2020-10-20, 15:37
Medlem
orrtupps avatar
Åklagaren borde få sparken och Hedin mfl ett rejält skadestånd.
Citera
2020-10-20, 15:57
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Kanske är det så eller så uttrycker han sig på ett visst vis. Jag vet inte. Nu verkar det vara så om man läser i tråden att RP inte längre är misstänkt för LO jakt trots DNA från blod. Alltså ytterligare en misstanke borta.
Då har KH 2 st misstankar kvar om jag fattat allt rätt. "Tänkt" vargjakt & giftöverlämnande.
RP har "tänkt" vargjakt tillsammans med KH. 1 misstanke.
Herr P har förberedelse till grovt jaktbrott i form av att ha vägt gift, alltså 1st misstanke kvar.
Fru P har medhjälp till förberedelse till grovt jaktbrott, 1 misstanke.

Man undrar ju hur alla resurser som satts in kan försvaras av detta. Vad tror ni blir domen?
Jag tror dom blir frikända. Men inte att dom är oskyldiga Hedin kanske inte gör så mycket grovjobb själv. Men uppmuntrat till att döda varg och undervisat i hur man gör på bästa sätt och hur man bäst kommer undan. Han har säkert skaffat fram gift om han blivit tillfrågad .Han är säkert behjälplig på alla sätt han kan. Han har lite av det där sektledare beteendet som har lätt att övertygad folk. Sprida skräck är effektivt. Propagerar man för det under tid så sätter det sig. Hota med gud och helvete har varit effektivt under lång tid. Funkar än i dag. Om du lever i en Jehovas vittnens värd kommer du tillslut tro på jordens undergång. Det går att hjärntvätta människor med skräck för något att vara rädd är en överlevnsdsinstinkt som människan har inbyggt. Förr var alla rädda för vargen man blev redan som barn programmerad att vargen var en demon. Nu mer vet vi att vargen är inte farliga för människor.
Citera
2020-10-20, 16:10
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Säga vad man vill om KH men har står upp för sin sak till 110%. En egenskap få har i Sverige idag.
Det får man. Men man får inte ta lagen i egna händer uppmuntra till brott. Sen får jag en känslan av att Hedin vägrar låta någon annan bestämma över honom. Ingen kan bestämma allt
Alla får anpassa sig. Det vill han inte utan startar ett krig. Han är inte allsmäktig som många ser honom
Citera
2020-10-20, 16:28
Medlem
Vad gäller artskyddsbrott, så finns en intressant artikel här.

Tror till o med att en miljöåklagare är inblandad.

Beror det låga straffet på att en halvneger var brottslingen?

https://granskningornskoldsvik.com/2020/09/19/artskyddsbrottet-ett-exempel-pa-hur-fel-det-gatt-i-svenskt-rattsvasende/
Citera
2020-10-20, 16:57
Medlem
Huntsmans avatar
Ska jag vara brutalt ärlig så tror jag att KH är inblandad i olaglig jakt på varg.
Han hatar varg, han har medförfattat en bok om statens övergrepp mot misstänkta tjuvjägare, han använder krypterade telefontjänster.

Skulle han komma undan med det så skulle han antagligen tveklöst knäppa en varg.

Men statens representanter har i sin iver att sätta dit honom tagit flera tveksamma och ibland direkt lagstridiga beslut.
Åtalet borde aldrig väckts, men på ett sätt är det bara bra för det kommer att blottlägga rättsrötan inom de rättsvårdande myndigheterna.
Staten har tagit beslut om att återinföra varg i landet, ett beslut som inte alls är väl förankrat hos de som ska bo med dem.
De som lever med varg känner numera att staten kör ett fulspel, där de sätter reglerna & reglerna kan ej påverkas. Då skiter folket föjdaktligen i reglerna.
Att detta leder till illegal jakt är ofrånkomligt.

Statens legimitet är inte självklar, folket måste godkänna den, ju fler beslut staten tar som inte är förankrade hos folket, desto mer minskar tilliten till staten, & även då laglydigheten.

Själv anser jag att vargen inte tillför något alls till Sveriges natur och kan gärna få försvinna igen, det finns en orsak till att våra förfäder utrotade vargen...
Citera
2020-10-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det får man. Men man får inte ta lagen i egna händer uppmuntra till brott. Sen får jag en känslan av att Hedin vägrar låta någon annan bestämma över honom. Ingen kan bestämma allt
Alla får anpassa sig. Det vill han inte utan startar ett krig. Han är inte allsmäktig som många ser honom

