2022-09-07, 20:43
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Lägger ut en VÄLDIGT intressant video som smarta människor har analyserat och tittat lite närmare på. Det är om bilder på vår "runda jord" från yttre rymden och agendan som många av oss redan vet ligger bakom. Jag har vetat det sedan 2017 och är glad för det. Kolla den och säg vad ni tycker om agendan bakom en rund jord från nasa T-minus, NI VET... Och andra likadana lögnfabriker från hela vår värld.

Detta är skrämmande tycker jag på riktigt.

https://youtu.be/PG41e_Xv4S0

Varför länkar du till filmer där en idiot sitter och klipper och klistrar i Photoshop? Vad är det du ens vill få fram?

Du tror så klart inte på någon platt jord som alla andra plattfiskar som låtsas.
Citera
2022-09-07, 20:58
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
!
Eftersom du inte vill tro på oss andra när vi framför våra argument för en sfärisk jord länkar jag till en artikel där astronomer ger några tips.
Astronomens 5 enkla tips: Så kan du med egna ögon se att jorden är rund

Artikeln är sedan mars 2019, så den är relativt ny. Jag har ingen anledning att tro att förhållandena har ändrats sedan dess. Och tror heller inte att det var annorlunda tidigare heller.
Citera
2022-09-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Varför länkar du till filmer där en idiot sitter och klipper och klistrar i Photoshop? Vad är det du ens vill få fram?

Du tror så klart inte på någon platt jord som alla andra plattfiskar som låtsas.

Har du kollat videon? Det jag vill visa är NASAS CGI bilder och deras satanistiska agenda alla med lite intellektuell kapacitet vet att dom har. Och att nasa är detsamma som frimurarna och jag hoppas alla vet vilka dom är och vilken gud dom har... lucifer. Vet man inte ens detta tycker jag knappast man ska sitta och uttala sig om formen på den ytan vi befinner oss på heller.

Kolla videon och vad du tycker om deras satanistiska CGI bilder istället och kom tillbaka och säg vad du tycker om den agendan. Sen kan du fundera på om du tror på att jorden är rund med krökt vatten runt om också! Lycka till o försök fatta en sak om världen först innan du går på för svåra grejer direkt.
Citera
2022-09-07, 21:25
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Här ska du få se Newstyle.
jorden-rund-som-en-boll
Där beskrivs hur Eratosthenes för över 2 000 år sedan listade ut att jorden inte är platt som han tidigare trodde. Det är skrivet på så pass enkel svenska att även du borde kunna förstå hur han bar sig åt.
Citera
2022-09-07, 21:54
Medlem
Newstyle: Bra att även du har upptäckt. Dock så har han fel angående vad motivet är.

Jag har själv gjort en video där jag har granskat alla motiven i blue marble 2001 samt 2 till Blue Marble
https://youtu.be/8je9LnbKLDs

Satanistika och konspirationsteoretiska motiv rakt igenom. Det stora motivet är vanligtvis baphomet
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-09-07 kl. 22:02.
Citera
2022-09-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Newstyle: Bra att även du har upptäckt. Dock så har han fel angående vad motivet är.

Jag har själv gjort en video där jag har granskat alla motiven i blue marble 2001 samt 2 till Blue Marble
https://youtu.be/8je9LnbKLDs

Satanistika och konspirationsteoretiska motiv rakt igenom. Det stora motivet är vanligtvis baphomet

Ok. Men kul att du har gjort en egen väldigt seriöst måste jag säga. Och vet man så vet man eller hur? Ska kolla din nu fan va roligt.

Sanningen går inte att stoppa nu
Citera
2022-09-07, 23:46
Medlem
Citat:
... nasa är detsamma som frimurarna och jag hoppas alla vet vilka dom är och vilken gud dom har... lucifer.

Inte så övertygande argument för jordens form. Du har inte lust att diskutera själva ämnet som omväxling?

Hur ser du på det faktum att vi hittar på jorden? Borde det inte betyda att vi även känner till dess form och storlek?

Citat:
... Sen kan du fundera på om du tror på att jorden är rund med krökt vatten runt om också! ...

