2022-09-04, 17:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du kan väl förklara vad din graf igår föreställde åtminstone?
Användandegraden (hur många som använt Bitcoin) i % av populationen i USA.
https://pbs.twimg.com/media/FbveLmvXgAEZqg_?format=jpg&name=medium

Du kan förklara hur VISA och Swish kan ångra gjorda transaktioner...?
Citera
2022-09-04, 17:06
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Användandegraden (hur många som använt Bitcoin) i % av populationen i USA.

Vad betyder det att man använder bitcoin? Att man har någon gång köpt sådana? Att man har använt det för att handla? Vad?

Räknas personer som har köpt bitcoin och sålt tidigare än under det senaste året?

Varför ljuger din graf? https://www.washingtonpost.com/business/2022/08/24/cryptos-massive-marketing-efforts-have-drawn-few-new-investors/

Citat:
“It’s pretty striking that for all the spectacular commotion around crypto in the last year, the number of people who invest or trade in crypto didn’t budge,” said Lee Rainie, Pew Research Center’s director of internet and technology research
Citera
2022-09-04, 17:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad betyder det att man använder bitcoin? Att man har någon gång köpt sådana? Att man har använt det för att handla? Vad?
Bäst du kollar med dem som gjort grafen, så slipper jag tjafsa med dig

Citat:
Varför ljuger din graf? https://www.washingtonpost.com/business/2022/08/24/cryptos-massive-marketing-efforts-have-drawn-few-new-investors/
Vart i din länk står det att grafen i min länk är fel?
Citera
2022-09-04, 17:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du kan förklara hur VISA och Swish kan ångra gjorda transaktioner...?

Jag har aldrig sagt att man kan "ångra" dem. Men du kan få transaktionen återbetald, med hjälp av kortutgivaren utan att mottagaren godkänner det, om det finns skäl till det.

https://www.visa.co.uk/how-you-pay-matters/chargeback-purchase-disputes.html

Har du betalat via lightning så är det kört.
Citera
2022-09-04, 17:14
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Räknas personer som har köpt bitcoin och sålt tidigare än under det senaste året?

Noterar att du släppt argumenten om mjukvara och analogier och nu greppar efter nya halmstrån. Igen, tack för att du väcker engagemang och gång på gång tar upp nya argument som alltid krossas.

Hur många användare av bitcoin menar du finns? Hur har utvecklingen i antal användare sett ut sedan 2009?
Citera
2022-09-04, 17:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Bäst du kollar med dem som gjort grafen, så slipper jag tjafsa med dig
Du kanske inte ska posta grafer vars innebörd eller källa du inte har en aning om.

Citat:
Vart i din länk står det att grafen i min länk är fel?
I hela texten. Och exempelvis citatet ovan.
Citera
2022-09-04, 17:19
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Noterar att du släppt argumenten om mjukvara och analogier och nu greppar efter nya halmstrån. Igen, tack för att du väcker engagemang och gång på gång tar upp nya argument som alltid krossas.

Hur många användare av bitcoin menar du finns? Hur har utvecklingen i antal användare sett ut sedan 2009?

Värst vad du är mån om att jag ska släppa saker. Jag förklarade varför analogin var felaktig och hänvisade till att bitcoin körs med open source-mjukvara på generisk hårdvara.

Kan du definiera vad som menas med att använda bitcoin?
Citera
2022-09-04, 17:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att man kan "ångra" dem. Men du kan få transaktionen återbetald, med hjälp av kortutgivaren utan att mottagaren godkänner det, om det finns skäl till det.
Vi har redan klargjort att det är konsumentlagen som bestämmer om säljaren måste göra återbetalning, inte VISA. Säljaren kan tömma sitt konto så det inte finns några pengar att återbetala, då får VISA det svårt

Har jag betalat via Lightning så är det fortfarande konsumentlagen som bestämmer om återbetalning. Säljaren kan undvika det lika mycket här som i VISA fallet.
Citera
2022-09-04, 17:23
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Värst vad du är mån om att jag ska släppa saker. Jag förklarade varför analogin var felaktig och hänvisade till att bitcoin körs med open source-mjukvara på generisk hårdvara.

Kan du definiera vad som menas med att använda bitcoin?
…och du blev överbevisad och släppte frågorna. Så nu tar vi ditt nästa halmstrå.

Du är den som hävdar att uppgifterna Leaston länkat till är falska. Då frågar jag och belägg och annan data som ligger till grund för att du kallar det falskt. Hur många gånger kommer jag behöva fråga i denna frågan? Räcker tio?
Citera
2022-09-04, 17:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
…och du blev överbevisad och släppte frågorna. Så nu tar vi ditt nästa halmstrå.

Du är den som hävdar att uppgifterna Leaston länkat till är falska. Då frågar jag och belägg och annan data som ligger till grund för att du kallar det falskt. Hur många gånger kommer jag behöva fråga i denna frågan? Räcker tio?

Om du menar att jag motbevisar ert skitsnack en gång och därefter inte behöver upprepa mig fler gånger, så kanske det räknas som att "släppa" frågorna?

Saknar du läskunnighet helt och hållet? Det står ju precis i inläggen ovanför varför grafen är missvisande och felaktig.
Citera
2022-09-04, 17:28
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vi har redan klargjort att det är konsumentlagen som bestämmer om säljaren måste göra återbetalning, inte VISA. Säljaren kan tömma sitt konto så det inte finns några pengar att återbetala, då får VISA det svårt

Vad hjälper konsumentköplagen om du beställer saker från Kina?

Det är inte Visa som återbetalar pengarna utan kortutgivaren (banken). Det är de som i sin tur har då en fordring mot mottagaren i fall de inte har kvar sina pengar. Du kanske ska läsa länken du fick?
Citera
2022-09-04, 17:29
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Om du menar att jag motbevisar ert skitsnack en gång och därefter inte behöver upprepa mig fler gånger, så kanske det räknas som att "släppa" frågorna?

Saknar du läskunnighet helt och hållet? Det står ju precis i inläggen ovanför varför grafen är missvisande och felaktig.
Vi säger så.

Kan du svara pä frågan nu? Hur många användare av bitcoin menar du finns? Hur har utvecklingen i antal användare sett ut sedan 2009?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in