2022-09-14, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Som sagt: Köp popcornaktier. Vi står inför en spännande och underhållande tid.

Nu ramlade just ett mandat till över till den blå sidan så det gör att man kan "förlora" en folkpartist på vägen och ändå klara att rädda Sverige, dock inte två st... då behövs helt plötsligt en hederlig centerpartist för detta, om det finns några kvar.
Citera
2022-09-14, 18:46
Avslutad
Jag tror det kommer bollas fram och tillbaks några gånger, sen blir det en minoritetsregering. Precis som förra vändan.
Citera
2022-09-14, 19:21
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Japp SD avstår regering så de kan skylla ifrån sig 4 år till. De har insett att de inte är redo än. Blir en läroperiod samtidigt.
Citera
2022-09-14, 19:26
Bannlyst
Istället för att se vad som händer så tänker dom flesta bara på vem som är "Nazist" även om man röstar SD så är det inte så, vi har sett vad en rödgrön regering lett till och det kommer fortsätta åt det hållet helt enkelt, för man blundar för problemen.
Eller vem som är "godtrogast" och bryr sig egentligen inte om att folk faktiskt dör på riktigt och kriminella styr men vill bara se ut som att man bryr sig men det gör dom egentligen inte.
Verkligheten ser inte ut så nu och här är vi.

Vill ha det tryggt bara sen får folk absolut komma hit och har även själv fullt med vänner från utlandet.
Så för min del får andra sidan säga vad dom vill, men det finns ett annat uttryck också.
Bara för att du menade väl betydde det inte att det var det.
Senast redigerad av Lamron 2022-09-14 kl. 19:28.
Citera
2022-09-14, 19:26
Medlem
DoktorNos avatar
Det får bli som det blir. Huvudsaken är att vi slipper se och höra Morgan Johansson, Anders Ygeman, Annika Strandhäll, Peter Hultqvist och en hoper andra S-dårar.

Måtte alla (både kvinnliga och manliga) kärringar med akut värdegrundsdille somna in.
Citera
2022-09-14, 19:47
Medlem
Vi slipper Sossarna och MP framförallt jävligt skönt
Citera
2022-09-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Japp SD avstår regering så de kan skylla ifrån sig 4 år till. De har insett att de inte är redo än. Blir en läroperiod samtidigt.
Det här tror jag är hela anledningen till varför JÅ inte vill bli statsminister. Drygt jobb, ja, men du blir också hos gemene man ensamt ansvarig för hur det går. Går det dåligt så blir det inga fler mandatperioder.
Citera
2022-09-14, 20:38
Medlem
buddy99s avatar
Kristensson åker i diket med Åkesson i baksätet.
Citera
2022-09-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det får bli som det blir. Huvudsaken är att vi slipper se och höra Morgan Johansson, Anders Ygeman, Annika Strandhäll, Peter Hultqvist och en hoper andra S-dårar.

Måtte alla (både kvinnliga och manliga) kärringar med akut värdegrundsdille somna in.

+1
Kommer bli kanon när det är klart.
Citera
2022-09-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Nej, inte bostadslösa. Men det är idag otroligt svårt att hitta en ledig lägenhet. Mycket svårare än vad det var när jag var ung, dvs på 90-talet. Idag bor svenskar hemma hos sina föräldrar betydligt längre än vad de gjorde förr, och många föräldrar sätter sina spädbarn i bostadsköer då det tar väldigt lång tid att hitta en.

På 70 och 80-talet var det hur enkelt som helst att hitta en ledig lägenhet i Sverige. Det kryllade av dem. Med tanke på att svenskar skaffar få barn, och att den svenska populationen därmed krymper lite smått hela tiden, behöver du inte vara en matematiker för att räkna ut att det är tack vare invandringen som bostadsbristen existerar. Vi har fortfarande inte många hemlösa människor i Sverige. Men vi har fler än förr. Vi har tom en del pensionärer som är hemlösa. Det är just pensionärerna som får de största konsekvenserna av massinvandringen. Det är deras pensioner som det sparas in på, och det är deras boenden som görs om till migrant-boenden. Detta beror på två saker. För det första kan pensionärer inte göra mycket motstånd i form av demonstrationer och upplopp, och för det andra kan de heller inte rösta i många val till. Hur som helst är det riktigt skamligt, vidrigt, och äckligt att prioritera människor som inte ens är födda i Sverige, framför de som har byggt upp Sverige. Hur de som står bakom detta kan sova om natten, kan jag inte förstå.
Kan du ge mig några exempel där svenska pensionärer fått lämna hus och hem till förmån för migrantboenden? Mig veterligen har de flesta svenska ålderspensionärer det ganska bra. Kvinnor som varit hemma med barn och därefter jobbat inom vården kan dock ha det svårt som pensionärer, i synnerhet om de varit ensamstående. Min poäng är att SD inte kommer att göra det lättare för människor med låg inkomst, vare sig om de är pensionärer eller andra. En familj som inte har råd att köpa insatslägenheter till sina barn när de blir vuxna drabbas av den bostadspolitik som borgerliga partier och numera även SD står för. Hyresrätter med låg hyra för ungdomar och andra står inte på agendan för dem. "Invandringskortet " kommer SD inte kunna leva på i fortsättningen utan de får stå upp för det som de lovat sina väljare.
Citera
2022-09-14, 21:31
Medlem
AntonAusTirols avatar
Uffe har köpt en ny fin partipiska till JP så han kan få rättning i leden inom L så det ska nog ordna sig det här.
Citera
2022-09-15, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Skönast att slippa beblanda sig med MP och ful Annie!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in