2020-02-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
"Vidare i förhör berättar mamman om parets livsstil och att de inte har någon fast bostad utan flyttar runt bland vänner och bekanta.
– Det kortaste svaret skulle bli att vi lever som nomader. Det mesta som vi behöver kommer liksom till oss och det är ju en del av vår tro, att universum tar hand om oss."
Den lilla flickan har inte besökt någon sjukvårdsenhet efter att hon fötts hemma.
– Hon var frisk så det fanns ingen anledning, säger pappan i förhör och tillägger att de vill leva som världsmedborgare och därför inte registrerade flickan hos Skatteverket.
– Jag anser att Sverige som stat inte ska få äga henne och ta lån i hennes namn. Jag ska också avsäga mitt svenska medborgarskap för jag tror inte på det här med nationer och sådant.
– Jag vill vara som bina som åker runt och pollinerar."

Vad är det för jävla pack? Någon med domen?

https://www.aftonbladet.se/a/Vb58XW?fbclid=IwAR2brIrwf9l3T_QN73oUrxIBfCAuzLYYOx 5fi1iXAN5qThN4uxrQM3bjHm4

Citat:
Ursprungligen postat av nikson
https://www.docdroid.net/ocU53Bc/goteborgs-tr-b-2918-19-dom-2019-05-23.pdf

Detta är ett annat fall. Tråden finns här:
(FB) Föräldrar svältfödde barn, veganer, Göteborg (åtal april 2019)

Föräldrarna heter M*ts L*gnev*ll och Isni*ty M*rsh*ll
*=a
De bodde i Göteborg vår också veganer och hade en tri på att mat är överflödig och att vi endast äter för att vi lärt oss det. De dömdes i tingsrätt till fängelse meb hovrätten sänkte straffet till villkorlig dom.

I fallet som diskuteras i detta tråd heter föräldrarna
A*drés och Ro*ja (*=n) Wi*s* Maillett* (*=e).
Citera
2022-09-08, 00:08
Medlem
Så skönt att alla simp experter här inne som hade fel om det mesta i detta fall, inte lämnar sina hem. Sanningen segrade och det är synd att allmänheten inte blev presenterade hela historien, för då skulle ni koka av ilska gentemot vården och socialtjänsten. Önskar er alla ett olyckligt liv, er andra som stod upp för dessa föräldrar önskar jag ett långt och hälsosamt liv. Media och myndigheter är lögnare, det är sen gammalt.
Citera
2022-09-08, 00:23
Medlem
radde-raderat
Senast redigerad av Alva-zin 2022-09-08 kl. 00:34.
Citera
2022-09-10, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messengerschmidt
Så skönt att alla simp experter här inne som hade fel om det mesta i detta fall, inte lämnar sina hem. Sanningen segrade och det är synd att allmänheten inte blev presenterade hela historien, för då skulle ni koka av ilska gentemot vården och socialtjänsten. Önskar er alla ett olyckligt liv, er andra som stod upp för dessa föräldrar önskar jag ett långt och hälsosamt liv. Media och myndigheter är lögnare, det är sen gammalt.

Vad menar du? Den sista domen hällde ju brottsmisstankarna (som de friades från) inte omhändertagandet?
Citera
2022-09-10, 08:52
Medlem
6stringlevins avatar
Jag undrar hur mycket av veganismen som egentligen är autism.

Svartvit världsbild/skapade system som inte finns/onårbar för argument.
Jag googlade och ett aspergerforum hade frågat sina användare:

I'm vegan. 46
I'm not vegan. 310
I'm not vegan but I'm considering it. 64

https://www.reddit.com/r/autism/comments/mxl8x0/how_many_of_you_are_vegan/

Till dessa kan man med all sannolikhet lägga individer som varit veganer.
Citera
2022-09-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vad menar du? Den sista domen hällde ju brottsmisstankarna (som de friades från) inte omhändertagandet?

Det är en del av systemfelet i Sverige, man kan bli friad helt och hållet för det som föranledde omhändertagandet, fast föräldrarna får aldrig hem sina barn, då LVU handeln är en enorm marknad med mäktiga aktörer och en korrupt socialtjänst à la valfri diktatur.
Citera
2022-09-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Jag undrar hur mycket av veganismen som egentligen är autism.

Svartvit världsbild/skapade system som inte finns/onårbar för argument.
Jag googlade och ett aspergerforum hade frågat sina användare:

I'm vegan. 46
I'm not vegan. 310
I'm not vegan but I'm considering it. 64

https://www.reddit.com/r/autism/comments/mxl8x0/how_many_of_you_are_vegan/

Till dessa kan man med all sannolikhet lägga individer som varit veganer.

