Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Fast du har fortfarande inte visat vad det är som stämmer så bra in på AB? Lista det LP säger som passar in på AB. En jacka som inte är en midjejacka och inte går hela vägen till knäna stämmer dåligt in på AB. Så det är svagt som enda argument.[/QUOTE
Sen dag ett cirkulerar det två signalement, mörkblå täckjacka eller något knälångt mörkt rockliknande. Är det två inblandade på plats möjligen? Borgnäs tror det, men inte jag.
Runt 15 av 19 mordplatsvittnen (kommer inte ihåg exakt) nämner rocken i fråga. Jag tycker inte signalement på den mörkblå täckjackan stämmer in på de som bevittnat rock. Den går en bit nedanför midjan, men är inte lång. Rent logiskt frågar man sig då, om man tror som jag, vad kan hon då ha sett på mordplatsen ? Svar ABs jacka.
Du tycker att mörkblå täckjacka är rätt signalement och kopplar ihop LPs jacka med det NF säger. En person som vi inte ens vet om han sett mördaren. Det blir bra för din teori, för då får du ytterligare längd på den mörkblå täckjackan, till mitten på låren. Då går det att säga att de 15 som sagt knälång rock, bara misstagit sig lite, mitten på låret stämmer nog (från en man som vi inte ens vet är mördaren). Sen öser man på med MP också för att ytterligare styrka. Tyvärr kvarstår divergensen mellan det LP lämnar och de knälånga rockarna, problemet sen dag 1 i utredningen. Det är inte svårt att förstå.
Finns många rockar som slutar ungefär mitt på låret, jag skulle hävda att det är det vanligaste.
Och du tycker att YN som vi inte sett mördaren är det viktigaste vittnet av alla... NF:s observation är närmare i tid och rumän YN:s. Många i SEkten säger att Tensonmannen är GM.
Ytterligare längd? Jag behöver ingen ytterligare längd i LP:s vittnesmål. För hon säger att jackan slutar mellan knä och en bit nedanför midjan. Där man ju kan tillägga att AB har en jacka som slutar vid midjan.
Det är du som tjatar om NF, inte jag. LP säger blå jacka, LJ säger blå jacka. De två personer som var närmast mördaren. Visst, ser är väl hugget och stucket om LJ eller AB var närmare mördaren. Men vi har ju förhöret med Löhr där hon menar AB sagt att mördaren hade blå jacka. Om vi ser dessa tre som centrala, de har varit nära och de har förmodligen kunnat se mördaren, då är de är det ju tyngd åt blå jacka.
Och de som säkert såg mördaren och sa rock hade allihop motljus från Dekorima och var längre ifrån.
Och de mordplatsvittnen som pratar om mörk jacka istället för blå då?
Du kan fortfarande inte lista vad det är i LP:s beskrivning som stämmer på AB.... Men det är lugnt, för jag såg att du skrev till en annan att det var längden på jackan och tjockleken... Längden har du fel om, AB har midjelång jacka, det säger inte LP. Och tjockleken vet jag inte hur du bedömer. En öppen blå lång vinterjacka fladdrar i vinden på ett sätt som måste vara otroligt likt hur en vinterrock fladdrar.
Det stämmer dåligt överens mellan AB och LO's observation. Tunt.