2022-09-02, 20:46
Medlem
Eastwings avatar
En vapenvägrare och en man som satt en byggfirma i konkurs när de byggde om hans privata bostad.
Pajasar och clowner inom "rörelsen Ett folk ett parti"
Länk till rörelsens historia
https://www.youtube.com/watch?v=W56ZKUVECWs&t=443s
Citera
2022-09-02, 20:48
Medlem
B.E.S.Ks avatar
Borde inte sossarna vara fullt upptagna med att tillfredsställa Turkiet och Erdogan?
Citera
2022-09-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vilken erfarenhet livsmässigt har Putinkramaren Jimmie övht, för att bli någon som helst vettig minister? Han är ju den svenska politikens största marionett som finns. Han har inga egna åsiker övht, .Jag har oerhört svårt att tänka mig att den tidigare plutonchefen Ulf Kristersson kommer släppa in de ryssvänliga SDarna på några tyngre roller. Som sagt de är absolut inte redo än. De får prya ett tag i kulisserna eller vila hädan. Lyckas de inte flytta fram positionerna i detta val, eller om (vilket är troligt) M dissar dem till slut, så är nog partiet (ivf, Jimmie,) borträknade för lång tid framöver precis som Ny Demokrati. Det är ju inget riktigt politiskt parti. Det är som att samla de mest framstående högerdårarna på Flashback bakom ratten. De skulle ju sätta hela landet i brand efter en vecka. Inkompetens är deras största kompetens.

Haha, ja det finns mycket sanning i detta inlägg, säskilt slutklämmen. Jag hoppas du har rätt om Kristersson, dock verkar han rätt vek plus att ju mindre hans egent parti är i jämförelse desto mindre har han ju att säga till om. Hoppas det inte blir något regimskifte - känns inte helt stabilt.

Det är svårt att föreställa sig någon organisation - politisk eller ej - som lyckas samla så mycket olämpligt folk under samma paraply. Det är så mycket skandaler att man bli yr i huvudet - skulle behövas en databas för att hålla reda på allt...

Supporters till MC-gäng inom Sverigemodellen, dick picks, styckmord, sextrakaserier mot kollegor, flirt med främmande makt, hat och hot på Internet från tunga företrädare, åker som "valobservatörer" till Ryssland, träffar horor och säger allt verkar funka bra, uttala sig på RT, Mediakanaler med finansiering från ryska "affärsmän" och servrar i Baltikum, anställa skumma Ryssar som får springa runt i korridorerna... Jag börjar få ont i fingrerna... Kanske ska börja på ett excelark och lägga in källor och taggar allt eftersom man stöter på skiten. Sen kan man säga "X blev petad, Y har lämnat" men grejen är att eftersom det kommer nya i rask takt så vet man att det finns minst 100 stolpskott som väntar på sin tur. För hur sannolikt är det att den strida strömmen är slut exakt nu?
Senast redigerad av TigerKid2 2022-09-02 kl. 20:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
I och med denna presskonferens svängde pendeln över till Socialdemokraternas favör.
Man vill liksom inte bli associerad med Putin, va?
Sväng över till M istället.
M är lite som SD, men utan allt det dåliga.
Senast redigerad av DeepDepp 2022-09-02 kl. 20:54.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.E.S.K
Borde inte sossarna vara fullt upptagna med att tillfredsställa Turkiet och Erdogan?

Jo, men då gäller det att man har det torrt bakom öronen och har full mandat i Sverige.
Citera
2022-09-02, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av User-01
En komedi, och en dålig sådan

En ny låt om sd och gängen av Aldo c
https://youtu.be/MuiQyInrQOI
Citera
2022-09-02, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
En vapenvägrare och en man som satt en byggfirma i konkurs när de byggde om hans privata bostad.
Pajasar och clowner inom "rörelsen Ett folk ett parti"
Länk till rörelsens historia
https://www.youtube.com/watch?v=W56ZKUVECWs&t=443s

Pajaser o clowner är faktiskt roliga, jag blir lite sekundärkränkt där..
Skitstövlar och inkompetenta idioter vore en bättre beskrivning.
Citera
2022-09-02, 21:00
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Sväng över till M istället.

Men man vill ju inte svänga över för mycket så att våra hjärtan öppnas.

Det borde vara lag på att man måste förtidsrösta, så man slipper förledas av simpla taskspelerier.
Citera
2022-09-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Trodde först att det hela var ett skämt. Inte för att jag litar på SD men det här tonläget förstör svensk politik. Dra åt helvete S. Ni förstör socialdemokratin och borde SKÄMMAS.

Men ändå vill jag rikta ett varmt tack. Nu tänker jag definitivt inte rösta på er.

Ja, tänkte också först ”vad är det här”? Finns inga riktiga belägg för dessa påståenden (som de har kört under lång tid nu) så väl magstarkt i en svensk kontext. Är det socialdemokraternas många medlemmar av utländsk härkomst som har tagit med sig hemlandets politiska kultur in i den svenska politiken? För Ygeman själv verkar ju bara säga vad han har blivit tillsagd att säga.
Citera
2022-09-02, 21:13
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Jimmie Åkesson och Peter Hultqvist debatterar i Aktuellt ikväll. Just nu på dumburken.

Hultqvist kom med en enda viktig sanning i diskussionen: "Jag spelar inte dum". Nä, för han är dum på riktigt. I hela jävla huvudet.
Citera
2022-09-02, 21:14
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Pajasen Peter Hultqvist skakar och pratar i affekt på Aktuellt, snacka om att dom har tappat bollen helt... är det verkligen en sådan här regering vi skall fortsätta med?
Citera
2022-09-02, 21:14
Medlem
Lösning på problemet släpp Stasi registret fritt.
Diskussionen skulle vara över direkt. .
Varför vill sossarna inte ens ta i frågan?
Vad är dom rädd för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in