2022-09-05, 22:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Jag jobbar för fullt. Om 3 veckor kommer jag ha tid att leta fram förhör osv.
Ska leta fram där det står att SE hade nyckel till cykelförrådet för han cyklade på sommaren.

Ja hitta något fint, som trumfar att väktaren säger att man använder kort för att låsa upp dörren, och att kortet loggar en tid.
Citera
2022-09-05, 22:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
GM måste rimligen ge sig av först och han ska möta Lisbeths blick. Så har jag sett det.

Läste nu förhören med AB 1986 och 1987 jag måste ha missat passagen om att han mött Lisbets blick
Citera
2022-09-05, 22:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Din teori är att SE kan ha blivit förväxlad med mannen på david bagares gata. Vems teori skulle det annars vara? SE har inte sagt det, däremot har du skrivit det. Ta ära för dina tankar:
han kan ha förväxlats med den där dubbelgångaren på åsen med mörk rock (ej täckjacka) och handledsväska?
Nja, jag tror inte alls på det här med att SE skulle ha blivit förväxlad med mördaren. Det är helt uppenbart att det här med dubbelgångare och tillhörande "förväxling" är någonting som SE har ljugit ihop. Lyssna själv på vad han säger i förhör:
Citera
2022-09-05, 22:18
Medlem
Citat:
Läste nu förhören med AB 1986 och 1987 jag måste ha missat passagen om att han mött Lisbets blick
Hypnosförhören jag vet osäkert men ändå
Citera
2022-09-05, 22:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är helt uppenbart att det här med dubbelgångare och tillhörande "förväxling" är någonting som SE har ljugit ihop.

Nu vet jag inte riktigt vad du pratar om. Vi pratade ju om din teori om mannen på David Bagares gata som du menade SE kunde förväxlats med.

Blir en bättre diskussion om du håller dig till en teori åt gången.
Citera
2022-09-05, 22:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Hypnosförhören jag vet osäkert men ändå

I min bok kan vi nästan stryka det per automatik. Hypnos långt efter morden.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-09-05 kl. 22:37.
Citera
2022-09-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ja hitta något fint, som trumfar att väktaren säger att man använder kort för att låsa upp dörren, och att kortet loggar en tid.

Men om man låter dörren stå öppen så loggas ingenting...

Vet man t.ex hur länge bakdörren stod öppen som stängdes kring mordet?
Citera
2022-09-05, 22:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nu vet jag inte riktigt vad du pratar om. Vi pratade ju om din teori om mannen på David Bagares gata som du menade SE kunde förväxlats med.

Blir en bättre diskussion om du håller dig till en teori åt gången.
Det är inte jag som har en sådan där förväxlingsteori. Det är SE själv som menar att vittnen skall ha förväxlat honom med gärningsmannen:
Personligen är jag väl mer inne på att det är SE som vittnena ser springa omkring med mörk rock och handledsväska.
Senast redigerad av Draifos 2022-09-05 kl. 22:46.
Citera
2022-09-05, 22:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men om man låter dörren stå öppen så loggas ingenting...

Vet man t.ex hur länge bakdörren stod öppen som stängdes kring mordet?

Det loggas när man använder kortet för att öppna dörren säger väktaren. Man kan inte ställa upp en dörr utan att öppna den.

Ja från ca 22:30 till 23:21 vill jag minnas. Dörren som användes av den arbetande personalen på LA Carterie.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-09-05 kl. 23:01.
Citera
2022-09-05, 22:49
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är inte jag som har en sådan där förväxlingsteori. Det är SE själv som menar att vittnen skall ha förväxlat honom med gärningsmannen:

Då får jag väl utgå ifrån att varken du eller SE har teorin att han blev förväxlad med mannen på David Bagares gata. Konstigt du tog upp det i så fall. En halmgubbe
Citera
2022-09-05, 23:02
Medlem
Citat:
Det loggas när man använder kortet för att öppna dörren säger väktaren.

Ja från ca 22:30 till 23:21 vill jag minnas. Dörren som användes av den arbetande personalen på LA Carterie.

Ok då anar du säkert min följdfråga vem blev loggad att öppna dörren ?

Kan den dörren bara vara en tillfällighet?
Citera
2022-09-05, 23:05
Medlem
Citat:
Då får jag väl utgå ifrån att varken du eller SE har teorin att han blev förväxlad med mannen på David Bagares gata. Konstigt du tog upp det i så fall. En halmgubbe

Om man tar en annan infallsvinkel då..

Engström som vittne är klädd i rock, handledsväska, keps,

Menar Engström att enligt detta vittne som sett GM liknar honom på ett sådant sätt att han måste säga : Men det kan ju inte vara mig för jag står ju här !!

Vad är dina funderingar på det ?

Här har liksom Engström pratat med Lisbeth, han har hjälpt till med livräddning och sprungit efter polisen odyl...

Ändå så känner han att han behöver försvara sig mot någon form av dubbelgångare i signalement mot ett vittne...

Det är lite bizzart på ett sätt...

Eller är han rädd som vittne redan här att ingen ska minnas honom från brottsplatsen!?
Senast redigerad av Problem2020 2022-09-05 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in