Citat:
Ursprungligen postat av
KalasPerifras
Du chockar mig ändå lite. Så som SD pratat om biståndet sen 2006 så trodde jag det var en huvudfråga för deras väljare, samma med hårdare straff, avlyssning osv.
Men ja, efter nästa val kanske man kan klara sig utan L men med L i regeringen så tror jag det blir svårt.
Jag vet inte om det är en huvudfråga för många av deras väljare. Men det tror jag knappast. Visst tycker jag att det är ett problem att biståndet oftast bara går rakt ner i korrupta ledares fickor. Men om vi slutar med att ta in 100 000 lyx-migranter varenda år och har en bra ekonomi, ser jag inte vad problemet skulle vara med att hjälpa människor i andra länder som inte har vatten och mat. Jimmie har ju tidigare besökt UNHCR:s flyktingmottagningar för att se hur de skulle kunna hjälpa till på ett betydligt mer effektivt sätt.
Jag har inget emot hårdare straff när det gäller en del brott. Rån, våldtäkt, pedofil-brott. Jag bara säger att det kommer inte att göra någon större skillnad. Dessutom är våra fängelser redan överfulla till max, så jag vet inte ens hur det ska gå till. Den enda utvägen jag ser är att sluta ta hit en massa nya människor varenda år.
Huvudfrågan för SD:s väljare är, har alltid varit, och kommer alltid att vara (tills det är över) massinvandringen. Vi vill alla se ett slut på det. Sverige har tagit emot fler migranter per capita än något annat land hur länge som helst. Det räcker nu. Att höja straffen och dylikt är bara symptom-behandling. Det löser inte själva grundproblemet. Om det är en översvämning i din lägenhet kan du inte hålla på och kasta ut vatten från fönstret hur länge som helst. Du måste stänga av kranen först.