2022-09-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det är helt enkelt inte sant, det finns inga korrekt utförda mätningar som visar att jorden är platt. Vad som finns är mätningar som visar att krökningen är mindre än vad den borde vara rent geometriskt. Men förklaringen till det är refraktion.

Det funkar inte riktigt så. För att det ska vara "omöjligt" måste du även kunna förklara alla andra 999 saker som visar en kurva. Som t.ex Polstjärnans position eller det faktum att kända avstånd inte är förenliga med en platt jord.

Det är ohyggligt löjligt när du silar mygg men sväljer elefanter. Du påstår att jorden är platt trots att det är allmän kunskap att ekvatorn är 4000 mil lång och att en grad utefter en longitud är 111 km.

Dom går efter dom officiella siffrorna som nasa och andra ger för jordens krökning. Men skulle inte förvåna mig om dom siffrorna blivit ändrade till helt andra nuffror nu när hela lögnen är avslöjad om att vi befinner oss på en rund planet med krökt vatten runt om.

Men det är så lögnare jobbar jag vet det.
Citera
2022-09-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Dom går efter dom officiella siffrorna som nasa och andra ger för jordens krökning. Men skulle inte förvåna mig om dom siffrorna blivit ändrade till helt andra nuffror nu när hela lögnen är avslöjad om att vi befinner oss på en rund planet med krökt vatten runt om.

Ja men siffrorna stämmer med en glob inte en platt

Hur går det med dem andra frågorna vi ställt till dig i tråden istället för att visa massa konstiga youtube filmer som inte stämmer överens med verkligheten.
Citera
2022-09-08, 10:37
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Men är du så dum så att du tror på att dom har lärt oss sanningen i högstadiet, om dom har ljugit om att vi lever på en roterande boll som susar fram i ett solsystem? Då fattar du väl att resten är lögn också?

Jag tror att vi lever på en LEVEL EARTH som står absolut still, det är vad jag kan känna och se så jag väljer att tro på mig själv tills jag får bevis för något annat.

Jag tror också att solen är plasma och att den är mycket mycket närmare än vad du och jag fick lära oss i mellanstadiet och fortsatt efter det.

Är solen eld eller är den plasma? Du verkar väldigt förvirrad i ditt svammel.
Allt jag lärt mig i skolan stämmer överens med verkligheten. Allt kan, och har, verifierats. Verkligheten är verklig. Det går inte att ljuga. Om något jag lärt var falskt så skulle man kunna bevisa det. Vad anser du att skolorna ljuger om? Att 2 + 2 = 4?
Citera
2022-09-08, 10:49
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Det är självklart att du vet hur lögnare jobbar, eftersom du själv inte håller dig till sanningen.

Siffrorna för jordens krökning är de som flera olika oberoende av varandra kommit fram till. Ingen har kommit fram till att jorden är platt.

Men hur går det med det där att tillsammans med andra kolla höjden på polstjärnan och solen?
Senast redigerad av Mr.KlockRingare 2022-09-08 kl. 10:51.
Citera
2022-09-08, 13:08
Medlem
Citat:

Som sagt, det finns inte en (1) siffra för hur långt man kan se utan det är beroende på dels krökningen och dels hur mycket ljuset bryts vid det specifika tillfället. Om det är hög refraktion kommer du se längre än om det är en låg refraktion.

Citat:
... Men skulle inte förvåna mig om dom siffrorna blivit ändrade till helt andra nuffror nu ...

Det går ju att ta reda på eller hur? Varför är du så handfallen? När senast ändrades "siffrorna" på jordens diameter?

Citat:
... nu när hela lögnen är avslöjad ...

Nja, vad jag känner till så använder vi t.ex fortfarande samma kartor. Och även fast du anser att "lögnen är avslöjad" så visar WGS84 fortfarande en perfekt överensstämmelse med verkligheten.
Citera
2022-09-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Ja men siffrorna stämmer med en glob inte en platt

Hur går det med dem andra frågorna vi ställt till dig i tråden istället för att visa massa konstiga youtube filmer som inte stämmer överens med verkligheten.

