Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Som sagt: Kp popcornaktier. Vi str infr en spnnande och underhllande tid.

Nu ramlade just ett mandat till ver till den bl sidan s det gr att man kan "frlora" en folkpartist p vgen och nd klara att rdda Sverige, dock inte tv st... d behvs helt pltsligt en hederlig centerpartist fr detta, om det finns ngra kvar.
Citera
2022-09-14, 18:46
Medlem
Jag tror det kommer bollas fram och tillbaks ngra gnger, sen blir det en minoritetsregering. Precis som frra vndan.
Citera
2022-09-14, 19:21
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Japp SD avstr regering s de kan skylla ifrn sig 4 r till. De har insett att de inte r redo n. Blir en lroperiod samtidigt.
Citera
2022-09-14, 19:26
Bannlyst
Istllet fr att se vad som hnder s tnker dom flesta bara p vem som r "Nazist" ven om man rstar SD s r det inte s, vi har sett vad en rdgrn regering lett till och det kommer fortstta t det hllet helt enkelt, fr man blundar fr problemen.
Eller vem som r "godtrogast" och bryr sig egentligen inte om att folk faktiskt dr p riktigt och kriminella styr men vill bara se ut som att man bryr sig men det gr dom egentligen inte.
Verkligheten ser inte ut s nu och hr r vi.

Vill ha det tryggt bara sen fr folk absolut komma hit och har ven sjlv fullt med vnner frn utlandet.
S fr min del fr andra sidan sga vad dom vill, men det finns ett annat uttryck ocks.
Bara fr att du menade vl betydde det inte att det var det.
Senast redigerad av Lamron 2022-09-14 kl. 19:28.
Citera
2022-09-14, 19:26
Medlem
DoktorNos avatar
Det fr bli som det blir. Huvudsaken r att vi slipper se och hra Morgan Johansson, Anders Ygeman, Annika Strandhll, Peter Hultqvist och en hoper andra S-drar.

Mtte alla (bde kvinnliga och manliga) krringar med akut vrdegrundsdille somna in.
Citera
2022-09-14, 19:47
Medlem
Vi slipper Sossarna och MP framfrallt jvligt sknt
Citera
2022-09-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Japp SD avstr regering s de kan skylla ifrn sig 4 r till. De har insett att de inte r redo n. Blir en lroperiod samtidigt.
Det hr tror jag r hela anledningen till varfr J inte vill bli statsminister. Drygt jobb, ja, men du blir ocks hos gemene man ensamt ansvarig fr hur det gr. Gr det dligt s blir det inga fler mandatperioder.
Citera
2022-09-14, 20:38
Medlem
Kristensson ker i diket med kesson i bakstet.
Citera
2022-09-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det fr bli som det blir. Huvudsaken r att vi slipper se och hra Morgan Johansson, Anders Ygeman, Annika Strandhll, Peter Hultqvist och en hoper andra S-drar.

Mtte alla (bde kvinnliga och manliga) krringar med akut vrdegrundsdille somna in.

+1
Kommer bli kanon nr det r klart.
Citera
2022-09-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Nej, inte bostadslsa. Men det r idag otroligt svrt att hitta en ledig lgenhet. Mycket svrare n vad det var nr jag var ung, dvs p 90-talet. Idag bor svenskar hemma hos sina frldrar betydligt lngre n vad de gjorde frr, och mnga frldrar stter sina spdbarn i bostadsker d det tar vldigt lng tid att hitta en.

P 70 och 80-talet var det hur enkelt som helst att hitta en ledig lgenhet i Sverige. Det kryllade av dem. Med tanke p att svenskar skaffar f barn, och att den svenska populationen drmed krymper lite smtt hela tiden, behver du inte vara en matematiker fr att rkna ut att det r tack vare invandringen som bostadsbristen existerar. Vi har fortfarande inte mnga hemlsa mnniskor i Sverige. Men vi har fler n frr. Vi har tom en del pensionrer som r hemlsa. Det r just pensionrerna som fr de strsta konsekvenserna av massinvandringen. Det r deras pensioner som det sparas in p, och det r deras boenden som grs om till migrant-boenden. Detta beror p tv saker. Fr det frsta kan pensionrer inte gra mycket motstnd i form av demonstrationer och upplopp, och fr det andra kan de heller inte rsta i mnga val till. Hur som helst r det riktigt skamligt, vidrigt, och ckligt att prioritera mnniskor som inte ens r fdda i Sverige, framfr de som har byggt upp Sverige. Hur de som str bakom detta kan sova om natten, kan jag inte frst.
Kan du ge mig ngra exempel dr svenska pensionrer ftt lmna hus och hem till frmn fr migrantboenden? Mig veterligen har de flesta svenska lderspensionrer det ganska bra. Kvinnor som varit hemma med barn och drefter jobbat inom vrden kan dock ha det svrt som pensionrer, i synnerhet om de varit ensamstende. Min pong r att SD inte kommer att gra det lttare fr mnniskor med lg inkomst, vare sig om de r pensionrer eller andra. En familj som inte har rd att kpa insatslgenheter till sina barn nr de blir vuxna drabbas av den bostadspolitik som borgerliga partier och numera ven SD str fr. Hyresrtter med lg hyra fr ungdomar och andra str inte p agendan fr dem. "Invandringskortet " kommer SD inte kunna leva p i fortsttningen utan de fr st upp fr det som de lovat sina vljare.
Citera
2022-09-14, 21:31
Medlem
AntonAusTirols avatar
Uffe har kpt en ny fin partipiska till JP s han kan f rttning i leden inom L s det ska nog ordna sig det hr.
Citera
2022-09-15, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Sknast att slippa beblanda sig med MP och ful Annie!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in