2022-09-04, 17:31
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vad hjälper konsumentköplagen om du beställer saker från Kina?

Det är inte Visa som återbetalar pengarna utan kortutgivaren (banken). Det är de som i sin tur har då en fordring mot mottagaren i fall de inte har kvar sina pengar. Du kanske ska läsa länken du fick?
Och om banken/kortutgivaren inte får betalt av mottagaren så får alla andra kunder ta smällen. Inte min bild av rättvisa.
Citera
2022-09-04, 17:32
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Vi säger så.

Kan du svara pä frågan nu? Hur många användare av bitcoin menar du finns? Hur har utvecklingen i antal användare sett ut sedan 2009?

Kan du först definiera vad som menas med användare?
Citera
2022-09-04, 17:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad hjälper konsumentköplagen om du beställer saker från Kina?
Det är upp till säljaren att följa om denne vill ha Sverige kvar som marknad. Han kan skita i att betala tillbaka, men varför skulle han? VISA kommer inte lösa det åt honom iaf.

Citat:
Det är inte Visa som återbetalar pengarna utan kortutgivaren (banken). Det är de som i sin tur har då en fordring mot mottagaren i fall de inte har kvar sina pengar. Du kanske ska läsa länken du fick?
Det är ju givet att det finns några pengar på säljarens konto att betala tillbaka? Tänk om det handlar om ett köp på flera 100 000 kronor, vart kommer dessa ifrån om inte säljarens konto?
Eller tar banken det från sitt egna kassavalv menar du?

Du skall reflektera över vad det betyder att det står "could" och inte "will" i din länk
"If you paid with your Visa debit, credit or pre-paid card, you could get your money back.
Citera
2022-09-04, 17:45
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Kan du först definiera vad som menas med användare?
Jag använder samma definition som Leaston länkade till. Du var inte nöjd med den definitionen. Du hävdade samtidigt att datan inte var sann.

Välj din definition och återkom i frågan. Hur många användare av bitcoin menar du finns? Hur har utvecklingen i antal användare sett ut sedan 2009?
Citera
2022-09-04, 17:54
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bäst du kollar med dem som gjort grafen, så slipper jag tjafsa med dig
Vem är det som gjort grafen? Av utseendet att döma tycks det inte vara någon professionell grafmakare.

Oavsett vad kan man såklart definiera användning på olika sätt. Men bara en rejält hängiven bitcoinist kan tro att 20% av den amerikanska befolkningen använder Bitcoin.
Citera
2022-09-04, 17:55
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Vem är det som gjort grafen? Av utseendet att döma tycks det inte vara någon professionell grafmakare.

Oavsett vad kan man såklart definiera användning på olika sätt. Men bara en rejält hängiven bitcoinist kan tro att 20% av den amerikanska befolkningen använder Bitcoin.
Professionell grafmakare?
Citera
2022-09-04, 17:58
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Professionell grafmakare?
Den ser inte direkt ut att vara tagen från en NBER-rapport, om man säger så.
Citera
2022-09-04, 17:59
Medlem
kebabmedpommess avatar
Jag tror att alla som läser era senaste inlägg här undrar vad ni sysslar med. Påminner mig lite om det gamla citatet not even wrong
Senast redigerad av kebabmedpommes 2022-09-04 kl. 18:03.
Citera
2022-09-04, 18:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin

Om jag köper en fond, aktie eller annat värdepapper, använder jag fonden då? Hjälper det dig på traven hur de kan tänkas resonera?

Vem som gjort grafen? Vet inte, vet du?
Hur skulle den sett ut för att vara tillräckligt professionell enligt dig? Och är den fel, om det är någon hobbynisse som gjort den? Kan isf backa upp det med en bättre graf?
Citera
2022-09-04, 18:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Om jag köper en fond, aktie eller annat värdepapper, använder jag fonden då?
Nej

Citat:
Vem som gjort grafen? Vet inte, vet du?
Blir det omvänd bevisföring nu igen?
Citera
2022-09-04, 18:07
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Nej

Hur många användare av bitcoin menar du finns? Hur har utvecklingen i antal användare sett ut sedan 2009?
Citera
2022-09-04, 18:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nej
Då kan jag nog inte hjälpa dig förstå den.

Citat:
Nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här