Citat:
Ursprungligen postat av
Newstyle
Jo det finns väldigt mycket som talar emot det. Jag kan ta det enklaste exemplet för dig att förstå direkt. När dom gjort lasermätningar på olika distanser emellan så bevisar dem att det inte finns någon krökning "curvature" på jorden. Då är det omöjligt att vi befinner oss på en rund boll. Ett enkelt exempel som krossar ditt inlägg direkt.
Finns massa videos att se detta exemplet på går att hitta på under 5 min.
Tom din FE kompisar i USA gjorde ju en laser mätning som visade sig att det fanns en krökning. De gjorde för en gångs skull ett seriöst experiment, och då visade sig även att det fanns en krökning.
Då valde de iof att inte tro på sitt eget experiment när det inte gav de resultat de ville.
Men varför tjatar du om NASA hela tiden? Vi kan släppa den organisationen helt och allt vad de påstår och diskutera sådant vi ser med våra egna ögon själva istället.
Varför har du t.ex inte kommenterat om filmen jag länkade till där man bara ser övre halvan på Turning Torso på avstånd? Varför ser man inte de nedre våningarna?
Varför presenterar du inte film där man zoomar in nedre delen på ett berg/höghus/mast/fartyg som du påstår att man kan?