Jo dom Youtube videorna stämmer helt ihop med verkligheten. Där avslöjas nasas lögner dom sprider framför sina green screens i studios nere på jorden. Alltså inget konstigt alls bara hur verkligheten ser ut.
Citera
2022-09-08, 18:16
Medlem
Citat:
Jo dom Youtube videorna stämmer helt ihop med verkligheten. Där avslöjas nasas lögner dom sprider framför sina green screens i studios nere på jorden. Alltså inget konstigt alls bara hur verkligheten ser ut.

Jaså verkligen du lägger ut videos på 1 min men googlar man på den videon så får man hela sanningen.
Trodde du var intresserad av sanningen och inte fuska.

Du kan ju börja svara på frågorna i denna tråd
Senast redigerad av Eagle5555 2022-09-08 kl. 18:34.
Citera
2022-09-08, 18:24
Medlem
Måste fråga er som är flatards hur ni blev detta?
Är även era föräldrar lytta?
Låg ni högt som små så ni fick skader på hjärnan?
Söp era föräldrar hårt under graviditeten?
Citera
2022-09-08, 18:43
Medlem
Srail: Jag skulle tro att de flesta söker efter sanningen, sen man har insett att allt NASA gör är skådespelare i vajrar som hänger framför green screen.

Hur jorden verkligen ser ut vet ingen här helt, eftersom vi inte har någon äkta bild tillräckligt högt upp.

Diskussionen bland oss ligger på den nivå som man alltid hade förr i världen (om än med mycket ny input), eftersom allt rymdorganisationerna producerar är fejk
Citera
2022-09-08, 18:54
Medlem
Citat:
Jo det finns väldigt mycket som talar emot det. Jag kan ta det enklaste exemplet för dig att förstå direkt. När dom gjort lasermätningar på olika distanser emellan så bevisar dem att det inte finns någon krökning "curvature" på jorden. Då är det omöjligt att vi befinner oss på en rund boll. Ett enkelt exempel som krossar ditt inlägg direkt.

Finns massa videos att se detta exemplet på går att hitta på under 5 min.

Tom din FE kompisar i USA gjorde ju en laser mätning som visade sig att det fanns en krökning. De gjorde för en gångs skull ett seriöst experiment, och då visade sig även att det fanns en krökning.

Då valde de iof att inte tro på sitt eget experiment när det inte gav de resultat de ville.

Men varför tjatar du om NASA hela tiden? Vi kan släppa den organisationen helt och allt vad de påstår och diskutera sådant vi ser med våra egna ögon själva istället.

Varför har du t.ex inte kommenterat om filmen jag länkade till där man bara ser övre halvan på Turning Torso på avstånd? Varför ser man inte de nedre våningarna?

Varför presenterar du inte film där man zoomar in nedre delen på ett berg/höghus/mast/fartyg som du påstår att man kan?
Citera
2022-09-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Srail: Jag skulle tro att de flesta söker efter sanningen, sen man har insett att allt NASA gör är skådespelare i vajrar som hänger framför green screen.

Hur jorden verkligen ser ut vet ingen här helt, eftersom vi inte har någon äkta bild tillräckligt högt upp.

Diskussionen bland oss ligger på den nivå som man alltid hade förr i världen (om än med mycket ny input), eftersom allt rymdorganisationerna producerar är fejk

Undrar vilka som producerar fake alltså så plattisar gör inte det då tillåt mig små le.

Ni svarar ju inte på frågor som ställs i tråden då försvinner ni.
Citera
2022-09-08, 20:14
Medlem
iWireFishs avatar
Citat:
Man får åka till en viss breddgrad ja men inte längre än så.

Är det ”artikel 6” i Antarktisfördraget du tolkar på detta sätt?
Har du läst hela fördraget och vad artikel 6 syftar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in