Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Problemet är att du utgår från att SE omedelbart får prata med förhörande polis. Problemet är att du trots att det var bevisat svårt komma fram menar att SE kom fram direkt. Problemet är att han inte säger att polisen bett honom om tiden.
Ja RB säger att SE sagt polis och media vill ha tiden. Han säger alltså inte att de bett honom om tiden. Förstår du inte skillnaden?
SE pratar med RB ca 1 timme innan han pratar med polisen.
Påståendet om att polis vill ha/har bett om utstämplingstiden är med största sannolikhet en lögn.
Och som sagt....tidigare samtal med polisen är rena spekulationer från ditt håll.
Det finns inget sådant dokumenterat någonstans.
Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Bara för att det är tvärt om mot RB så är det inte bevisligen en lögn. För RB kan minnas fel, kan kan ha vänt på det, med tanke på att det gått månader och våra hjärnor har svårt att flytta klockan. Faktum är att PH som skriver av en källa menar att den loggade okorrigerade tiden var 23:19 precis som SE, när RB menar den var 23:20. Varför är RB den som måste ha rätt av RB och PH?
Varför skulle GM vara så dum i huvudet att han ljuger om en verifierbar fakta?
RB har i allt jag har läst varit säker på sin sak. Den korrekta utstämplingstiden är 23:19 (korrigerad från 23:20).
Och det är den informationen han gav till SE enligt honom.
Varför SE vänder på det kan jag inte svara på....förutom att han ljuger
Men jag antar att det kommer att landa i SEs dåliga minne tillslut som vanligt.....Ett minne som inte klarar av att hålla ett klockslag i huvudet i ca 1 timme.....
Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Du hävdar att han i tingsrätten kontrollerat med RB, vilket ju är en total gissning. Han säger att han kontrollerat det. Det fanns inte då, och finns inte nu, en fastslagen tid att kolla upp i någon officiell källa. Således behöver SE alltså ha kollat det i källor han själv skrivit ner. Och det är rimligt att vittnet SE börjat skriva ner saker först när han inser han börjar glömma detaljer.
Jag hävdar (samt kan bevisa) att SE säger 23:21 i tingsrätten och att han påstår att han kontrollerat detta. Med vem har jag ingen aning

Och jag hävdar fortfarande att det är 2 lögner. Men låt mig gissa...SEs dåliga minne spökar ännu en gång.....
Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Är det trams att ni i SEkten konstant kommer med falska påståenden om "bevisad lögn"? Du hävdade i denna konversation att en sak bevisligen var lögn, men jag har visat klart och tydligt att det inte på något sätt bevisligen är en lögn.
Gör oss alla en tjänst - skriv inte "bevisad lögn" när det inte är en bevisad lögn.
Vi tar det igen.
Jag har aldrig propagerat för SE som GM och att du envisas med att prata om SEkter och dylikt har enbart en effekt på mig - jag tappar helt förtroendet för vad du skriver.
Lägg ner eller sluta skriva till mig!