Citat:
Ursprungligen postat av
krosh
Oskyldig är han knappast. Friad, som sig bör och lär förbli men känner man till lite folk i byn och vilka han umgås med så verkar det inte vara en fråga huruvida han olovligt dödat varg. Allmänt kännt. om han gjort något just i detta fallet är en annan fråga och en patetisk rättegång var det. Alla dessa fan boys på det här forumet. Han har skjutit över 1000 älgar och hetsar mot vargens existens för att han tycker att de tar "hans" älgar. Karln lär vara spritt språngande galen som ägnar hela sitt liv till det här hatet. Av någon anledning har Nordfront och andra högersajter gjort honom till sin husgud. Hatet som förenar antar jag. Eller är de också rädda för vargar?
Det har repeterats gång efter gång i tråden av ett flertal debattörer, hur i helskotta kan en åsikt om varg göra honom skyldig till jaktbrott?
Jag är en Urstockholmare. Jag har inte det minsta intresse för jakt eller den livsstil som CH och flera debattörer i tråden representerar. Jag vet inte ett skit om varg. Det närmaste "lantisarnas" livsstil jag kom var som ung de år jag spenderade i det militära. Att festa loss på dåvarande Daily News eller Vickan vid Kungsträdgården för att sedan nyktra till på Långholmsbadet låg mig närmare om hjärtat än ett älgpass.
Allt utanför "tullarna" var "spenaten" som befolkades av "lantisar".
Med det sagt så vill jag göra klart att jag inte på något sätt har någon beröringspunkt med jaktintresserade "lantisar".
Hela CH-historien skrämmer mig. Jag ger fullständigt fan i om CH har skjutit 1000, 10000 eller 100000 älgar. Det är en legitim verksamhet som "lantisar" pysslat med sedan urminnes tider. Laglig älgjakt är inte något bevis på olaglig vargjakt!
Och jag ger CH all rätt i världen att bruka sin yttrandefrihet och agitera för eller emot vad fan det än månde vara? Att i skrift (tryckfriheten) eller i möten (mötesfriheten) föra fram en åsikt och arbeta mot eller för något, det är en fundamental grundprincip i en demokrati som respekterar individens fri och rättigheter.
Att CH's brukande av yttrande och tryckfriheterna har legat till grund för ett åtal är fan i mig skrämmande. Det skrämmer mig att NOA har haft telefonavlyssning av en oliktänkande. Hela förbannade åtalet är byggt runt CH's åsikter och brukande av tryck och mötesfriheterna.
Som en vän av individens fri och rättigheter så förväntar jag mig att poliser på NOA och åklagaren i fråga kommer att utredas, straffas och avskedas.
Skräpet borde fan i mig göras återbetalningsskyldiga vad det gäller kostnaderna som skattebetalarna åsamkats.
Sedan så tycker jag att människorna som bor bland vargarna själva borde få avgöra vargarnas vara eller icke vara.