Vad försöker du komma fram till? Vegansk diet och veganer är vitt skilda saker. Hur har ditt smygande på olika forum att göra med detta fall? Dessutom har denna familj aldrig hållit en strikt vegansk diet. Även om dom skulle gjort så, har det inget med barnets komplexa ovilja till att äta alla former av föda.
Citera
2022-09-13, 12:54
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjackad
Bra inlägg. Barnen i familjen åt f.ö. även fisk, enligt artikeln.

Folk älskar att hata veganer, så man anlägger den vinkeln för att få klick.
En del människor verkar gå igång något så oerhört på det, och gör det till en livsstil att liksom vara "anti-veganer". De brukar bli ungefär lika tjatiga och olidliga som "anti-fascister".
Citera
2022-09-13, 14:25
Medlem
Citat:
Det är en del av systemfelet i Sverige, man kan bli friad helt och hållet för det som föranledde omhändertagandet, fast föräldrarna får aldrig hem sina barn, då LVU handeln är en enorm marknad med mäktiga aktörer och en korrupt socialtjänst à la valfri diktatur.

Så är det. Det finns en mängd fall där barn har omhändertagits på grunden av att ett brott mot barnet har begåtts. Brottmålet har sedan gått ända till HD och föräldrarna har friats. Grunden för omhändertagandet, att brott har begåtts mot barnet, har således fallit. Socialtjänsten kvarhåller barnet med motivering att föräldrarna ändå är olämpliga och barnet har utsatts för brott. När HD själva går ut, i domen, att grund för omhändertagande inte föreligger så går socialtjänsten på att barnet har varit så lång tid hos fosterfamiljen att barnet bör adopteras. HD har tyvärr inte behörigheten att upphäva LVU. De kan bara skriva att grund för LVU inte föreligger. De får skicka ärendet vidare till HFD om någon skall kunna upphäva beslutet.

Eftersom att samma politiker sitter nämndemän i Förvaltningsrätterna och i socialnämnderna kommer aldrig Förvaltningsrätterna utmana socialtjänsten. Utfall från Förvaltningsrätterna fås enbart när barnets eget ombud har reagerat på att socialtjänstens utredning är så undermålig att utredningen i sig själv är en fara för barnets bästa, som ombudet är satt att försvara.
Citera
2022-09-13, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Så är det. Det finns en mängd fall där barn har omhändertagits på grunden av att ett brott mot barnet har begåtts. Brottmålet har sedan gått ända till HD och föräldrarna har friats. Grunden för omhändertagandet, att brott har begåtts mot barnet, har således fallit. Socialtjänsten kvarhåller barnet med motivering att föräldrarna ändå är olämpliga och barnet har utsatts för brott. När HD själva går ut, i domen, att grund för omhändertagande inte föreligger så går socialtjänsten på att barnet har varit så lång tid hos fosterfamiljen att barnet bör adopteras. HD har tyvärr inte behörigheten att upphäva LVU. De kan bara skriva att grund för LVU inte föreligger. De får skicka ärendet vidare till HFD om någon skall kunna upphäva beslutet.

Eftersom att samma politiker sitter nämndemän i Förvaltningsrätterna och i socialnämnderna kommer aldrig Förvaltningsrätterna utmana socialtjänsten. Utfall från Förvaltningsrätterna fås enbart när barnets eget ombud har reagerat på att socialtjänstens utredning är så undermålig att utredningen i sig själv är en fara för barnets bästa, som ombudet är satt att försvara.

Helt mitt i prick, blir nästan tårögd att fler är så pass insatta i denna psykiska tortyr på myndighetsnivå.
Citera
2022-09-13, 21:03
Medlem
Citat:
Helt mitt i prick, blir nästan tårögd att fler är så pass insatta i denna psykiska tortyr på myndighetsnivå.

Vi kan kämpa för de feltagna barnens rättigheter, men vi måste också kämpa för de barn som inte blir omhändertagna när det väl behövs. För det finns barn, om än få, som behöver bli omhändertagna. Men just nu tar socialtjänsten felaktiga beslut så barn som är från dysfunktionella familjer blir inte räddade, medan barn som är från fullt fungerande familjer ta in och deras barndom slutar i trauma och i värsta fall död.
Citera
2022-09-13, 21:25
Medlem
neuron-drones avatar
Handlade ju om matvägran. Kan tänka mig att föräldrarna provade allt möjligt. Mycket som matvägrande barn faktiskt äter är inte ens kött. Tänk er att de försöker muta barnet med glass och inte det funkar. De söker vård och får höra att de ger fel mat.

Matvägran i så unga år är väl rätt ovanlig. Troligen något fel på ungen. Känns inte tryggt att föräldrarna sökte hjälp och sedan inte fick någon, förutom att de tog barnet.

Finns många barn som blivit plockade, och sedan har det visat sig att barnet haft en fysisk sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in