2022-09-05, 18:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vadå ingen verkar ha noterat?

LL eller hans passagerare såg väl att AB sprang in i portsprånget?

Var står det i så fall? Jag vill gärna hitta det. Jag hittade bara att de såg honom när han väl var i porten.

Söker vittnen som sett honom springa mot porten.
Citera
2022-09-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tycker det helt klart luktar sent vittne som vill vara viktig.

Och då kan man sen börja fundera på om SE:s personlighet passar bäst in på en mördare eller någon som söker uppmärksamhet. Jag amser ju solklart det senare.

Jag menar inte att även om jag inte tror på hans berättelse så gör det per automatik honom till GM utan det kan också vara att vilja synas....

Men han ska misstänkas...
Citera
2022-09-05, 18:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag menar inte att även om jag inte tror på hans berättelse så gör det per automatik honom till GM utan det kan också vara att vilja synas....

Men han ska misstänkas...

Finns många som man kan ha misstankar mot. NF som binder sig till platsen via observationer, som känner igen Palme, inte ses av något annat vittne efter mordet.

AB som befinner sig så nära, har en väska där vapnet får plats, och som försöker smita från polisen. Anställd av Bofors.

Grandmannen som verkar så intresserad.

Alf L som som blev misstänkt av polisen men glömdes bort så fort han påstod att han inte var något vittne.
Citera
2022-09-05, 19:02
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Vad utesluter att han sett den på riktigt samt läst i tidningen?

Vilken lekman skulle okulärt kunna identifiera och benämna en medicinsk utrustning bredvid en blodpöl i diffust nattljus och dessutom hävda att den är oanvänd, tillbaka efter en språngmarsch efter poliser som jagar en mördare - SE har inga som helst bekymmer med den uppgiften! Hur ser en använd slemsug ut?

Vad hade SE för medicinsk utbildning?

Jag har ingen aning om hur en slemsug ser ut? Har du? SE identifierade en sådan med ett hastigt ögonkast! Men utstämplingstider har han mycket, mycket svårt att memorera; vilken mytoman!
Citera
2022-09-05, 19:10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Har någon samlat alla intervjuer med KP tiden efter pressträffen? För det finns ju ett påstått faktafel på pressträffen man gärna skulle diskutera med KP. Och det är av intresse för alla sidor.

KP påstod att SE pratat med väktarna och sen stämplat ut och klivit ut på Sveavägen 23:19:00 till 23:19:59. Var detta något som råkade bli fel presentation, var det något som KP fått om bakfoten, eller var det något man kommit fram till?

Det senare tror jag inte på då KP i så fall skulle ha redogjort för det, som han redogjorde för andra nytolkningar av materialet. Men är det något man kommit fram till så är det ju stort och vi behöver få läsa om det.

Man kan tycka det är en detalj. Men det är faktiskt en extremt viktig punkt på pressträffen. Om det är ett faktafel så är det faktiskt ett litet justitiemord KP begår. För om SE bevisligen stämplar ut och kliver ut 23:19-nånting, så kan han inte vara ett vittne som går in i mordet.

Tänk på det. KP lägger ut faktafel som får det se ut som att SE omöjligt han vara ett vittne som går in i mordplatsen. Det är faktiskt inte ok. Det kan ingen tycka. För en ny person som inte brytt sig om Palmemordet tidigare som tar faktauppgifterna på pressträffen som fakta står ju inför att han inte kan vara ett vittne, han skulle komma ut innan Palme passerat och hinna hem... Bevisfabrikation.

Så har KP uttalat sig om detta?
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-09-05 kl. 19:17.
Citera
2022-09-05, 19:13
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky
Vilken lekman skulle okulärt kunna identifiera och benämna en medicinsk utrustning bredvid en blodpöl i diffust nattljus och dessutom hävda att den är oanvänd, tillbaka efter en språngmarsch efter poliser som jagar en mördare - SE har inga som helst bekymmer med den uppgiften! Hur ser en använd slemsug ut?

Vad hade SE för medicinsk utbildning?

Jag har ingen aning om hur en slemsug ser ut? Har du? SE identifierade en sådan med ett hastigt ögonkast! Men utstämplingstider har han mycket, mycket svårt att memorera; vilken mytoman!

