Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Löpningen förbränner snarare 1200-1800kcal. Och eftersom du skriver 20-30km så är det sannolikt 20km och inte 30km du springer per vecka. 30km är ett undantag, eller hur?
1200kcal blir 170kcal underskott per dag. Det är inte ens en hel macka med smör, ost och skinka. Det är hur lätt som helst att äta ikapp.
Räkna ut din BMR, väg din mat, lägg dig 200-300kcal under BMR så hamnar du totalt på ca 500kcal underskott med daglig aktivitet inräknat. Eller kör viktväktarnas app. Går du inte ner ändå, ta bort 100kcal i taget.
Alkohol har VÄLDIGT stor inverkan på viktnedgång. Skippa all alkohol ett tag.
Har snittat 22 km per vecka i år, sprungit drygt 800 km. Då har jag haft en månad borta från träningen pga skada. Ligger med en månads undantag över 100 km per månad. Så 25 km i snitt exklusive skadeperioden. Förra året sprang jag på helåret 1000 km.
Skulle säga att jag ligger i det övre intervallet i förbrukning då jag snittar ca 5.30 per km och väger 88 pannor ungefär.
Ska kolla på det. Vill faktiskt helst undvika att räkna kalorier, men borde kunna justera ner mina dåliga intag.