Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Det räcker ju dock inte tyvärr att City tappar, något av de övriga lagen måste ju plocka upp kampen om titeln också. Liverpool hittills ser klart sämre ut än vad jag trodde och mittfältet kan bli problematiskt. Spurs har redan tappat i 2 matcher, Arsenal är Arsenal och både Man U och Chelsea är i något av en övergångsperiod och det känns inte realistiskt att något av dem ska kunna nosa på PL denna säsongen.
Visst Liverpool lär bli bättre under säsongen och Spurs har Conte, City kommer ju dessutom ha någon svagare period också men än så länge ser City svårslagna ut. Jag hoppas dock att något av de andra 19 lagen vinner (oavsett vilka det blir) för det börjar tyvärr bli lite tråkigt hur enformigt PL har blivit. Det är ju roligare med fler lag som vinner.
Jag håller inte med om det här som neutral till topplagen, hade City avgjort med 5 omgångar kvar varenda säsong då hade det varit tråkigt, avgörs det i sista matchen i sista kvarten som senaste säsongen så tycker jag att blir en väldigt bra säsong vilket lag som ändå vinner. Sen kan jag förstå att håller man Liverpool och gör två så fantastiska säsonger men ändå slutar 1 poäng bakom City så kan det kännas lite tröttsamt.