Läste du vad jag skrev? Vad utesluter att han sett någonting på marken som såg ut som medicinsk utrustning, och sett i tidningen att det var en oanvänd slemsug? Det är inte olagligt att se nånting, sen lära sig att det heter X och sen uppge att man såg X ligga på mordplatsen.

Det finns ett sen framträdande vittne som säger att hon såg att mördaren hade en magnum. Tror du att det var pga media eller egen kunskap?
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-09-05 kl. 19:40.
Citera
2022-09-05, 20:14
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Problemet är att du utgår från att SE omedelbart får prata med förhörande polis. Problemet är att du trots att det var bevisat svårt komma fram menar att SE kom fram direkt. Problemet är att han inte säger att polisen bett honom om tiden.

Ja RB säger att SE sagt polis och media vill ha tiden. Han säger alltså inte att de bett honom om tiden. Förstår du inte skillnaden?

SE pratar med RB ca 1 timme innan han pratar med polisen.
Påståendet om att polis vill ha/har bett om utstämplingstiden är med största sannolikhet en lögn.
Och som sagt....tidigare samtal med polisen är rena spekulationer från ditt håll.
Det finns inget sådant dokumenterat någonstans.

Citat:
Bara för att det är tvärt om mot RB så är det inte bevisligen en lögn. För RB kan minnas fel, kan kan ha vänt på det, med tanke på att det gått månader och våra hjärnor har svårt att flytta klockan. Faktum är att PH som skriver av en källa menar att den loggade okorrigerade tiden var 23:19 precis som SE, när RB menar den var 23:20. Varför är RB den som måste ha rätt av RB och PH?

Varför skulle GM vara så dum i huvudet att han ljuger om en verifierbar fakta?

RB har i allt jag har läst varit säker på sin sak. Den korrekta utstämplingstiden är 23:19 (korrigerad från 23:20).
Och det är den informationen han gav till SE enligt honom.
Varför SE vänder på det kan jag inte svara på....förutom att han ljuger

Men jag antar att det kommer att landa i SEs dåliga minne tillslut som vanligt.....Ett minne som inte klarar av att hålla ett klockslag i huvudet i ca 1 timme.....

Citat:
Du hävdar att han i tingsrätten kontrollerat med RB, vilket ju är en total gissning. Han säger att han kontrollerat det. Det fanns inte då, och finns inte nu, en fastslagen tid att kolla upp i någon officiell källa. Således behöver SE alltså ha kollat det i källor han själv skrivit ner. Och det är rimligt att vittnet SE börjat skriva ner saker först när han inser han börjar glömma detaljer.

Jag hävdar (samt kan bevisa) att SE säger 23:21 i tingsrätten och att han påstår att han kontrollerat detta. Med vem har jag ingen aning Och jag hävdar fortfarande att det är 2 lögner. Men låt mig gissa...SEs dåliga minne spökar ännu en gång.....

Citat:
Är det trams att ni i SEkten konstant kommer med falska påståenden om "bevisad lögn"? Du hävdade i denna konversation att en sak bevisligen var lögn, men jag har visat klart och tydligt att det inte på något sätt bevisligen är en lögn.

Gör oss alla en tjänst - skriv inte "bevisad lögn" när det inte är en bevisad lögn.

Vi tar det igen.

Jag har aldrig propagerat för SE som GM och att du envisas med att prata om SEkter och dylikt har enbart en effekt på mig - jag tappar helt förtroendet för vad du skriver. Lägg ner eller sluta skriva till mig!
Citera
2022-09-05, 20:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Finns många som man kan ha misstankar mot. NF som binder sig till platsen via observationer, som känner igen Palme, inte ses av något annat vittne efter mordet.