Jag har funderat på det. Och jag är helt övertygad om att jorden är en snurrande boll med krökt vatten. Det finns inte ett enda dugg som talar emot det och det kan förklara alla våra observationer. Det är en modell som beskriver verkligheten på ett perfekt sätt.

Samtidigt finns det enormt mycket som talar emot andra modeller. Ta t.ex din "level earth", det tar inte lång tid med funderande för att avfärda den.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-09-07 kl. 23:48.
Citera
2022-09-08, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Inte så övertygande argument för jordens form. Du har inte lust att diskutera själva ämnet som omväxling?

Hur ser du på det faktum att vi hittar på jorden? Borde det inte betyda att vi även känner till dess form och storlek?

Jag har funderat på det. Och jag är helt övertygad om att jorden är en snurrande boll med krökt vatten. Det finns inte ett enda dugg som talar emot det och det kan förklara alla våra observationer. Det är en modell som beskriver verkligheten på ett perfekt sätt.

Samtidigt finns det enormt mycket som talar emot andra modeller. Ta t.ex din "level earth", det tar inte lång tid med funderande för att avfärda den.

Jo det finns väldigt mycket som talar emot det. Jag kan ta det enklaste exemplet för dig att förstå direkt. När dom gjort lasermätningar på olika distanser emellan så bevisar dem att det inte finns någon krökning "curvature" på jorden. Då är det omöjligt att vi befinner oss på en rund boll. Ett enkelt exempel som krossar ditt inlägg direkt.

Finns massa videos att se detta exemplet på går att hitta på under 5 min.
Citera
2022-09-08, 07:47
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Jo det finns väldigt mycket som talar emot det. Jag kan ta det enklaste exemplet för dig att förstå direkt. När dom gjort lasermätningar på olika distanser emellan så bevisar dem att det inte finns någon krökning "curvature" på jorden. Då är det omöjligt att vi befinner oss på en rund boll. Ett enkelt exempel som krossar ditt inlägg direkt.

Dina videofilmer ger jag inte mycket för.
Om du letar fram tabeller som någon pålitlig organisation tagit fram med laseravståndsmätningar som sträcker sig förbi horisonten ska jag studera dem.
Citera
2022-09-08, 09:07
Medlem
Citat:

Det är helt enkelt inte sant, det finns inga korrekt utförda mätningar som visar att jorden är platt. Vad som finns är mätningar som visar att krökningen är mindre än vad den borde vara rent geometriskt. Men förklaringen till det är refraktion.

Citat:
... Då är det omöjligt att vi befinner oss på en rund boll...

Det funkar inte riktigt så. För att det ska vara "omöjligt" måste du även kunna förklara alla andra 999 saker som visar en kurva. Som t.ex Polstjärnans position eller det faktum att kända avstånd inte är förenliga med en platt jord.

Det är ohyggligt löjligt när du silar mygg men sväljer elefanter. Du påstår att jorden är platt trots att det är allmän kunskap att ekvatorn är 4000 mil lång och att en grad utefter en longitud är 111 km.
Citera
2022-09-08, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det är helt enkelt inte sant, det finns inga korrekt utförda mätningar som visar att jorden är platt. Vad som finns är mätningar som visar att krökningen är mindre än vad den borde vara rent geometriskt. Men förklaringen till det är refraktion.

Och ignorerar vi refraktion av någon anledning så bevisar mätningarna fortfarande att jorden är rund men skulle tala för att omkretsen skulle vara större än 4000 mil. Det är allt.
Citera
2022-09-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Dina videofilmer ger jag inte mycket för.
Om du letar fram tabeller som någon pålitlig organisation tagit fram med laseravståndsmätningar som sträcker sig förbi horisonten ska jag studera dem.

Precis som era CGI bilder från "fake space" inte ger mig ett dugg heller. Lika åt båda håll då så klart. Men era astronauter som flyter runt i poler och spelar in sina videos i studios nere på level earth är då i alla fall roande att titta på ibland och även skrattretande när alla misstag framför green screen syns tydligt på era fake filmer.

Är då mycket mer seriöst med dom laserexperiment som jag visat och som bevisar avsaknad av curvature på denna yta vi befinner oss på än nasas fakefilmer som blivit avslöjade 100-tals gånger och ändå tror folk på det herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in