Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Vad spelar det för roll om du får namn på fotograferna menar du -
Det spelar all roll i världen om du vill göra gällande att ett fotografi av ett föremål utgör ett legitimt bevis för det du hävdar.
Du känner till begrepp som spårbarhetkedja/chain of custody, eller hur? Att inget bevis är starkare än den svagaste länken i en sådan kedja?
Och just här har vi ingen länk alls, menar du?
Citat:
skulle det få dig att tro på äktheten och ändra din attityd?
Jag tror på äktheten när du visar mig att beviset är just, äkta. Och ja, min attityd är att bevis som har en bristfällig, eller helt saknar spårbarhetkedja, i motsvarande grad saknar bevisvärde.
Här ser du hellre att jag går på blind from tro?
Citat:
Jag är i alla fall övertygad om att inget mindre än en tidsmaskin skulle kunna lugna dina oändliga frågeställningar på mestadels redan besvarat nonsens.
Det här är ett återkommande 'argument' du återkommer till när du står där med 'beviset' i hand, men utan att lyckas visa att det är just ett, bevis.
Igen. Visa att ditt bevis är äkta vara. En bra början är att redovisa en dokumenterad spårbarhetskedja.
Hade du någon sådan avseende fotografiet i fråga?
Citat:
Svarta lådan hittades på 7,5 meters djup -
Hur vet du det? Vem var det som hittade den? Vart fraktades den därefter och av vem? Var finns den nu?
Citat:
om den fotades då har jag ingen aning om och h inget intresse av att veta heller
Spännande. Du har inget intresse av att veta om de bevis du lägger upp i tråden faktiskt är de bevis du hävdar att de är?
Hur kan det komma sig, menar Du?
Citat:
(jag skulle kanske varit intresserad av ett sådant bevis om jag trodde det skulle göra den minsta skillnad för dig - men det gör jag inte).
Korrekt. Om du vill att jag ska acceptera dina 'bevis' som varandes just, bevis, så ska du visa att de är just, bevis.
Det här gillar du inte?
Citat:
Så en mörkläggning av okänd orsak är till 100% bevisad - samtidigt som du inte kan bevisa något till 100% eftersom alla bevisen är förstörda?
Korrekt. Att i princip alla bevis förstördes (hundratusentals ton strukturellt stål) innan ansvariga (W-Butch & co) till slut mycket motvilligt tillsatte en brandteknisk utredning (NIST) och som de dessutom kontrollerade fullt ut, är just 100% bevis för att det var en mörkläggning som trädde i kraft omedelbart efter attackerna.
Du har fortfarande inte fattat det?
Citat:
Och trots att alla bevisen alltså är förstörda hoppas du ändå på en ny utredning?? Vad ska den utredningen utreda om alla bevis är förstörda?
En ny utredning med fullt mandat att höra vem man vill och se vilka dokument man vill samt få full tillgång till det material som trots allt kan dyka upp, om än i ytterst små mängder.
Det är en sak att ljuga inför pressen och i olika dokument, skyddad av en rabiat amerikansk administration, en helt annan att göra så under ed i rättsprocess med korsförhör och 'Discovery'.
Här talar vi åratal ni fängelse i bästa fall.
När W-Butch & Co krävde av NATOs övriga medlemsländer att dessa skulle delta i invasionen av Afghanistan så lovade de att inom kort presentera bevisen för att Bin Laden & co låg bakom attackerna 9/11.
Det har fortfarande inte skett.
Vet du, SnakePlisssken, varför det fortfarande inte har skett?
Två årtionden senare, still counting?