2022-09-02, 11:57
Medlem
SvartaVargens avatar
haha vilken desperation, jag tror dessa utspel gör att dom faller som ett korthus!
Citera
2022-09-02, 11:58
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag röstar SD, jag är 55+ matematiker och 5-barnsfar.

Fascist, det är enligt wikin någon som tågar under gemensamma fanor och gillar vapenmakt. Berätta om SDs vapenmarscher, du som sett dem.

Jaha, vi kommer snabbt avdelningen avledningsmanöver, föga förvånande.

Din bakgrund, utbildningsnivå och familjeliv gör inte SD mindre fascistiskt, tvärtom styrker ditt försök till vittvättning med avledningsmanöver att partiet inte är rumsrent.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Kan det andra steget ha SD kopplingar till Expressens avslöjanden idag i tidningen.?

Citat:
– Åtalen mot de båda männen är en del av en serie åtal mot personer som anskaffat och spridit material som gör det möjligt att kartlägga militär infrastruktur. För närvarande arbetar tre åklagare på Riksenheten för säkerhetsmål med ytterligare ett antal förundersökningar mot olika personer där åtal kan förväntas inom kort
https://www.expressen.se/nyheter/tva-atalas-for-spridning-av-hemlig-uppgift/
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag kommer inte rösta SD, men det här ÄR diktaturfasoner. Det är exakt rätt ord. Att strax innan ett val kalla till presskonferens och beskriva oppositionen (vilket de facto ÄR SD nu) som ett hot mot rikets säkerhet, är ett enormt övertramp. Om de verkligen vore ett hot, så skulle både SÄPO och militären vara inkopplade mot SD.

Maktgalna människor bekänner färg när det blir skarpt läge.
Hade Magdalena Andersson varit i opposition hade det varit korkat, men förlåtligt. Men när man sitter med regeringsmakten, så är Putin-fasoner. Hon vet ju själv att hon kokat soppa på en spik, men hon tröstar sig nog innan sängdags med att det kan ses som en "nyttig lögn", och att en rödgrön seger är nödvändig för demokratin, och i krig finns det inga regler.

Hon vet också att en KU-anmälan kommer dröja tills efter valet, och då har hon ju redan vunnit.
Senast redigerad av Hovslättsmannen 2022-09-02 kl. 12:02.
Citera
2022-09-02, 12:03
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Jaha, vi kommer snabbt avdelningen avledningsmanöver, föga förvånande.

Din bakgrund, utbildningsnivå och familjeliv gör inte SD mindre fascistiskt, tvärtom styrker ditt försök till vittvättning med avledningsmanöver att partiet inte är rumsrent.
OK så har du inte sett SD marschera och SD uppfyller då inte kraven på ordet "fascister".

Om du haft vett hade du vetat att man inte kan vinna en diskussion genom att använda fula ord. Man påverkar enbart de redan saliga medans vi andra bara stärks i vår övertygelse.
Citera
2022-09-02, 12:04
Bannlyst
hihi är sossar efterblivna
Citera
2022-09-02, 12:05
Avslutad
Citat:
Expert kritisk mot S utspel om SD

På fredagsmorgonen höll ministrarna Anders Ygeman och Peter Hultqvist en pressträff där de bland annat uttalade att Sverigedemokraterna var ett säkerhetshot.

Den säkerhetspolitiska experten Jan Hallenberg menar i Aftonbladet att uttalandet från ministrarna är ”hårddraget” och att det är att gå för långt.

– Man måste beteckna att det här är ett parti som har stöd av hundratusentals svenskar. Det ska mycket till för att kalla dem för säkerhetsrisk och min grundläggande inställning är att man ska vara väldigt försiktig, säger han, till tidningen.

Det är inte bara Hallenberg som uttrycker kritik, Patrik Öhberg som är statsvetare på Göteborgs universitetet säger att Ygeman och Hultqvist kanske inte är två personer som har förtroende i frågor som rör säkerhet.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/folj-expressens-valbevakning-2022/
Citera
2022-09-02, 12:09
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Jaså? Sd är ju helt ok med att mygla för att slippa följa lagen om kampanjbidrag dvs slipp redovisa varifrån större summor kommer.
Partiet har ju inför dold kamera visat hur man gör för att dra in anonyma pengar som kan betala Battlefield.
Ledande företrädare tycker dessutom att det är helt ok att dölja sina stora bidragsgivare på detta sätt.
Rysskramarna/femtekolonnarna står som spön i backen i Sd. Var rätt underhållande att se hur det raderades
vilt i yrvakna partiföreträdared inlägg när ryssen invaderade Ukraina i februari och Putinkramarna insåg att de behövde fler fikonlöv.
Trist bara att de här landsförrädarna lyckats lura så många hererliga svenskar.

på tal om hederliga saker, bättre med att tömma pensionsfonder och låta facken finansiera kampanjen? jävla clown
Citera
2022-09-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det sossarna gör nu är inte det precis vad Putin gör i Ryssland? Utmålar oppositionen som ett hot mot Rikets säkerhet? Som diktaturer gör?
Frågan är om man behöver ta socialdemokraternas utspel på allvar, det är sannolikt bara en del i deras kampanj och inget som de i partiets tradition behöver stå för efter valet.

Statsvetaren Peter Esaiasson säger såhär till TV4-nyheterna:

Socialdemokraternas SD-kritiska pressträff på fredagsmorgonen är "klassisk socialdemokratisk konfrontationspolitik", säger statsvetaren Peter Esaiasson till TV4-nyheterna.
Han beskriver det som en socialdemokratisk tradition att peka ut säkerhetsrisker inom oppositionen inför val. S har gjort det sedan 50-talet och även "Carl Bildt fick en släng av den sleven". År 1968 var det Folkpartiet som pekades ut som en säkerhetsrisk, enligt Esaiasson.
- Det är ett gammalt trick i den socialdemokratiska kampanjlådan som man har plockat fram

För väljare som varken röstar S eller SD är väl detta bara ytterligare ett exempel på hur dålig kvalitet och bullshit präglar den svenska valrörelsen?
Citera
2022-09-02, 12:11
Medlem
Trodde först att det hela var ett skämt. Inte för att jag litar på SD men det här tonläget förstör svensk politik. Dra åt helvete S. Ni förstör socialdemokratin och borde SKÄMMAS.

Men ändå vill jag rikta ett varmt tack. Nu tänker jag definitivt inte rösta på er.
Citera
2022-09-02, 12:12
Medlem
Någon som vet vad S har för politik och vad de vill göra om de får regera en mandatperiod till? Det enda de har gjort den här valrörelsen är att smutskasta andra partier och använt sig av diktaturmetoder.

Jag kan inte se någon vettig svensk rösta på detta obehagliga parti.
Citera
2022-09-02, 12:13
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jo, men trots storleken så får SD ingen direkt makt utanför en regering. Så den största motståndaren är fortfarande M. Men de är kanske lite svårare att smutskasta.

Du beskriver nåt parallellt Sverige som inte existerar.
Varje borgerlig regering som ska bildas efter valet måste ha stöd av SD, det ger dem ett stort inflytande och det vet S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in