AB som befinner sig så nära, har en väska där vapnet får plats, och som försöker smita från polisen. Anställd av Bofors.
Nja, varken Nicola F eller Anders B (i mörkblå täckjackor) är väl särskilt aktuella som alternativa gärningsmän. Men vad tror du om SE:s egen teori, om att han kan ha förväxlats med den där dubbelgångaren på åsen med mörk rock (ej täckjacka) och handledsväska?
Senast redigerad av Draifos 2022-09-05 kl. 20:50.
Citera
2022-09-05, 20:48
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
SE pratar med RB ca 1 timme innan han pratar med polisen.
Påståendet om att polis vill ha/har bett om utstämplingstiden är med största sannolikhet en lögn.
Och som sagt....tidigare samtal med polisen är rena spekulationer från ditt håll.
Det finns inget sådant dokumenterat någonstans.

RB har i allt jag har läst varit säker på sin sak. Den korrekta utstämplingstiden är 23:19 (korrigerad från 23:20).
Och det är den informationen han gav till SE enligt honom.
Varför SE vänder på det kan jag inte svara på....förutom att han ljuger

Men jag antar att det kommer att landa i SEs dåliga minne tillslut som vanligt.....Ett minne som inte klarar av att hålla ett klockslag i huvudet i ca 1 timme.....

Jag hävdar (samt kan bevisa) att SE säger 23:21 i tingsrätten och att han påstår att han kontrollerat detta. Med vem har jag ingen aning Och jag hävdar fortfarande att det är 2 lögner. Men låt mig gissa...SEs dåliga minne spökar ännu en gång.....

Vi tar det igen.

Jag har aldrig propagerat för SE som GM och att du envisas med att prata om SEkter och dylikt har enbart en effekt på mig - jag tappar helt förtroendet för vad du skriver. Lägg ner eller sluta skriva till mig!

SE säger aldrig att polis eller tidning bett om tiden. Aldrig.

Det finns dokumenterat att SE säger han inte kom fram och fick ringa flera gånger innan han fick tag i polisen. Vi har hört det från andra. Men det spelar heller ingen roll eftersom SE aldrig säger att polis eller media bett honom om tiden. Det är SEktens/din tolkning

SE har stöd i PH med sin tid. RB säger i förhör månader efter mordet emot PH som skrivit källan direkt av en källa. Det vill säga att SE har stöd för sin uppgift.

Inte en enda lögn från SE har du lyckats bevisa.

Så du erkänner du hade fel när du påstod han kollat tiden med RB inför tingsrätten. Nej förlåt, du erkänner du ljög om det.

Blir svårt för SE att mörda Palme när han stämplar ut 23:20:00-23:20:59, går ut i receptionen, pratar med väktarna, går ut.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-09-05 kl. 20:55.
Citera
2022-09-05, 20:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, varken Nicola F eller Anders B (i mörkblå täckjackor) är väl tänkbara alternativa gärningsmän. Men vad tror du om SE:s egen teori, om att han kan ha förväxlats med den där dubbelgångaren på åsen med mörk rock (ej täckjacka) och handledsväska?

Ett experiment. Varför är inte NF en tänkbar alternativ gärningsman?

Ingen teori som SE nämnt. Men det där är en bra teori som du hittat på. SE kan ha blivit förväxlad med mannen YN ser. Mannen som förmodligen inte är mördaren eftersom mannen har noll gemensamt med mördaren som LJ ser.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-09-05 kl. 21:01.
Citera
2022-09-05, 20:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Var står det i så fall? Jag vill gärna hitta det. Jag hittade bara att de såg honom när han väl var i porten.

Söker vittnen som sett honom springa mot porten.

Telefonförhör med JA 86-03-01 13:30.

JA såg när AB gick till Dekorimas ingång såvitt jag förstår.
Citera
2022-09-05, 21:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ett experiment. Varför är inte NF en tänkbar alternativ gärningsman?
Jämfört med den dubbelgångare som SE själv föreslår är vittnen som Nicola F och Anders B ointressanta som alternativa gärningsmän. Det vi har här, om det här nu stämmer, är alltså en man som ser ut nästan exakt som SE (mörk rock och handledsväska) och som springer uppe på åsen och i riktning bort från mordplatsen strax efter skotten. Det är svårt att förstå varför ni som säger er vilja försvara SE inte intresserar er mer för den här mannen. Och om man håller på och lägger pussel skall man väl inte ta bort bitar som man vet hör till pusslet.
Senast redigerad av Draifos 2022-09-05 kl. 21:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in