2022-09-02, 17:32
Medlem
RatchNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Sjukt att Antony och Fofana är sommarens dyraste värvningar och då har ändå spelare som Nunez och Håland flyttat på sig.

Chelsea och United har mycket att förlora på detta

Håland kan vara dyrare än Fofana då agenten och pappa Håland fick £30 miljoner rätt i näven av City.

Visst, det är marknaden som bestämmer priset men vad jag har sett av Fofana så känns han väldigt dyr. Spelaren kom väl nyligen tillbaka från en allvarlig skada, 7 månader var han väl borta?

Jag snackade med en polare och Fofana och Saliba spelade visst tillsammans som mittlås i Saint-Etienne. En jävligt bra affär av Arsenal ändå när man ser utvecklingen och marknadsvärdet. Just nu är Saliba bra mycket bättre än Fofana.

Samma med Martinelli, Anthony är en liknande spelartyp och gick för en helt sjuk summa pengar.

Arsenal har gjort smarta köp här på slutet.
Citera
2022-09-02, 18:10
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jag älskar honom, varje match nu är de bästa dagarna i veckan.
Håller med, har börjat följa Citys matcher enbart pga honom.
Citera
2022-09-02, 18:34
Medlem
Jag satt och kollade igenom lite siffror över PL-klubbarnas transferfönster. Man City gör ju ett vansinnigt bra fönster med Haaland, Alvarez, Phillips, Gomez och Akanji in för totalt £119m men sålde samtidigt spelare för ca £180m och gick alltså plus med råge. Enbart till Southampton sålde man fyra akademispelare (Bazunu, Lavia, Edozie och Larios) för nästan £40m om jag har räknat rätt.

Sett till vad det är för pjäser man plockat in är det rent ut sagt löjligt bra gjort!
Citera
2022-09-02, 18:39
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag satt och kollade igenom lite siffror över PL-klubbarnas transferfönster. Man City gör ju ett vansinnigt bra fönster med Haaland, Alvarez, Phillips, Gomez och Akanji in för totalt £119m men sålde samtidigt spelare för ca £180m och gick alltså plus med råge. Enbart till Southampton sålde man fyra akademispelare (Bazunu, Lavia, Edozie och Larios) för nästan £40m om jag har räknat rätt.

Sett till vad det är för pjäser man plockat in är det rent ut sagt löjligt bra gjort!

Samtidigt tycker jag att man tappade lite bredd och går Haaland sönder ser det plötsligt problematiskt ut. Det vill till att han håller sig hel.

Men visst hör det inte till vanligheterna att City går plus i ett transferfönster. Lyckades ju krama ur rätt bra pengar på spelare som bara hade 1 år kvar på kontraktet.
Citera
2022-09-02, 19:08
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Samtidigt tycker jag att man tappade lite bredd och går Haaland sönder ser det plötsligt problematiskt ut. Det vill till att han håller sig hel.

Men visst hör det inte till vanligheterna att City går plus i ett transferfönster. Lyckades ju krama ur rätt bra pengar på spelare som bara hade 1 år kvar på kontraktet.

Går han sönder kommer Julian spela ensam anfallare, är han borta går Foden eller Gundo eller någon annan in som falsk 9a.

Hoppas han håller sig skadefri och slår rekord!
Citera
2022-09-02, 19:10
Moderator
zanteras avatar
Det räcker ju dock inte tyvärr att City tappar, något av de övriga lagen måste ju plocka upp kampen om titeln också. Liverpool hittills ser klart sämre ut än vad jag trodde och mittfältet kan bli problematiskt. Spurs har redan tappat i 2 matcher, Arsenal är Arsenal och både Man U och Chelsea är i något av en övergångsperiod och det känns inte realistiskt att något av dem ska kunna nosa på PL denna säsongen.

Visst Liverpool lär bli bättre under säsongen och Spurs har Conte, City kommer ju dessutom ha någon svagare period också men än så länge ser City svårslagna ut. Jag hoppas dock att något av de andra 19 lagen vinner (oavsett vilka det blir) för det börjar tyvärr bli lite tråkigt hur enformigt PL har blivit. Det är ju roligare med fler lag som vinner.
Citera
2022-09-02, 19:16
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Går han sönder kommer Julian spela ensam anfallare, är han borta går Foden eller Gundo eller någon annan in som falsk 9a.

Vilket jag skulle kategorisera som ett klart tapp. Lite som när man hade Sterling där ifjol. Gick ju vägen ändå, men knappast optimalt i längden. Förstår att City-supportrar såklart inte önskar den situationen, men för oss andra skulle det ju göra saker lite mer intressant åtminstone.
Citera
2022-09-02, 19:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Fast lägger man helt klart mest pengar på transfers så kan man ju inte vara på moln så som du är, ni har ju inte som lag gått framåt, lite som carragher sa, ni kommer ju inte få mer poäng i ligan pga håland då ni redan går runt 100p.

Kanske kan det få er närmre en CL titel men vem vet, finns ju en voodoo spell mot guardiola i CL
Citera
2022-09-02, 20:21
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Fast lägger man helt klart mest pengar på transfers så kan man ju inte vara på moln så som du är, ni har ju inte som lag gått framåt, lite som carragher sa, ni kommer ju inte få mer poäng i ligan pga håland då ni redan går runt 100p.

Kanske kan det få er närmre en CL titel men vem vet, finns ju en voodoo spell mot guardiola i CL

Går ju säga samma sak om Darwin med :P?
Citera
2022-09-02, 20:33
Medlem
Riktigt fin stämning och hederlig gammal banter i tråden just nu. Keep it up!
Citera
2022-09-02, 20:44
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Riktigt fin stämning och hederlig gammal banter i tråden just nu. Keep it up!

Blir lätt så när vissa användare som är fullt seriösa med sin idioti inte kan närvara så att allt sker med glimten i ögat istället
Citera
2022-09-02, 20:49
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Då hoppas jag skadan kommer i att han krockar med bilen in i Liverpools spelarbuss så halva laget hamnar på sjukhus!
Då kan han ligga på sjukhuset och se sin egen dokumentär hihi passar hans personlighet 🫣
Släpps imorgon 08.00

https://viaplay.se/film/haaland-valet-2022
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in