Absolut inte. Men det verkar som om det gäller "bägge lägren"
KH är nog en väldigt målinriktad person. Kanske både på gott och ont.
Men det som intresserar i det här fallet tycker jag är att man ser en form av aktivism bland utredare och åklagare. Kanske skulle man ha tittat mera på den kvinna som startade allt? Förstod man inte att något var (är?) riktigt galet?
Samtidigt så har man faktiskt från NOAs sida begått brott även där i form av förvanskning och en form av bevis plantering. Detta bara för att lyckas.
Om man då bortser från detta fall helt och hållet. Är det så man går tillväga idag hos gamla Rikskrim (NOA) när man beslutar sig för att få fast någon man vill ha dit oavsett eller är det speciellt bara för denna grupp (art skydd) inom NOA?
Citera
2020-10-20, 17:29
Medlem
Varg är inte utrotningshotad. Det finns mängder i Ryssland, Canada, Usa. Behovet av bevarandeskyddet för varg i Sverige är därmed obefintligt.

Det finns många utrotningshotade djur i världen. Varför inte lägga resurserna på att hjälpa där djur är verkligen utrotningshotade och befolkningen i området behöver stöd. Allt för att bevara de utrotningshotade djuren och hjälpa boende i närområdet.

Heja Hedin--- jag håller på dig och särskilt utifrån Sveriges korrumperade rättsväsen
Citera
2020-10-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Ska jag vara brutalt ärlig så tror jag att KH är inblandad i olaglig jakt på varg.
Han hatar varg, han har medförfattat en bok om statens övergrepp mot misstänkta tjuvjägare, han använder krypterade telefontjänster.

Skulle han komma undan med det så skulle han antagligen tveklöst knäppa en varg.

Men statens representanter har i sin iver att sätta dit honom tagit flera tveksamma och ibland direkt lagstridiga beslut.
Åtalet borde aldrig väckts, men på ett sätt är det bara bra för det kommer att blottlägga rättsrötan inom de rättsvårdande myndigheterna.
Staten har tagit beslut om att återinföra varg i landet, ett beslut som inte alls är väl förankrat hos de som ska bo med dem.
De som lever med varg känner numera att staten kör ett fulspel, där de sätter reglerna & reglerna kan ej påverkas. Då skiter folket föjdaktligen i reglerna.
Att detta leder till illegal jakt är ofrånkomligt.

Statens legimitet är inte självklar, folket måste godkänna den, ju fler beslut staten tar som inte är förankrade hos folket, desto mer minskar tilliten till staten, & även då laglydigheten.

Själv anser jag att vargen inte tillför något alls till Sveriges natur och kan gärna få försvinna igen, det finns en orsak till att våra förfäder utrotade vargen...

Bra och intressant inlägg med både för och emot.
Citera
2020-10-20, 19:25
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Om man exkluderar dokusåpan kring familjen P (huvudvittnet som tagit tillbaka allt hon sagt och hennes man) så är två åtalade nämligen KH och RP. När det gäller knivarna som det hittats spår från lodjur på så tillhörde visserligen någon RP men de kan ha disponerats av i princip vem som helst som har tillgång till KH's slakteri. Att fälla RP för illegal lodjursjakt är omöjligt med denna svaga bevisning.

Huvudvittnet drar tillbaka sitt vittnesmål och KH tar för första gången ut 100 mille i vinst ur bolaget. Ibland blir det dyrt 😁👍

Ska inte säga att jag vet något om detta men som åklagare hade det nog vart intressant att följa de pengarna.
Citera
2020-10-20, 19:29
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Vad jag tror är iofs ointressant vad gäller skuldfrågan. Det är upp till åklagaren att bevisa under rättegången, som det inte fastställts något datum för. Förmodligen är det RP's byxor som undersökts. Knivarna beslagtogs hos RP. Däremot kan man inte bevisa att endast han har nyttjat dom. Vad gäller fällorna så är dom i första hand inte avsedda för lodjur. Dock har bevisligen ett och annat lodjur förirrat sig in i de fällor som disponerats av BÖ och sedan släppts. Förstår inte vad du får uppgiften om "4 ökända djur" ifrån. Om dom är ökända borde dom ju vara lättidentifierade.

Vad var fällorna till för. Och hur vet du det?
De lodjur som fastnat i fällorna har släppts. Har du belägg för det och hur?
4 ökända djur ska naturligtvis vara 4 okända djur. Det förstår du säkert med lite vilja.
Citera
2020-10-20, 19:42
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Nu avslutar jag den här dialogen. Inte lätt att diskutera med någon som skriver i gåtor. Vem är tex den där Dan som du yrar om?

Dna. Skit i stavfel och håll dig till ämnet.
Citera
2020-10-21, 07:24
Medlem
Vilka pajaser det finns inom rättsväsendet. Dagens Nyheter utmärker sig igen som den skittidning det är.

https://ledarsidorna.se/2020/10/aklagare-om-utredningen-av-karl-hedin-det-ar-jattejobbigt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in