Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Jag var tidigare av uppfattning att du var en utav få som var intresserad av att samtala om det här på riktigt. Men det här har ju utvecklats till semantiskt trams där inte verkar läsa det som skrivs samt att du gärna avslutar dina texter med någon fräck "punch line" som verkar vara främst känslobaserad.
Jag ger det här ett sista försök. Fortsätter du att tramsa eller får ytterligare känsloutbrott så lägger vi ner.
SE säger aldrig att polis eller tidning bett om tiden. Aldrig.
Utveckla. RB påstår att enligt SE vill polisen och journalister ha en exakt tid.
Det finns dokumenterat att SE säger han inte kom fram och fick ringa flera gånger innan han fick tag i polisen. Vi har hört det från andra. Men det spelar heller ingen roll eftersom SE aldrig säger att polis eller media bett honom om tiden. Det är SEktens/din tolkning.
Samma påstående fast längre text.
SE har stöd i PH med sin tid. RB säger i förhör månader efter mordet emot PH som skrivit källan direkt av en källa. Det vill säga att SE har stöd för sin uppgift.
Det är irrelevant vad den exakta utstämplingstiden faktiskt är i denna fråga. SE borde fortfarande ha uppgett den exakta tiden han fick av RB. Det valde han inte att göra.
Inte en enda lögn från SE har du lyckats bevisa.
1. Att journalister vill ha utstämplingstiden (då) är med största sannolikhet en lögn.
2. Att polisen vill ha utstämplingstiden (då) är med största sannolikhet en lögn.
3. Tiden han uppger i förhöret är en lögn.
4. Tiden han uppger i tingsrätten är en lögn.
5. Att han har kollat upp 23:21 är en lögn.
6. Och då vi inte ens nämnt hans (olika och som ändrades över tid) påståenden om hans förfarande på brottsplatsen.
Så du erkänner du hade fel när du påstod han kollat tiden med RB inför tingsrätten. Nej förlåt, du erkänner du ljög om det.
Jag har till och med kopierat in exakt citat från tingsrätten gällande vad som sägs. Jag har skrivit 2 gånger att han inte säger RB i tingsrätten. Han säger 23:21 och att han har kollat upp det för några dagar sedan. Med vem ska han ha kollat upp detta menar du? Vem kan ha gett honom denna tid?
(Det finns inte en chans i världen att det är RB. För RB skulle aldrig säga 23:21. Han står fast vid 23:19).
Varför läser du inte vad jag skriver?
Högskoleprov. Vad betyder orden "polisen vill ha tiden".
A. Polisen önskar få tag i en tid på något sätt
B. Polisen har bett en person om tiden
Nej inte samma påstående i längre text. Det var svårt att komma fram till polisen, och man kommer inte direkt fram till förhöra de polis när man kommer i kontakt med polisen. Så tidsnoteringen på det nedtecknade förhöret anger inte när SE först ringde polis.
Nu utgår du ifrån att tiden RB uppger i sitt förhör flera månader efter mordet är samma tid RB uppgav till SE 1 mars. Och det är en rimlig utgångspunkt, om det inte varit för att PH på Skandia ger stöd för tiden som SE uppger, den som är tvärt mot vad RB uppger i förhöret. En indikation på att RB mycket möjligt kan minnas fel.
1. Journalister ville ha tiden. De hade inte bett SE om den, men de ville ha den.
2. Se 1
3. För att tiden SE uppger i förhör ska vara lögn så måste du kunna visa att det är fel tid, det kan du inte.
4. Tiden han uppger i TR är
fel
5. Du har ingen aning om ifall han kollat upp tiden 23:21
Du skrev att SE uppger en tid i TR och att han hade kollat den med RB. Det var det
du skrev. Som jag har förklarat så hade SE ingen officiell källa att kontrollera tiden i, det vet vi eftersom den än idag inte fick en officiell tid. Källan är troligtvis SE:s egna material, och där kan man faktiskt minnas fel när man skriver ner det.