminarium för ett gäng år sedan, hon lät som en sektmedlem när hon kom därifrån. Så WoA-folket är en bra målgrupp.

Onsdag 27/9 kl 20:00 och man registrerar sig på Zoom: https://us06web.zoom.us/meeting/register/tZEvdemqpz8uEtQ21AlcCwZxnGeeq7ZfKfCb

Discordens newsfeed kan vara bra att följa då det händer otroligt mycket i detta vibrerande community:
Som ni kanske vet så finns det (minst en) grupp i gruppen, nämligen innehavarna av enlightened-fläskkärringar, alltså en jpg-bild som är ett speciellt attribut. Dessa innehavare får små gåvor då och då för att känna sig extra speciella.

Samarbete med "AI-genererade parfymer". Kanske vi ska be AI:n göra en WoA-parfym? Risken är att det blir en doft som kan upplevas som en blandning mellan rutten tång och koskit.

Teamet växer också - fler ambassadörer och modsen har fått nya titlar som belöning.

Himla kul att följa denna succé!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in