Citat:
"Vidare i förhör berättar mamman om parets livsstil och att de inte har någon fast bostad utan flyttar runt bland vänner och bekanta.
– Det kortaste svaret skulle bli att vi lever som nomader. Det mesta som vi behöver kommer liksom till oss och det är ju en del av vår tro, att universum tar hand om oss."
Den lilla flickan har inte besökt någon sjukvårdsenhet efter att hon fötts hemma.
– Hon var frisk så det fanns ingen anledning, säger pappan i förhör och tillägger att de vill leva som världsmedborgare och därför inte registrerade flickan hos Skatteverket.
– Jag anser att Sverige som stat inte ska få äga henne och ta lån i hennes namn. Jag ska också avsäga mitt svenska medborgarskap för jag tror inte på det här med nationer och sådant.
– Jag vill vara som bina som åker runt och pollinerar."
Vad är det för jävla pack? Någon med domen?
https://www.aftonbladet.se/a/Vb58XW?fbclid=IwAR2brIrwf9l3T_QN73oUrxIBfCAuzLYYOx 5fi1iXAN5qThN4uxrQM3bjHm4
– Det kortaste svaret skulle bli att vi lever som nomader. Det mesta som vi behöver kommer liksom till oss och det är ju en del av vår tro, att universum tar hand om oss."
Den lilla flickan har inte besökt någon sjukvårdsenhet efter att hon fötts hemma.
– Hon var frisk så det fanns ingen anledning, säger pappan i förhör och tillägger att de vill leva som världsmedborgare och därför inte registrerade flickan hos Skatteverket.
– Jag anser att Sverige som stat inte ska få äga henne och ta lån i hennes namn. Jag ska också avsäga mitt svenska medborgarskap för jag tror inte på det här med nationer och sådant.
– Jag vill vara som bina som åker runt och pollinerar."
Vad är det för jävla pack? Någon med domen?
https://www.aftonbladet.se/a/Vb58XW?fbclid=IwAR2brIrwf9l3T_QN73oUrxIBfCAuzLYYOx 5fi1iXAN5qThN4uxrQM3bjHm4
Citat:
Detta är ett annat fall. Tråden finns här:
(FB) Föräldrar svältfödde barn, veganer, Göteborg (åtal april 2019)
Föräldrarna heter M*ts L*gnev*ll och Isni*ty M*rsh*ll
*=a
De bodde i Göteborg vår också veganer och hade en tri på att mat är överflödig och att vi endast äter för att vi lärt oss det. De dömdes i tingsrätt till fängelse meb hovrätten sänkte straffet till villkorlig dom.
I fallet som diskuteras i detta tråd heter föräldrarna
A*drés och Ro*ja (*=n) Wi*s* Maillett* (*=e).