2022-09-15, 08:43
  #133
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattata22
Om inte annat blir det spännande att se medias reaktion på att Björn Söder blir talman.
Björn Söder som talman. En apa gör nog jobbet bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av AntonAusTirol
M/Kd/L Uffe statsminister. Björn Söder talman alternativt vise talman och Andreas Norlén talman
Tror du SD går med på att L sitter i regeringen?
Citera
2022-09-15, 08:44
  #134
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Vi slipper Sossarna och MP framförallt jävligt skönt
Just att man slipper MP gör ju att Sverige inte kan bli katastrofalt mycket sämre.
Citera
2022-09-15, 08:47
  #135
Medlem
Vryzass avatar
Kristersson och Busch bör komma ihåg att borgarna FÖRLORADE valet. Enda anledningen till varför de har en chans på styre är tack vare att SD är så populära. Tom Expressen fick erkänna att det inte finns något utrymme för typiskt borgerliga frågor (som privatiseringar, sänkt a-kassa och utförsäljningar) då väljarna tydligt avvisat detta.

S och SD vann valet, de borgerliga förlorade och trillade in i farstun baklänges medans Jimmie får plocka upp dom från golvet och damma av.

Edit: Rätt tråd
Citera
2022-09-15, 08:48
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
I värsta fall kommer globalisterna dra riktigt hårt och få M att gå in i en S-regering men då får de dra riktigt hårt. Ulf Kristersson är med i WEF, precis som Magdalena Andersson så det är inte omöjligt.

Vad tror ni?

Detta tyvärr. Riktigt jävla illa.
Citera
2022-09-15, 11:30
  #137
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Det blir spännande. Jag tror på en socialliberal mitten regering. S+Mp+C+L som sedan V släpper om de får in några punkter. Högst troligt. Det andra alternativet är en M+Kd regering som också är högst troligt där sd släpper fram om de får igenom lite politik. Frågan är då om L går med på alla sds punkter.... Spännande ska det bli

Du tror alltså att L vill fullborda sitt politiska självmord och att C också utökar sitt ?
Citera
2022-09-15, 13:33
  #138
Medlem
AntonAusTirols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Björn Söder som talman. En apa gör nog jobbet bättre.


Tror du SD går med på att L sitter i regeringen?

Bör vara lättare att kontrollera de delar av L som inte vill samarbeta med Sd överhuvudtaget om de blir inkluderande i regeringen.
Dessutom får man någon att skylla på vid nästa val om varför man inte fått igenom sin politik mm.
Citera
2022-09-15, 17:02
  #139
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Just att man slipper MP gör ju att Sverige inte kan bli katastrofalt mycket sämre.

Ja fan känns, som en fantasi faktiskt.
Fan vad skönt.
Citera
2022-09-15, 17:18
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du tror alltså att L vill fullborda sitt politiska självmord och att C också utökar sitt ?

Det är inget nytt. Liknande samarbete finns i många kommuner och regioner, för att inte nämna januariavtalet.
Citera
2022-09-15, 23:18
  #141
Medlem
Stones avatar
Regeringsbildningen, fortsatt diskussion

Regeringsbildningen pågår för fullt och 27 september är en deadline. Det är tyst från högerblocket men sossarna snackar som vanligt.

Baudin satt i Studio Ett och i Aktuellt och påstår att Socialdemokraterna alltid var öppna att samtala och bilda regering med Moderaterna. De har aldrig stängt några dörrar.

Vi fortsätter valvaka tråden och samlar allt som inte förtjänar en ny tråd.
Citera
2022-09-15, 23:21
  #142
Medlem
FarbrorAgges avatar
Tråd finns.

(FB) Regeringsbildning 2022
Citera
2022-09-15, 23:21
  #143
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Regeringsbildningen pågår för fullt och 27 september är en deadline. Det är tyst från högerblocket men sossarna snackar som vanligt.

Baudin satt i Studio Ett och i Aktuellt och påstår att Socialdemokraterna alltid var öppna att samtala och bilda regering med Moderaterna. De har aldrig stängt några dörrar.

Vi fortsätter valvaka tråden och samlar allt som inte förtjänar en ny tråd.
Magda ser så nöjd ut hela tiden. Hon kanske har en plan att sitta kvar som statsminister. Vem vet. Bara att övertala L så är saken biff.
Citera
2022-09-15, 23:22
  #144
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Magda ser så nöjd ut hela tiden. Hon kanske har en plan att sitta kvar som statsminister. Vem vet. Bara att övertala L så är saken biff.

Det finns alltid hopp för S tills Kristersson godkänns i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in