2022-09-15, 23:23
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Tråd finns.

(FB) Regeringsbildning 2022

Missade den tråden. Då kan mod stänga denna.
Citera
2022-09-15, 23:23
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det finns alltid hopp för S tills Kristersson godkänns i riksdagen.
Han behöver bara accepteras.
Citera
2022-09-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Just att man slipper MP gör ju att Sverige inte kan bli katastrofalt mycket sämre.

Kan inte bli sämre än vad de är i nu lägret så spelar ingen roll, vi får ge SD en chans i regeringen och hoppa han inte fuckar upp men de tror jag inte Ulf verkar ju va en smart gubbe.
Citera
2022-09-15, 23:41
Medlem
Brutus01s avatar

Trådar sammanfogade.

//Moderator
Citera
2022-09-16, 14:47
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Det är inget nytt. Liknande samarbete finns i många kommuner och regioner, för att inte nämna januariavtalet.

Jodå. Kommunalt samverkar de stora partierna både med varandra i ibland överraskande konstellationer eller med udda partier som bara finns lokalt.

Men Januariöverkommelsen tror jag inte vare sig L eller C ser som sin finaste stund, givet vad som hänt därefter (två partiledarbyten i och (block)omvändelse under galgen i L, partiledaravgång efter förlust i C) TROR jag inte att de partierna ser fortsatt socialdemokratiskt samarbete som ett framgångsrecept.
Citera
2022-09-17, 14:36
Medlem
Den ministerpost som verkar viktigast för media är kulturminister, gäller att skydda sig själv, dom ser inte dom "viktigare" tillsättningarna för Sverige, finansminister/ut(in)rikesmininster/justitieminister mm
Citera
2022-09-17, 14:40
Medlem
psykoshippiens avatar
Vore fantastiskt om man kunde röka ut de med WEF-intressen framför Sveriges på något vackert sätt. Få dem att blotta halsen i riksdagen. Vore en ögonöppnare...
Citera
2022-09-20, 14:47
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du tror alltså att L vill fullborda sitt politiska självmord och att C också utökar sitt ?

L håller på för fullt att begå självmord. De är näste man till rakning. Hat o hot, mordförsök osv blir deras nya liv. Annie är utmanövrerad, nu är det det jävla fittstimmet i L:s partistyrelse som fortsätter driva hat och hindra att Sverige får konstgjord andning. Mitt hat flammar upp igen nu. Nu ger vi järnet!
Citera
2022-09-20, 14:52
Medlem
bombaccis avatar
Undra hur många ministerplatser KD får? Hoppas inte Sara Skyttendahl blir minister. Hon är för hatisk för att vara kristdemokrat.

Vilka tror ni av KD blir ministrar, Busch är självklar, förmodligen får deras ekonomiska talesperson någon slags ministertjänst med. Knappast finiansminister men någon plats får han kanske. Vore kul om någon doldis fick en chans.

Acko borde kunna få en chans tycker jag, en från Görans gäng.
Citera
2022-09-21, 09:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Undra hur många ministerplatser KD får? Hoppas inte Sara Skyttendahl blir minister. Hon är för hatisk för att vara kristdemokrat.

Vilka tror ni av KD blir ministrar, Busch är självklar, förmodligen får deras ekonomiska talesperson någon slags ministertjänst med. Knappast finiansminister men någon plats får han kanske. Vore kul om någon doldis fick en chans.

Acko borde kunna få en chans tycker jag, en från Görans gäng.
Vare sig Skyttedahl eller Busch är särskillt lämpliga som ministrar, men vi lär inte slippa dem ifall Kristersson lyckas sy ihop en regering - och gör han inte det denna gången heller - jag då måste han väl vara körd? Det borde inte vara så svårt. Åkesson är ju sällsynt medgörlig och ger inte bara upp statsministerposten, utan troligen även ministerpsoter öht. Mycket märkligt egentligen. Valets segerherre får ingenting, medan två eller tre förlorare (M,L,KD) får bilda regering!
Citera
2022-09-21, 11:13
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Den ministerpost som verkar viktigast för media är kulturminister, gäller att skydda sig själv, dom ser inte dom "viktigare" tillsättningarna för Sverige, finansminister/ut(in)rikesmininster/justitieminister mm

Alice Teodorescu.
Citera
2022-09-21, 13:23
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Förmodligen är det så att man är rädd att en kulturminister av "fel" sort skulle försöka politisera public service till att bli en regeringsmegafon, alternativt lägga ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in