2022-07-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Nja, jag håller nog inte riktigt med dig då hela denna härva har sin grund i en galen människas illdåd. Hade det inte varit för Maria Persson så hade aldrig KH, RP, PP mfl blivit utsatta för denna galenskap.
Det är därför jag så starkt menar att människor som skadar andra vare sig det är tjänstemän eller privat personer så skall detta tas till botten så det inte händer dig och mig.
För säker kan du inte vara vilket detta fall visar. Lyssna på förhöret med Noas Anna B på Prime Crime så förstår man det otäcka. Advokat Martinsson får ju henne att erkänna att hon fattade tycke för Maria Persson i ren och skär obehaglig #metoo anda....skrämmande.
Kvinnan med sina medhjälpare som startade detta och skadade de misstänkta för livet skall ha sitt straff.

OK. Det finns ju en hel del skrivet om MP's inblandning vad gäller det initiala skedet av den här härvan. Dock kan jag inte se att tragiken inom familjen Persson inkl mordförsök hör hemma här. Inte heller några #meetoo diskussioner. Men det är bara min åsikt. Vill du börja namnge personer som ingick i "mordförsöket" så var så god för min del.
Senast redigerad av kaReri182 2022-07-06 kl. 17:06.
Citera
2022-07-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Haha lite kul att den här clownen sitter själv i förhör snart

Ser dålig ut nu , kommer se ännu sämre ut sen

https://i.postimg.cc/wxy927WX/20220117-100047.jpg

Har för mig du lovade att komma med mer information om detta, och det kanske du har gjort, men jag har missat det?
Citera
2022-07-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arosbo
Frän västmanland ;https://www.vlt.se/artikel/blaljus/brott/fyra-vastmanlanningar-anhallna-for-jaktbrott
Den länken var ju inte så bra va?
Citera
2022-07-08, 12:12
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Har för mig du lovade att komma med mer information om detta, och det kanske du har gjort, men jag har missat det?

Skrev lite om Säpo/Noa men det var väl lite hett angånde myndigheten så det togs bort.

Har lite kul saker , kan dra det i helgen o en annan historia - har mycket om Noa/Säpo o dra - fniss

Är inte varghatare utan tvärtom men Hedin skall veta hur man arbetar på Noa/Säpo , man har antagligen tagit gamla misstänkta synder och sedan skapat ett åtalsscenario för att visa upp han som varnande exempel för allmänheten.

Detta förfarande är olagligt minst sagt
Citera
2022-07-08, 12:44
Medlem
Pre 1914s avatar
Finns någon debatt överhuvudtaget i åklagar- och juristketsar över det som skett i hedinfallet? Finns ju likheter Quick men han spelade ju med och drev själv på sin roll som förövare, Hedin har tvärtom stått upp för sin oskuld från början.
Citera
2022-07-08, 18:22
Medlem
448s avatar
Citat:

Ska dra en historia om knäppa brudar ala Karl Hedin i veckan.
Super o gottar mig nu dock o har inte tid

Samma där men den handlar om en tjej som är bipolär o Noa har värvat henne på en träningsanläggning för o spana på mig , hela grejen speglar Noa/Säpo

Hon får för sig att jag är mördade Polisen i Biskopsgården(Anders) förra året mitt i natten o goez galen , hon ville döda mig själv.

Riktig KH brud , haha - helt otroligt
Citera
2022-07-08, 19:50
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Finns någon debatt överhuvudtaget i åklagar- och juristketsar över det som skett i hedinfallet? Finns ju likheter Quick men han spelade ju med och drev själv på sin roll som förövare, Hedin har tvärtom stått upp för sin oskuld från början.

Man har konstaterat att telefonavlyssningen mot karl Hedin var olaglig. Inget av de brott han anklagades för Kunde ensamt innebära 2 års fängelse, men sammantaget kunde straffsatsen hamna där.
Detta har visat sig olagligt. praxis har nu ändrats och för att få tillstånd till telefonavlyssning måste det finnas misstanke om ett enskilt brott som ensamt kan ge minst 2 års fängelse.

Denna nya tolkning har försvarat för polis och åklagare att exempelvis avlyssna gängkriminella.

