2022-07-11, 07:33
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Noa bemmannas inte av poliser till stor del utan folk från säpo.

Väldigt mycket fosterhemsbarn som uppfostrats i myndigheten som förs över mellan myndighetenra , dom är inte polisutbilade.

Alla polischefer är som exempel juridikpoliser , har aldrig jobbat som polis utan kan komma från denna grupp och fått plugga juridik för o bygga en trovärdigetssgrund o ser ut som mongos som Noa chefen.

Noa chefen ser ju som en från Samhall t.ex
En förutsättning för att få anställning operativt inom Säpo är att man är Polis. Alltså är de från Säpo som nu jobbar i NOA utbildade poliser för att klargöra. En nyutexad polis kommer heller inte in direkt i Säpo utan behöver göra ett par hundår ute på fältet först. Har svårt att se att nyutexade plockas in direkt till NOA också utan det är nog samma procedur där. Sen kan man ha synpunkter på vilka dom plockat in till NOA med tanke på hur te.x handläggaren Anna har agerat i den här ärendet. Det känns definitivt som om någon dragit i strängarna här.
Citera
2022-07-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Finns någon debatt överhuvudtaget i åklagar- och juristketsar över det som skett i hedinfallet? Finns ju likheter Quick men han spelade ju med och drev själv på sin roll som förövare, Hedin har tvärtom stått upp för sin oskuld från början.

Vad jag kan se så är det väl endast Advokat Sven Severin som skrivit några rader i olika forum. Annars verkar det vara helt dött. Den tanke som slår mig personligen är att detta är så "högt" förankrat i näringskedjan inom polis och åklagare där man vet att det begåtts sådana grova misstag att man då som advokat blir rädd att blanda sig mot dessa "krafter". Kanske kan det slå tillbaka.
Det skall nog till en riktigt orädd advokat för att ta upp detta i en debatt.
Eller så är det helt enkelt så att detta fall är för omfattande att man inte som advokat orkar utan kör på med enklare fall.
Men din fråga är intressant.
Citera
2022-07-11, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Många skyldiga brottslingar går tyvärr fria på våra gator i brist på bevis på deras gärningar.

Absolut, så är det. Men...hur många sitter kanske inte oskyldigt inlåsta pga fabricerade/falska bevis/vittnesmål?
Citera
2022-07-11, 15:45
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Finns någon debatt överhuvudtaget i åklagar- och juristketsar över det som skett i hedinfallet? Finns ju likheter Quick men han spelade ju med och drev själv på sin roll som förövare, Hedin har tvärtom stått upp för sin oskuld från början.
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Vad jag kan se så är det väl endast Advokat Sven Severin som skrivit några rader i olika forum. Annars verkar det vara helt dött. Den tanke som slår mig personligen är att detta är så "högt" förankrat i näringskedjan inom polis och åklagare där man vet att det begåtts sådana grova misstag att man då som advokat blir rädd att blanda sig mot dessa "krafter". Kanske kan det slå tillbaka.
Det skall nog till en riktigt orädd advokat för att ta upp detta i en debatt.
Eller så är det helt enkelt så att detta fall är för omfattande att man inte som advokat orkar utan kör på med enklare fall.
Men din fråga är intressant.

Severin lär förhoppningsvis dra upp lite turbulens i slutet av September när den friande domen fallit i Hovrätten. Herr Magnusson framstår ju som rätt inkompetent i det här fallet och det skulle inte förvåna mig om andra motiv ligger bakom som kärlek ( ren spekulation ). Det kanske är så att herr Magnusson och Åse Schoultz haft en hemlig relation vilket fått honom att driva fallet in i absurdum för att visa sin lojalitet/kärlek till henne. Allt detta för att ge henne lite hämnd på en av dem som drog ner henne i smutsen för hanteringen av lillhärdalsfallet tidigare dvs herr Hedin.
Citera
2022-07-11, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Severin lär förhoppningsvis dra upp lite turbulens i slutet av September när den friande domen fallit i Hovrätten. Herr Magnusson framstår ju som rätt inkompetent i det här fallet och det skulle inte förvåna mig om andra motiv ligger bakom som kärlek ( ren spekulation ). Det kanske är så att herr Magnusson och Åse Schoultz haft en hemlig relation vilket fått honom att driva fallet in i absurdum för att visa sin lojalitet/kärlek till henne. Allt detta för att ge henne lite hämnd på en av dem som drog ner henne i smutsen för hanteringen av lillhärdalsfallet tidigare dvs herr Hedin.

Ja du, något ytterst märkligt motiv måste det ändå vara eftersom ingen verkar förstå varför Magnusson tillåts fortsätta med dessa trakasserier utan att någon högre upp i ledet säger stopp.
Men som du säger, efter domen så lär det nog bli fart i busken. Vad jag förstått så ger sig aldrig KH.
Citera
2022-07-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Ja du, något ytterst märkligt motiv måste det ändå vara eftersom ingen verkar förstå varför Magnusson tillåts fortsätta med dessa trakasserier utan att någon högre upp i ledet säger stopp.
Men som du säger, efter domen så lär det nog bli fart i busken. Vad jag förstått så ger sig aldrig KH.

Motivet är väl glasklart, att göra det besvärligt för KH och att få honom fälld. Det kommer ju inte att lyckas, så frågan är hur motivet har motiverats?
Citera
2022-09-11, 18:06
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det har nu snart gått 4 år sedan det påstådda jaktbrottet som är mest aktuellt i tråden nu skedde (20181026). Hänger upp mig lite på att det fortfarande står "jaktbrott i Surahammars kommun 2017" i rubriken. Vilket brott skedde då? Övriga påstådda brott (förgiftade åtlar osv) skall ju ha skett inom ett tidsintervall från 2012-2018.

Det påstådda jaktbrottet ägde rum den 26 oktober 2018, mellan kl 11.11 och 11.53. Åklagaren anser sig kunna leda i bevis att KH och RP befann sig i skogen under det aktuella tidsintervallet i syfte att jaga varg, även om de misslyckades med detta.
Citera
2022-09-11, 18:08
Medlem
ekerilars avatar
Jag passar på att blåsa liv i tråden eftersom det nu bara är en och en halv vecka kvar tills hovrättsdomen faller.
Citera
2022-09-12, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag passar på att blåsa liv i tråden eftersom det nu bara är en och en halv vecka kvar tills hovrättsdomen faller.

Mina tankar gick också till den här tråden då jag häromdagen för första ggn på några år besökte "brottsplatsen". Det är märkligt vad snabbt naturen förändras. Skogen blir kalhyggen och vägarna växer igen. Hur som helst så finns det väl inget tvivel om vad resultatet i hovrätten blir. Dock tror jag inte KH nöjer sig med det utan att det nu dras igång en ny process mot framför allt åklagare Magnusson.
Citera
2022-09-12, 17:50
Medlem
Citat:

Karls kompis har skrivit en bok om hur illa behandlad Karl blivit.
Citera
2022-09-13, 20:46
Medlem
Citat:
Det påstådda jaktbrottet ägde rum den 26 oktober 2018, mellan kl 11.11 och 11.53. Åklagaren anser sig kunna leda i bevis att KH och RP befann sig i skogen under det aktuella tidsintervallet i syfte att jaga varg, även om de misslyckades med detta.

Är det ett jaktbrott att ha för avsikt att begå jaktbrott?
Citera
2022-09-18, 11:01
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Karls kompis har skrivit en bok om hur illa behandlad Karl blivit.

hahaha, ja är det inte fantastiskt hur gay alla i det där gänget är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in