2022-09-02, 22:48
Medlem
Jag vill ha regeringsbyte.

Men jag kan ändå inte bortse från en lång rad märkligheter.

Putilov.
Ngn nisse som som anklagade Ukraina för det nedskjutna planet och tyckte RT var den bästa nyhetskällan.
Ekeroth som närmast paraderade i RT.
Den här försvarsnissen som spred proryskt material.
Att säpo varnat för riksdagsmän.

Därmed inte sagt att man inte försökt städa upp. men när någon som Putilov ändå kommit in så är det svårt att veta hur långt rötan spritt sig.

Jag tror man måste inse att ryssarna är äckligt bra på det dom gör.

Sedan är det klart att det finns valtaktiska skäl att gå ut nu.
Citera
2022-09-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Försvarsministern, galten från Borlänge är bara pinsam. Gnällig att höra på och med lägre trovärdighet än en sjunken båt. Förra november skulle Sverige aldrig gå med i Nato...
Bara ett desperat drag från Socialdemokraterna att avleda agendan från deras havererade energi, kriminal och migrationspolitik.

Att Sverige har Europas fjärde högsta arbetslöshet är som bortblåst i valrörelsen.
Instämmer. Man ser ibland sådana här desperata utspel i slutskedet av en kampanj där ena sidan vet att de håller på att förlora. Jag minns ett minst lika slående exempel från slutet av den sista stora tv-debatten inför EMU-omröstningen för 19 år sedan, men jag drar en glömskans slöja över detaljerna från den gången.
Citera
2022-09-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Exkat! Hoppas att någon har dokumenterat... Kan du inte ge ut en bok - sen "svartbok" kanske vi kan kalla den. Någon som kan gräva borde "folow the money".

Eller hur, det gäller väl sossarna också? Dom som är exklusive gällande regler för lotterier?
Citera
2022-09-02, 22:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums

Putilov.
Ngn nisse som som anklagade Ukraina för det nedskjutna planet och tyckte RT var den bästa nyhetskällan.

Därmed inte sagt att man inte försökt städa upp. men när någon som Putilov ändå kommit in så är det svårt att veta hur långt rötan spritt sig.

Man behöver inte göra något deep search. Det finns en del upplockat i tråden som inte fanns på presskonferensen. Det finns mer rysskit på SD med förrädaren Kinnunen osv,.. Jag kommer plocka fram det i veckan.
Citera
2022-09-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer. Man ser ibland sådana här desperata utspel i slutskedet av en kampanj där ena sidan vet att de håller på att förlora. Jag minns ett minst lika slående exempel från slutet av den sista stora tv-debatten inför EMU-omröstningen för 19 år sedan, men jag drar en glömskans slöja över detaljerna från den gången.

Jo då skreks det rätt mycket om att Sverige skulle försvinna från jordens yta.
Citera
2022-09-02, 22:58
Medlem
Magda har gjort bort sig med Ukraina och Nato-ansökan mm, hon hade så på väl över 30 % och spelade bort det med att gå ena veckan säga s och nästa göra ett lappkast.
S är desperata nu, magdalyftet uteblir. T.o.m. MSM ställer sig frågande till Hultqvist-Ygeman utspelet, kala till presskonferens utan att något nytt presenteras.

Man kan ha många synpunkter på SD men säkerhetshot och putinkramare är det väl ingen som tror på.

Detta överspel kan få motsatt effekt, att det stöder SD, folk må vara dumma men inte hur dumma som helst.
Citera
2022-09-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums

Putilov.

Rösta för fan för regeringsbyte om du vill ha det!
Citera
2022-09-02, 22:59
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Vi vill ha ministrar som har någon annan erfarenhet än att slabba runt i unga örnar och grisa ner villor i Huddinge som ynkeman etc. Tex en ordentlig utbildning eller annat. Det saknas helt bland era politikerbroilers/maffiosos.
Det räcker väl med att gå till vilken borgerlig regering som helst för att se att utbildning inte räcker. Sunt förnuft och vilja att lära sig är betydligt viktigare ingredienser.

Kristersson är väl ett tydligt exempel på folk som inte borde hålla på med politik.
Reinfeldt med sina psykopatiska drag likaså.
Bildt totalmisslyckades med den ekonomiska politiken och den outbildade Göran Persson fick ta tag i det och reda upp det.
Citera
2022-09-02, 23:02
Medlem
Marmorstein påstår att det är vanlig sossestrategi. Det där är försvarsministern för guds skull. Hur skulle det se ut om USAs secretary of defense kom ut och prata om gammal skåpmat för att stärka partiet i valet? Det är bananrepublik.

Konsumentupplysning? Du är för fan försvarsminister och du pratar om ett hot mot riket?
Senast redigerad av DrKrispo 2022-09-02 kl. 23:11.
Citera
2022-09-02, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Jo då skreks det rätt mycket om att Sverige skulle försvinna från jordens yta.
Ja, precis, jag minns många larviga eller skamliga exempel från den kampanjen. Och med tanke på hur det sedan har gått med euron, dess inflation (nu uppe i 9% - då menade ja-sidan att euron i princip var immun mot inflation) och inte minst den stora europeiska skuldkrisen efter 2009 (som till stora delar var en kris för euron som koncept) och EU:s massiva budgetslöseri så får man nog säga att nejsidan fick rätt i sin analys.
Citera
2022-09-02, 23:03
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ja vilken jävla dag han har fått vara med om. Önskar inte ens min värsta fiende det. Fyfan.

Jag tror Åkesson hade en bra dag idag. Lång och arbetsam, men han fick platta till 2 socialdemokratiska ministrar tätt inpå valet. Jag tror han är rätt nöjd.
Citera
2022-09-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det räcker väl med att gå till vilken borgerlig regering som helst för att se att utbildning inte räcker. Sunt förnuft och vilja att lära sig är betydligt viktigare ingredienser.

Kristersson är väl ett tydligt exempel på folk som inte borde hålla på med politik.
Reinfeldt med sina psykopatiska drag likaså.
Bildt totalmisslyckades med den ekonomiska politiken och den outbildade Göran Persson fick ta tag i det och reda upp det.

Haha underhållning på hög nivå att läsa dina inlägg. Din lobotomerade hjärna måste vara trång, du tycker att 8 år av vanstyre är ok ?
Carl Bildt regerade under Kuwaitkrisen på 90 talet. En galen sosse var riksbankschef,. Bengt Dennis. Ni sossar är snabba att skylla era misslyckande på andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in