Dessa myndigheter arbetar nu för att upphäva denna s k "Lex Hedin"
Citera
2022-07-09, 12:51
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar

Detta har visat sig olagligt. praxis har nu ändrats och för att få tillstånd till telefonavlyssning måste det finnas misstanke om ett enskilt brott som ensamt kan ge minst 2 års fängelse.

Denna nya tolkning har försvarat för polis och åklagare att exempelvis avlyssna gängkriminella.

Dessa myndigheter arbetar nu för att upphäva denna s k "Lex Hedin"

Det finns förslag om att haka på Danmarks väg om dubblerade straff för gängrelaterad brottslighet och då skulle man lätt komma runt problematiken för den gruppen i alla fall. Att kunna tillåta hemliga tvångsmedel för alla brott som har 2 år eller mer på straffskalan ger ordningsmakten möjlighet att använda dessa i en väldig massa mer ärenden jämfört mot idag vilket jag inte har en helt positiv inställning inför. En annan väg är ju att rucka lite på den rabattstege för straffvärden som döms ut för ärenden där mer än ett brott har begåtts. Nu är det knappt någon skillnad i straffvärde ifall en person blir dömd för 20 åtalspunkter jämfört med en som har 2 så länge de 2 grövsta handlingarna är likvärdiga med varandra.
Citera
2022-07-09, 13:37
Medlem
Det har nu snart gått 4 år sedan det påstådda jaktbrottet som är mest aktuellt i tråden nu skedde (20181026). Hänger upp mig lite på att det fortfarande står "jaktbrott i Surahammars kommun 2017" i rubriken. Vilket brott skedde då? Övriga påstådda brott (förgiftade åtlar osv) skall ju ha skett inom ett tidsintervall från 2012-2018.
Citera
2022-07-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ska dra en historia om knäppa brudar ala Karl Hedin i veckan.
Super o gottar mig nu dock o har inte tid

Samma där men den handlar om en tjej som är bipolär o Noa har värvat henne på en träningsanläggning för o spana på mig , hela grejen speglar Noa/Säpo

Hon får för sig att jag är mördade Polisen i Biskopsgården(Anders) förra året mitt i natten o goez galen , hon ville döda mig själv.

Riktig KH brud , haha - helt otroligt

Den kvinnliga polis som förhördes i rättegången jobbade hon för NOA? Vilka poliser hamnar på NOA och varför?

(Om det var fler än en kvinnlig polis som förhördes så menar jag hon som har diskuterats flitigast här i tråden).
Citera
2022-07-09, 18:00
Medlem
448s avatar
Citat:
Den kvinnliga polis som förhördes i rättegången jobbade hon för NOA? Vilka poliser hamnar på NOA och varför?

(Om det var fler än en kvinnlig polis som förhördes så menar jag hon som har diskuterats flitigast här i tråden).

Noa bemmannas inte av poliser till stor del utan folk från säpo.

Väldigt mycket fosterhemsbarn som uppfostrats i myndigheten som förs över mellan myndighetenra , dom är inte polisutbilade.

Alla polischefer är som exempel juridikpoliser , har aldrig jobbat som polis utan kan komma från denna grupp och fått plugga juridik för o bygga en trovärdigetssgrund o ser ut som mongos som Noa chefen.

Noa chefen ser ju som en från Samhall t.ex
Citera
2022-07-10, 14:55
Medlem
448s avatar
Skriver snart när semestern börjar om Säpo/Noa kaoset som inträffar på motionsanläggning
med en brutta som kaozar omkring Karl Hedin style.

Hon är Säpo/Noa operativ agent nu , man är helt tokig i wacofolk.

Dom skickar kexet på James Bond så det blir ju inte så bra.

Säpo/Noa är helt tokiga i henne för hon är jättebesvärlig

Dom tappar desutom kontrollen över henne totalt o jag får det hett om öronen o dom måste förklara för henne att jag är en vän åt dom b.la b.la för dom tror hon skall berätta allt men jag vet redan om allt från sekund 1.

Typiskt exempel på hur tattargänget med fosterhemsbarn vid Säpo/Noa trampar i skiten men denna gång med fel snubbe.

Notering till looosergänget Säpo/Noa

Hon kommer aldrig kunna identifieras , ni får henne - i now allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in